تعلیق جودوکار کم‌بینا تا صدور رای قطعی دوپینگ

رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان گفت: پرونده دوپینگ جودوکار تیم کم‌بینایان در وادا در حال بررسی است و تا مشخص شدن وضعیتش، این ورزشکار در تعلیق به سر می‌برد.

تعلیق جودوکار کم‌بینا تا صدور رای قطعی دوپینگ

محمدرضا مظلومی درباره آخرین وضعیت جودوکار کم بینا که در جریان بازی‌های پاراآسیایی به دلیل مشکوک بودن به دوپینگ این رقابت ها را از دست داد، اظهار کرد: این ورزشکار به همراه وکیلش هفته پیش مدارکش را به وادا ارائه کرده تا آخرین دفاع خود را در خصوص دوپینگ انجام دهد که البته تا اعلام رای قطعی او تعلیق است و امکان شرکت در اردو یا مسابقات را ندارد تا از طرف وادا وضعیت این ورزشکار از نظر دوپینگ مشخص شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا او واقعا دوپینگ کرده بود یا به دلیل بینا بودن شرایط شرکت در بازی‌های پاارآسیایی هانگژو را نداشت، افزود: او تا سال ۲۰۲۴ از طرف فدراسیون جهانی کلاس بندی بین‌المللی دارد و عدم حضورش در بازی‌های پاراآسیایی ارتباطی به بینا یا نابینا بودن این ورزشکار ندارد. به هر صورت تا صدور رای قطعی از سوی وادا وضعیت این ورزشکار مشخص نیست و منتظر تعیین تکلیف وضعیت او از سوی وادا هستیم تا ببینیم امکان شرکت در بازی‌های پارالمپیک پاریس را خواهد داشت یا خیر؟

رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی کسب چند سهمیه برای بازی‌های پارالمپیک پاریس را دارید، خاطرنشان کرد: هنوز وضعیت رشته‌ها مشخص نیست و کمیته ملی پارالمپیک در حال آسیب شناسی رشته‌ها برای شرکت در پارالمپیک پاریس است. البته تا به امروز ۳ رشته گلبال، جودو و دوومیدانی سهمیه پارالمپیک پاریس را کسب کرده‌اند و ما امیدواریم که با تعداد رشته‌های بیشتری در پارالمپیک پاریس حضور پیدا کنیم.

مظلومی در پایان افزود: تلاش بر این است که در پارالمپیک پاریس همانند بازی‌های پاراآسیایی هانگژو از رشته هایی حمایت کنیم که شانس بالایی برای کسب مدال دارند تا جایگاه بهتری در پاریس نسبت به توکیو داشته باشیم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها