قلعه نویی: مقابل امارات بدشانس بودیم

سرمربی تیم ملی معتقد است تیمش مقابل امارات با بدشانسی روبرو شد.

قلعه نویی: مقابل امارات بدشانس بودیم

امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی امشب (سه شنبه) ۲ بر یک ایران مقابل امارات در دور سوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا در نشست خبری این دیدار اظهار کرد: قبل از هر چیز به خاطر مصدومیت صادق محرمی ناراحت شدیم و ان‌شاءالله مشکل خاصی نداشته باشد. تا فردا باید صبر کنیم و تیم پزشکی نظر خواهد داد. از همه تشکر می‌کنیم که اینجا حضور داشتند و کنارمان بودند. همه انرژی مثبت دادند و دعا کردند. من خوشحال هستم که بسیاری از همکاران و کارشناسان برای من پیام گذاشتند که قوت قلب دادند و راهنمایی کردند. این برای من بسیار بزرگ بود. ما مشاور هم داریم که آنالیز کردند و نقطه نظرات را به ما گفتند و این ارزشمند بود.

او ادامه داد: ما در این بازی بد شانس بودیم. با فاصله ۵ سانتی گل قلی‌زاده آفساید گرفته شد و آن گل سردار هم رد شد. در هر صورت از فردا باید به فکر بازی بعدی باشیم. ما هفت، هشت روز فرصت داریم و باید این مرحله را رها کنیم و به مرحله حذفی فکر کنیم. امیدواریم در مرحله جدید بازی‌های باکیفیت‌تری را ارائه دهیم.

او درباره تقابل با یکی از دو تیم ژاپن و کره‌جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی گفت: اجازه دهید به بازی آینده فکر کنیم. اگر بخواهیم به مرحله یک چهارم نهایی فکر کنیم تمرکزمان بهم می‌خورد. فعلا به بازی بعدی فکر می‌کنیم تا ببینیم با چه تیمی بازی داریم. می‌خواهیم مثل همین بازی با نهایت تفکر و آرامش در یک هشتم نهایی بازی کنیم. یکی از مشکلاتمان خودمان هستیم. اگر بازیکنانمان در شرایط خوبی باشند، قدرت تیمی بسیار خوبی خواهیم داشت. مهم این است که در هر بازی بهترین عملکرد را داشته باشیم. ما می‌توانیم مرحله به مرحله بالاتر برویم.

سرمربی تیم ملی اضافه کرد: باید از آقای تاج و مسئولان فدراسیون هم تشکر کنم که در یک ماه گذشته به ما کمک کردند و برخی مشکلات را تا حدودی برطرف کردند. در این شرایط بد اقتصادی فدراسیون تحت فشار بود و بازیکنان هم صبوری کردند. از شخص وزیر ورزش هم تشکر می‌کنم که در این چند روز هم تماس گرفت و هم کمک کرد تا آرامش در تیم به وجود بیاید.

او درباره بازی جانانه بازیکنان تیم ملی در دیدار مقابل امارات عنوان کرد: بازیکنان از نظر ذهنی باید برای مسابقه آماده شوند. در اینگونه مسابقات نگه داشتن بدن مهم است. ما برنامه ریزی کردیم چگونه حرکت کنیم که بازیکنان در مراحل بعد بهترین شرایط را داشته باشند. ریکاوری و تمرینات مناسب هم بسیار برای آمادگی مناسب است. در این مسائل خوب کار کردیم و بقیه‌اش به بازیکنان برمی‌گردد. واقعا بازیکنان هم در حال تلاش هستند. به نظرم برنامه ریزی ما خوب بوده است. 

قلعه‌نویی ادامه داد: ما یک گروه علمی را گذاشتیم تا بتوانیم بدن بازیکنان را شاداب نگه داریم. واقعیت فوتبال این است که بازیکنان باید در زمین بهترین عملکردشان را داشته باشند. من وقتی در آلمان بودم، از کریستوفر دام دلیل باخت لورکوزن را پرسیدم و او گفت کاری که باید را انجام دادند، بقیه‌اش با بازیکنان است که باید در زمین خود را نشان دهند. گروه ما واقعا فنی است و از چند ماه قبل با مطالعه پیش رفتیم و حالا جوابش را می‌گیریم.

سرمربی تیم ملی درباره عملکرد خط حمله ایران در مرحله گروهی این رقابت‌ها بیان کرد: یادم است در سال ۲۰۰۷ بعد از جام ملت‌های اروپا به اجلاس هلسینکی رفتیم. در آن اجلاس درباره ساختارسازی خیلی صحبت شد. آنالیز و ساختار تیم را بررسی کردند. یکی از مدرسان فوتبال گفت اگر می‌خواهید تیمتان را ارزیابی کنید به دو مساله فکر کنید. یکی این‌که چقدر ایجاد موقعیت می‌کنید و دوم چقدر روی دروازه شما موقعیت ایجاد می‌شود. این دو اصل به شما کمک می‌کند نقاط قوت و ضعف تیمتان را برای بازی‌های آینده بررسی کنید.

او ادامه داد: به نظرم ما در این دو اصل موفق بودیم و در کنار آن مالکیت را هم داشتیم. حالا دوباره باید تیم را آنالیز و هر سه بازی را بررسی کنیم. باید در مراحل حذفی این نقطه ضعف‌ها به حداقل برسد. این بازیکنان اگر کیفیت خودشان را نشان دهند، مشکلاتمان حل خواهد شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    1

    خدا را شکر و انصافا امشب عالی بودیم. عالی

  • M D956#
    1

    سلام 💙🙏خان دست مریزا🌹🌴🙏
    سلام، سربازان خوشنام تیم ایران💞🎉🙏

  • ناشناس
    0

    بدشانس نبودی خوب بازی کردن ولی عربها ووست نداشتن ایران برنده بشه با ترفندهای زیاد تونستن گلهای ما را مردود کنند این نشون از دشمنی دیرینه عربها با ایران است

  • کرمی
    1

    قلعه نویی به الطاف خداوند موفق خواهد شد خداوند که می بیند او تنهاست و چقدر دشمن نادرست دارد. همین تصویر را نگاه کنید که ایسنا گذاشته، چندین رسانه یکسره همین تصویر را می گذارند!!!! انگار قلعه نویی 30 یا 40 سال فوتبالی اش هیچ عکس دیگری ندارد---- جرم قلعه نویی درافتادن با اجنبی پرست هاست. ولی دست خدا بالاتر از همه دستهاست. باش و ببین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها