حسین عبدی در یک قدمی بزرگ‌ترین افتخار ورزشی

تیم ملی نوجوانان ایران عصر جمعه در سومین بازی مرحله گروهی خود به مصاف ضعیف‌ترین تیم گروه خواهد رفت و با یک پیروزی می‌تواند صعود خود به مرحله بعد را قطعی کند.

حسین عبدی در یک قدمی بزرگ‌ترین افتخار ورزشی

حسین عبدی و تیم ملی نوجوانان به‌خاطر کار بزرگی که مقابل برزیل انجام دادند به‌شدت مورد توجه اهالی فوتبال و فوتبال‌دوستان ایرانی قرار گرفتند. آن‌ها در جام جهانی اندونزی خوش درخشیدند و فراتر از حد تصور ظاهر شدند تا امید به ظهور ستاره‌هایی تازه در فوتبال ملی ایران بیشتر شود.

تیم نوجوانان با هدایت حسین عبدی در بازی دوم مقابل انگلیس قدرتمند نیز شروع فوق‌العاده‌ای داشت و تا آستانه یک شگفتی دیگر پیش رفت اما در دقیقه 90 شکست خورد و از رسیدن به امتیاز در آن مسابقه محروم ماند. در این باخت غیر از قدرت فوتبال انگلستان و  حضور بازیکنانی که در باشگاه‌هایی بزرگ مثل چلسی و منچسترسیتی پرورش یافته‌اند و در این دیدار تاثیرگذار بودند، شرایط جوی و باران شدید و البته فرصت کم ریکاوری بعد از بازی پرفشار مقابل برزیل باعث شد تیم نوجوانان قادر به حفظ نتیجه نباشد و شکست تلخی را متحمل شود. البته که اندکی بدشانسی و اشتباهات فردی هم در رقم خوردن این نتیجه تاثیر داشت اما حتی بعد از این باخت نیز تمجیدها از تیم نوجوانان و حسین عبدی تمام نشد.

1954557

بعد از این شکست آنچه بیشتر از هر چیزی مورد توجه قرار گرفت ادبیات حسین عبدی بعد از باخت ناراحت کننده مقابل یکی از قطب‌های فوتبال جهان در این رده سنی بود که چندین بار از مردم عذرخواهی کرد و همین مسئله باعث شد عبدی غیر از  وجوه فنی مربیگری‌اش ، به لحاظ اخلاقی  و رفتاری نیز مورد توجه رسانه‌ها و اهالی فوتبال قرار بگیرد.

حالا حسین عبدی در آستانه رقم زدن یکی از مهم‌ترین و شاید پررنگ‌ترین نقطه دوران مربیگری خویش است. او قبلا به عنوان دستیار قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شده و در یک بازی به عنوان سرمربی پرسپولیس برد بزرگی مقابل النصر به دست آورده اما صعود از مرحله گروهی جام جهانی حتی در رده نوجوانان چیز دیگری است و به یک‌باره می‌تواند سکوی پرش او در دنیای مربیگری باشد.

عبدی با رساندن تیم نوجوانان به جام جهانی اتفاق بزرگی رقم زد اما چنانچه این تیم به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی صعود کند سرمربی تیم نوجوانان اتفاق بزرگی را برای فوتبال ملی ایران و البته رزومه مربیگری خودش رقم زده است.

1952533

البته که تیم نوجوان ایران در ادوار گذشته سه بار به مرحله  یک هشتم نهایی رسیده و حتی یک‌بار تحت هدایت عباس چمنیان به یک چهارم نهایی هم صعود کرده است اما صعود از گروهی که برزیل و انگلیس در آن حضور دارند چیزی شبیه یک رویاست به‌خصوص که تیم ایران مقابل هر دو قدرت این گروه نمایش کم نقصی ارائه داده ضمن اینکه با سخت‌ترین برنامه ممکن ابتدا با برزیل بعد با انگلیس و سپس کالدونیای جدید مواجه شد و با توجه به چینش بازی‌ها ریکاوری و بازگشت به شرایط مسابقه برایش دشوارتر می‌شد.

تیم ایران مثل چهار تیم دیگر آسیایی این تورنمنت در رده سوم گروهش قرار دارد اما شاید یکی از معدود تیم‌های آسیایی صود کننده به مرحله بعد باشد.

روی کاغذ آن‌ها مقابل کالدونیای جدید کار سختی برای پیروزی ندارند اما این بازی از یک نظر می‌تواند سخت‌ترین بازی تیم نوجوانان هم باشد چرا که با نمایش‌های فوق‌العاده آن‌ها مقابل برزیل و انگلیس حالا همه توقع دارند تیمی که در دو بازی قبلی 19 گل از دو تیم دیگر گروه دریافت کرده در این بازی هم مقابل شاگردان عبدی کیسه گل شود وتیم ایران صعود مقتدرانه‌ای به مرحله بعد داشته باشد.

موضوعی که حتما مورد توجه حسین عبدی قرار خواهد گرفت و او اصلا دوست ندارد در آستانه رقم خوردن مهم‌ترین نتیجه دوران مربیگری خود و اتفاقی بزرگ برای فوتبال ملی ایران شرایط طور دیگری پیش برود و این نتایج و نمایش‌های قابل تحسین به نتیجه نینجامد.

منبع: ورزش3
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    1

    پرسپولیس بخاطرهوادارنش بینظیروکم نظیر همیشه بارتیم فوتبال سیاست زده به دوش کشیده امثال باقری ‌مهدوی کیا کنارگذاشتن بهاطرعقدهای سیاسی وحشتناک است هنرمندان افراد نویسنده امیدوارم عبدی می تواندکارهای بزرگ انجام دهد به شرط واگذاری فوتبال به اهلش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها