مسابقه مظلوم‌نمایی در فوتبال ایران/ کلیدواژه؛ اشک تمساح!

وضعیت عجیبی بر فوتبال ایران حاکم است. همه جای دنیا باشگاه‌ها سرشان را بالا نگه می‌دارند و برای فوتبال حرفه‌ای خرج می‌کنند؛ اعداد و ارقام درشتی که کسی از افشای آنها ابایی ندارد و حتی در مواردی مثل فوتبال عربستان، به ویترینی برای تفاخر و پز دادن هم تبدیل می‌شود. در این مورد اما شرایط فوتبال ایران کاملا متفاوت است؛ باشگاه‌ها خرج می‌کنند و طوری نشان می‌دهند که انگار این کار را نکرده‌اند.

مسابقه مظلوم‌نمایی در فوتبال ایران/ کلیدواژه؛ اشک تمساح!

حتی در حالت طبیعی هم عمدتا هزینه‌کرد باشگاه‌ها کمتر وانمود می‌شود تا حساسیت افکار عمومی تحریک نشود، چه برسد به حالا که فدراسیون فوتبال قانون سقف بودجه را تعیین کرده و عبور از آن، خلاف و مستوجب کسر امتیاز است. طبیعتا در چنین شرایطی شاهد مظلوم‌نمایی هر چه بیشتر باشگاه‌های ایرانی هستیم و همین‌طور همه دارند نشان می‌دهند که از دیگران بدبخت‌تر هستند و کمتر پول می‌گیرند!

دیالوگ‌ها و خبرهایی که این چند وقت در فوتبال ایران و مخصوصا حول محور باشگاه‌های بزرگ منتشر شده، حقیقتا مشمئزکننده بوده است. مثلا از اردوگاه پرسپولیس خبر می‌رسد این باشگاه به رستوران طرف قراردادش بدهی انباشته داشته و چون نتوانسته آن را بپردازد، غذای بازیکنان قطع شده است. همین چند روز پیش یکی از رسانه‌ها نوشته بود بازیکنان پرسپولیس ناچار هستند بعد از تمرین سیب‌زمینی پخته و تخم‌مرغ آب‌پز بخورند! ما هیچی، آیا کسی که پشت پرده انتشار این اخبار است خجالت نمی‌کشد؟ مگر پول غذای بازیکنان چقدر می‌شود؟ اصلا اگر در توان‌تان نیست، همین پول را هم از همان هوادار متمولی بگیرید که موفق شد علیرضا بیرانوند را با وجود دریافت پیشنهاد ۱۰۰میلیارد تومانی از استقلال، در پرسپولیس نگه دارد! در اردوگاه آبی‌ها هم از این دست اخبار فراوان داریم. هفته‌ای یک بار خبر می‌رسد جواد نکونام قراردادش را کسر کرد تا جا برای ثبت قرارداد فلان بازیکن جدید باز شود. شما هر چه می‌خواهید بگویید، اما ما مردمی که با جنس فوتبالیست ایرانی آشنا هستیم، دشوار بتوانیم مثلا کسر داوطلبانه قرارداد هشت بازیکن تیم را باور کنیم. دیگر بگذریم از قرارداد ۱۶۰ میلیون تومانی سعید مهری یا قرارداد ۱۰۰میلیون تومانی حامدی‌فر؛ یعنی ماهی هشت میلیون و ۳۰۰هزار تومان!

هر چه هست جنگ مظلوم‌نمایی بین باشگاه‌های ایرانی ادامه دارد. در همین راستا جواد نکونام، سرمربی استقلال در نشست خبری بعد از پیروزی یک‌بر‌صفر برابر آلومینیوم اراک به رقیب سنتی طعنه زد و با اشاره به خبر کسر قرارداد داوطلبانه استقلالی‌ها گفت: «بازیکنان من در این هفته با کار بزرگی که انجام دادند، با هم بودن و کنار هم بودن را نشان دادند. تیم‌های دیگر خودتان می‌دانید چه پول‌هایی می‌گیرند اما سر خیلی مسائل اشک تمساح می‌ریزند، اما ما از آنچه داریم هم می‌گذریم.» بعد از این مصاحبه، خیلی از صفحات هواداری استقلال در فضای مجازی اظهارات نکونام را با تصویر معروف ناراحتی یحیی گل‌محمدی بابت فسخ قرارداد بیرانوند منتشر کردند. دیروز هم مدیران رسانه‌ای پرسپولیس علیه استقلال توییت زدند و عضو هیات‌مدیره استقلال علیه قرمزها مصاحبه تند و تیز انجام داد. خدا بگذرد از خطای کسی که باعث می‌شود فوتبال ایران این‌طور در بازی تزویر و ریا، نمایش و تظاهر به فقر غوطه بخورد. زشت است. به خدا زشت است.

منبع: دنیای اقتصاد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    اینجاس که شاعر در باب این موضوع می فرماید:
    ما مردم ایران همه باهوش و زرنگیم/ افسوس که چون بوقلمون رنگ به رنگیم!😞

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها