جنگ ادامه‌دار بیانیه‌ها در لیگ برتر فوتبال ایران/ تا وقتی VAR نباشد...

باز یک صحنه مشکوک در بازی پرسپولیس و گل‌گهر جنجال را به فوتبال ایران آورد.

جنگ ادامه‌دار بیانیه‌ها در لیگ برتر فوتبال ایران/ تا وقتی VAR نباشد...

شروین رمضانی- شب گذشته پرسپولیس موفق شد گل گهر را با تک گل شهاب زاهدی شکست دهد و به صدر جدول برگردد، اما باز یک صحنه مشکوک کل فوتبال ایران را درگیر کرد. در نیمه دوم، علیرضا بیرانوند ضربه سر بازیکن گل گهر را از درون دروازه بیرون کشید و همین یک اتفاق مهم کافی بود تا جنگ بیانیه‌‎ها دوباره شعله‌ور شود.

از یک سو گل گهری‌ها بلافاصله و در شرایطی که بازی تمام نشده‌بود، با انتشار کلیپی از پشت دروازه مدعی شدند حق این تیم خورده شده و داور گل درست این تیم را مردود اعلام کرده، از سوی دیگر باشگاه استقلال نیز با انتشار پستی در کانال خود نوشت، داستان تکراری!

سوال اول این است که آیا واقعا توپ از خط گذشته بود؟ با توجه به نظر کارشناسان داوری به نظر می رسد بله! توپ از خط گذشته بود و داور اشتباه کرد.

مورد مهمتر اما لحظه وقوع است، اینکه آیا واقعا از کمک داور می شد توقع داشت که بدون کمک داور ویدئویی تصمیم درست را اتخاذ کند؟ در بالاترین سطوح فوتبال هم می بینیم که داوران بزرگ، در بازی‌های مختلف از VAR استفاده می‌کنند، اما این سیستم هنوز در ایران نصب نشده و داوران ایرانی در این لیگ پرهیاهو از حداقلی‌ترین امکانات روز فوتبال برخوردار نیستند. در چنین شرایطی چطور می‌توان توقع داشت که هر تیم داوری بهترین تصمیم را بگیرد؟

آیا بهتر نیست باشگاه‌ها اگر دغدغه اجرای عدالت دارند، به جای متهم کردن داوران به فساد سیستماتیک و اشتباهات عمدی، نوک پیکان انتقاد خود را به سمت فدراسیون بگیرند که با گذشت 5 سال از اجرای وار در تمام سطوح فوتبال دنیا، هنوز اندر خم یک کوچه مانده و یک سیستم ساده را نمی‌تواند به فوتبال ایران بیاورد؟

چندی قبل در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا هم این مشکل آبروی فوتبال ایران را برد و بازی‌های خانگی تیم‌های ایرانی با وار عاریه‌ای از سوی AFC در ایران برگزار شد. همین اتفاق به ظاهر ساده کافی نبود برای اینکه فدراسیون خجالت بکشد و یا حتی مجلس ورود کند تا این ماجرا یک بار برای همیشه پایان یابد؟

سیستم کمک داور ویدئویی اهدایی AFC در کمتر از 3 روز نصب شد پس معضل زمان یک شوخی زشت بیش نیست و اگر اراده‌ای باشد برای آرامش فوتبال ایران، می توان خیلی راحت در کمتر از 1 ماه، کل ورزشگاه های لیگ برتری را به این سیستم مجهز کرد.

سوال اینجاست که تا چه زمانی قرار است شاهد نبود VAR و جنگ بیانیه‌ها باشیم؟ بی شک هفته دیگر هم همین آش و همین کاسه خواهدبود؛ چرا؟ چون فدراسیون حاضر نیست یک حرکت درست و تصمیمی منطقی بگیرد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 36
  • ناشناس
    19

    varنصب بشه کبسه چهارم هم نمیشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      حکومت پولیسی بودن جرم نیست ولی ننگ هست

    • ناشناس
      0

      چه ضایعه بزرگی، دکتر مهندس های جامعه دستگاه وی ای آر ندارن.

    • ناشناس
      2

      کیسه ها جمعشون جمعه شما اصلا در قواره سرورتون نیستین کوچکترین اظهار. نظری بکنین اصلا توپ گل شد شما هم گل کنین اگر اگر اگر تونستین

  • ناشناس
    6

    اگر VAR نصب بشه پرسپولیس و چجوری قهرمان کنن هر فصل!!

  • ناشناس
    0

    فعلا میشود از دوربین های داخلی به عنوان وی ای آر استفاده کرد .
    این همه فدراسیون فوتبال می گفت توی ایران می توانیم از دوربین های ساخت داخل برای وی ای آر استفاده کنیم . به تیم ها اعلام شود مبلغی را جمع آوری و این دوربین ها خریداری تا حقی از تیمی ضایع نشود .
    حتی چند دوربین معمولی در اطراف زمین و پشت دروازه ها نصب شود که هزینه چندانی هم ندارد . این را رادیو تلویزیون هم میتواند راه اندازی کند . دوربین هایی با حجم کم که فقط فیلم برداری کند . و نهایتا به یک دستگاه مرکزی انتقال و برای بازبینی از آن استفاده شود .
    عقل هم چیز خوبی است .

  • همه چی دانا
    0

    به وضوح مشخص بود که توپ داخل دروازه شده بود وبیرانوند توپ را از داخل دروازه بیرون کشید.

    نظرات شما -
    • 2

      ایرانی باغیرت، یکساعت با خودت فکر کن.
      لگد زدن به توپ، و این همه هزینه و آخرش، نه فایده ای، نه عنوان جهانی. چرا متوجه نیستید که این پول هایی که خرج یک عده بی سواد علاف می شود، می توانست برای آینده جوانان، مسکن، اشتغال خرج شود. فرهنگ غنی ایرانی کجا و یک کار بیهوده و بی فایده مثل لگد زدن به توپ کجا.

  • ناشناس
    4

    var برای همچه صحنه گل صددرصدی نسیت . این گل عمدا قبول نشد .

  • فریاد
    3

    متاسفانه باید بپذیریم باشگاه پیروزی و هوادارانش بازیچه دست سیاسیون شده اند آنها با تهییه بردها و جام‌های غیر واقعی کاملا مخالف ورود عدالت در فوتبال هستند به هواداران سایر ایران ظلم می کنندو برای هواداران پیروزی موفقیت‌های غیر واقعی ایجاد می کنند

  • لنگی حقیر
    4

    VAR = پایان قهرمانی های پوشالی لنگ. تامام

  • محمد
    3

    پرسپولیس همیشه همینجوری میاد بالا

  • ناشناس
    3

    تا زمانی که قرار است یک تیم خاص قهرمان شود داستان همین است وسلام

  • ناشناس
    2

    هیبت داوران و فدراسیون و وزرات ورزش نمی‌گذارند وی ای از به بازیهای لیگ بیاید ، چرا یه جام به اسمتون نمی‌دین خیال همه راحت بشه جنگ نابراریست مقابل داوران و مسولان فوتبال و پرسپولیس یک طرف و دیگر تیمها طرف دیگر ،،در سه بازی گذشته لابیترین و کثیف‌ترین نتایج را به نفع تیم پرسپولیس رقم زدید و نه امتیاز هدیه دادید چه تفسیری ایجاد شد

  • رضا
    0

    وقتی کاری رو که به گفته خودت به این راحتی میشه انجام داد،انجام نمیدن و var رو نمیارن خودش نشونه فساد سیستماتیک هست آقای دکتر

  • از طرف شیرازیهای اصیل
    3

    از طرف شیرازی ها میگم:
    اگه Var رو بیارن، اونوقت لنگ حکومتی رو چطور قهرمان کنند؟
    مگه اختلاف تیم اول و دوم در جدول چند امتیازه؟
    بعضی از لنگی های یکم با انصاف هم معترف اند که هر فصل چند امتیاز ناحق به این تیم میدن و قهرمانش میکنند و بقیه باید بجنگند برای دومی به بعد . . .

  • mokhatab
    3

    این درد ملی درمان ندارد.------------ var هم بیاید باز تیم سرخ را قهرمان می کنند. چون آن داوری که از مافیای سرخ در فدراسیون و تلویزیون و رسانه ها می ترسد، بعد از دیدن صحنه var باز هم خود تصمیم نهایی را خواهد گرفت! افتـــــــــــــــاد؟

  • ناشناس
    3

    Varباشه که نمیتونن حق تیمهارو بخورند! تیم پرسپولیس که دیگه نمیتونه قهرمان بشه! حالا فهمیدید چرا؟!

  • کاربر ناشناس
    3

    کسر ۴ امتیاز از تیم رانتپولیس به کجا رسید یکی جواب بده؟؟ خدا شاهده فوتبال مملکت رو به گند کشیده اید.

  • TN
    4

    اشتباه جزء داوری است و اعتراضی هم نیست چرا اشتباهات همیشه به ضرر بقیه تیمها و به نفع لنگ است

  • وحید از دروازه سعدی شیراز
    4

    اینه علت قهرمانی های ناحق تیم حکومت پولیس

  • ایرانی
    4

    مگر فساد سیستماتیک نیست؟شما نیاز ندارید به فصول گذشته برگردید فقط بازیهای پرسپولیس رو توی این فصل مرور کنید بقیه پیش کش. پارسال با مس رفسنجان پنالتی گرفته شد که هم وقوعش خارج از هجده بود هم خطایی درکار نبود. ولی هم پنالتی وهم اخراج بازیکن مس رای داور بود اگر اون سه امتیاز نبود سپاهان به راحتی اول میشد. از اون وقتی این تیم با هدایتی وحمایت های عجیب پسر وزیر ورزش و زیر مخابرات جان گرفت ودرعوض شروع به تخریب دیگر تیم‌ها گرفتید فکر بازیهای ضعیف ایران درسطح تیم ملی وبازیهای اسیایی نبودید؟ . نتیجه نرسیدن به المپیک وناتوانی تیم زیر 23 سال همه نتیجه این حمایت‌های کور از یک تیم است که وقتی بازیکنانش را از تیم ب بگیرد درمقابل هنگ کنگ می‌بازد. حال اگر اجازه داده می‌شد تیم‌های دیگر رشد کنند چه لزومی به وابستگی بازیکنان به تیم پرسپولیس بود؟

  • بیماری سرخک
    3

    45 ساله وضعیت همینه.
    صدای همه در اومده از بس که به لنگ حکومتی کمک می‌کنند.

  • ناشناس
    4

    اصلا. توپی که در دروازه بیرانوند از خط رد شده بود حتی با چشم هم نگاه کنید مشخص بود ولی خب داورها نظر لطفی دارند پ . ن زهیری کجا بره شادی کنه مگر نباید قهرمان بشه تیم محبو بش آقای افشاریان چندی پیش اقا فغانی گفتند شما با لابی گری امدی ریئس کمیته داوران شدید شما عمدی اینکارای انجام میدهید حالا یک بازی اشتباه دو تا اشتباه این چی گلی که بدرستی بود از خط رد شد ولی دوار ادامه بازی اعلام میکنه این چه مسخره بازی حق تیم های دیگر ضایع مبکنبد لابد بعدا مصباحه میکنید میگی گل گهر یک گل از ما طلب داره اینجوری ش دیگه هیچ جای فوتبال دنیا ندیده بودیم واقعا افتضاح

  • منفور منفور و منفور مثل لنگ
    4

    داور ندید
    کمک داور ندید
    کلا هیشکی ندید.
    چرا ؟؟؟؟؟
    چون لنگ های منفور حکومتی 4 دهه است که مورد حمایت . . . هستند

  • mojtaba
    3

    جالبه توو پنج هفته سه تا اشتباه سه امتیازی به سود پیروزی بوده لااقل یکیشو به ضررش میگرفتین که انقد تابلو نشه

  • صالح
    3

    کاملا مشخص بود گل شده داور و کمک داور عمدا نگرفتن

  • رضامهرعطا
    11

    استقلالی های محترم شما چرا اعتراض می کنید لیگ دوسال پیش اگه varبود که شما پنجم جدول هم نمیشدید قهرمانی تون بدون varبه لطف داوران و فدراسیون ....تحقق یافت.

  • 6

    ضمنا فرارسیدن ۱۶ شهریور سالروز شش تائی ها را به استقلالی های محترم تبریک عرض می کنیم

    نظرات شما -
    • سمی
      1

      بزودی سالروز ۸تایی ها رو چشن می گیریم

  • Hasan
    0

    جنگ جنگ تا رفع فتنه در لیگ

  • ناشناس
    1

    لنگ سرخ و حکومت ، داستان تکراری شیخ و ..............

  • ابراهیم
    0

    تا اینجا 3 امتیاز داورا الکی دادن بعدیک امتیاز کم میکنید برا رد گم کنی .من پای گیرنده دیدم که گل شد خیلی گل شد.داور کمک داور کور بودن که ندیدن..چرا همیشه به نفع تیم بزرگ اشتباه میشه گل آفساید ذوب چی.برای چه مثل سپاهان 4امتیاز کم نمی‌کنید.چرا تصمیم ات همه به نفع تیم خاصه چرا فکر میکنید مردم ،،،،، هستند .شما مسلمون که نیستید، هیچ آدم نیستید.بعد میخوای کافر باشما درست رفتار کنند

  • دریک
    0

    وظیفه رسانه های حکومت ماله کشی برای تیم حکومت است.این توپ را تمام بینندگان وافراد ورزشگاه دیدند ک از خط گذشت اصلا هم بحث یک سانت و دو سانت نیست کلا حداقل نیم متر داخل خط بود

  • ئلا
    0

    واقعا چرا کسی پیگیر گرفتن حق مظلوم نیست

  • از طرف بازیکنان فوتبال ایران
    0

    بزنید توی سر و کله خودتون.
    ما همه امسال، پورشه و لندکروز می خواهیم.
    محکم بزنید که با پرادو مرادو کار ما راه نمی افته.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها