بازی‌های پاراآسیایی هانگژو افتتاح شد/ ویدئو

چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با شعار "اتحاد قلب‌ها؛ درخشش رویاها" افتتاح شد.

بازی‌های پاراآسیایی هانگژو افتتاح شد/ ویدئو

بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو از ساعت ۲۰:۰۰ به وقت محلی و ساعت ۱۵:۳۰ به وقت ایران در استادیوم اصلی مرکز ورزشی هانگژو با نام نیلوفر بزرگ آغاز شد. رییس جمهور چین هم در این مراسم حضور داشت و بازی‌ها را افتتاح کرد.

کاروان ورزش ایران با ۲۱۰ ورزشکار در ۱۶ رشته ورزشی برای مردان و ۱۴ رشته ورزشی برای زنان در نوزدهمین دوره از بازی‌های آسیایی شرکت کرده است. فرزندان ایران نام کاروان ایران است و این کاروان با شعار ایمان، ایران، افتخار در هانگژو۲۰۲۲ حاضر شده است. در این مسابقات بیش از ۳ هزار ورزشکار از ۴۴ کشور حضور دارند.

آوا الداغی دختر شهید غیرت حمید الداغی سرپرست معنوی این کاروان است. 

در مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی هانگژو به جای آتش‌بازی از نور دیجیتال استفاده شد.

کاروان ایران با نام "فرزندان ایران" در این دوره از بازی‌ها حضور دارد.

ساره جوانمردی ملی‌پوش پاراتیراندازی پرچمداران کاروان ایران است.

لباس ایران در مراسم افتتاحیه، برای مردان کت آبی فیروزه‌ای، شلوار سرمه‌ای تیره و کفش مشکی و برای زنان نیز مانتو و شلوار و هد آبی فیروزه‌ای و مقنعه سورمه‌ای و کتانی مشکی است.

در ادامه مراسم افتتاحیه چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی، مشعل این رقابت‌ها در حمایت از هوای پاک و احترام به محیط زیست، به صورت مجازی در هانگژو روشن شد.

بعد از رژه ورزشکاران ۴۴ کشور حاضر در این دوره بازی‌ها، رییس کمیته برگزاری بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با خوشامدگویی به ورزشکاران و میهمانان این دوره از بازیها به شعار «اتحاد قلب‌ها، درخشش رویاها» اشاره کرد و گفت: این جمله برای ما فقط یک شعار نیست. ما از سال ۲۰۱۵ که به عنوان میزبان این دوره از بازی‌ها انتخاب شدیم، همه تلاش خود را انجام دادیم تا در کنار فرهنگ چین، تکنولوژی پیشرفته این کشور را هم نشان دهیم. در این دوره از بازی‌ها می‌خواهیم نشان دهیم که افراد معلول می‌توانند خود را بشناسند و رویاهای‌شان را بشناسند.

 او ادامه داد: امیدوارم ورزشکاران از رقابت‌هایشان لذت ببرند و لحظات شیرینی داشته باشند.

راشد ماجد، رییس کمیته پارالمپیک آسیا با گفتن« سلام» به زبان چینی، میزبانی چینی‌ها را فوق العاده خواند و ابراز امیدواری کرد که تمام ورزشکاران از حضور در این دوره بازی‌های لذت ببرند.

بعد از این سخنرانی‌ها، دینگ شوانگ شنگ، معاون اول هیات دولت چین افتتاح رسمی بازی‌ها را اعلام کرد.

در ادامه پرچم کمیته پارالمپیک آسیا در استادیوم المپیک هانگژو بالا رفت و سرود این نهاد بین المللی خوانده شد.

یکی از ورزشکاران چین به نمایندگی از سه هزار ورزشکار حاضر در بازی‌ها سوگند یاد کرد که همه  ورزشکاران به قوانین این بازیها احترام می‌گذارند.

حجم ویدیو: 29.67M | مدت زمان ویدیو: 00:01:21 | دانلود ویدیو
منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها