صعود والی‌زاده ۱۸ ساله به یک چهارم نهایی قهرمانی جهان/ محمد نخودی باخت/ رفتار غیرورزشی کشتی‌گیر جمهوری آذربایجان/ ویدئو

ملی‌پوش ۱۸ ساله کشتی آزاد ایران به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی جهان راه یافت.

صعود والی‌زاده ۱۸ ساله به یک چهارم نهایی قهرمانی جهان/ محمد نخودی باخت/ رفتار غیرورزشی کشتی‌گیر جمهوری آذربایجان/ ویدئو

در ادامه رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در بلگراد، در وزن ۵۷ کیلوگرم میلاد والی زاده در دومین کشتی خود به مصاف علی‌عباس رضازاده از جمهوری آذربایجان رفت و در یک کشتی پر افت و خیز و دیدنی به برتری ۷ بر ۴ رسید و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

والی‌زاده پیش از این رضوان کواکس از رومانی را ۴ بر یک شکست داده بود. جوان ۱۸ ساله کشتی ایران برای اولین بار در چنین میدان بزرگی به میدان می‌رود و در کشتی‌های خود عملکرد شجاعانه‌ای داشت.

اما سه‌کشتی‌گیر دیگر ایران در 4 وزن دوم با شکست از حریفان از صعود به نیمه نهایی بازماندند. در وزن ۷۰ کیلوگرم محمد نخودی در مصاف با احمد عثمانوف از روسیه در یک کشتی کم تحرک ۵ بر ۲ شکست خورد تا از صعود به نیمه نهایی بازبماند.

پیش از این در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دیداری حساس و نفس‌گیر مقابل زاهد والنسیا از آمریکا ۱۲ بر ۹ شکست خورد. آذرپیرا در سه دقیقه نخست در حالی که ۴ بر صفر عقب بود، با دو خاک و دو بارانداز نتیجه را ۸ بر ۴ کرد و یک امتیاز هم از چلنج آمریکا گرفت. اما در سه دقیقه دوم والنسیا با یک خاک و فتیله بارانداز ۴ امتیاز گرفت و نتیجه ۹ بر ۸ شد. اما آذرپیرا در ادامه دو بار دیگر هم زیر داد و خاک شد تا در نهایت ۱۲ بر ۹ بازنده شود.

ملی‌پوش ایران در دور اول جانگ از کره جنوبی را در یک مبارزه یک طرفه، در ۳ دقیقه و ۴۹ ثانیه با حساب  ۱۱ بر صفر شکست داده بود.

همچنین در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی به مصاف زائوربک سیداکوف قهرمان جهان و المپیک از روسیه رفت و ۶ بر صفر شکست خورد. امامی پیش از این علی پاشا عمرپاشایف نفر پنجم سال ۲۰۲۲ جهان از بلغارستان را ۶ بر صفر از پیش رو برداشته بود.

این خبر بروزرسانی شده است.

حجم ویدیو: 1.34M | مدت زمان ویدیو: 00:00:37 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها