حسن روشن، پیشکسوت استقلال:

پیشنهاد برگزاری بازی دربی تهران در قطر شرم‌آور است/ پیشکسوتان باید نکونام و خطیر را آشتی بدهند

حسن روشن، پیشکسوت استقلال گفت: آقایان با چه عقل و منطقی می‌خواهند دربی را در کشور قطر برگزار کنند؟ پیشنهاد برگزاری بازی دربی در قطر شرم‌آور است و اصلاً این مسأله را قبول ندارم.

پیشنهاد برگزاری بازی دربی تهران در قطر شرم‌آور است/ پیشکسوتان باید نکونام و خطیر را آشتی بدهند

دربی نه تنها قرار است در مهرماه برگزار نشود، بلکه حتی برگزاری این بازی حساس در آبان ماه هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و این احتمال وجود دارد که در آذرماه برگزار شود! در حالی‌که روز جمعه گفته شد که دربی قرار است در کشور قطر برگزار شود، اما به فاصله کمتر از دو ساعت این خبر توسط تاج تکذیب شد. نکته اینجا بود که حرف‌های سهیل مهدی به عنوان مسئول برگزاری مسابقات لیگ‌برتر در خصوص تاریخ دربی هم قابل تأمل بود. مهدی به این نکته اشاره داشت که به دلیل فشردگی بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا و همچنین اردوی تیم ملی بازی استقلال و پرسپولیس در مهرماه برگزار نشده و شاید این بازی حساس در آبان یا حتی در آذرماه برگزار شود. این درحالی است که تیمی مثل استقلال خودش را برای انتقام از حریف آماده می‌کند در سخت‌ترین شرایط موجود قرار دارد و اختلاف خطیر و نکونام طوری علنی شده که غیر از افشاگری در برنامه تلویزیونی حتی سر تمرین دادن به یک بازیکن با هم دعوا کرده و هیچ‌کس از موضع خود کوتاه نمی‌آید، با توجه به اتفاقات اخیر و همچنین اوضاع آشفته تیم استقلال به سراغ حسن روشن رفتیم، پیشکسوتی که حرف‌هایش را همیشه بدون ملاحظه می‌زند.

*آقای خطیر بعد از یک دوره سکوت حرف‌هایی زد که باعث جنجال زیادی شد و حتی قرار است نکونام در همان برنامه پاسخش را بدهد، نظر شما در این خصوص چیست؟

صحبت‌های خطیر را دیدم، طوری صحبت می‌کرد که انگار سیصد سال است که مدیرعامل استقلال است. البته با سیاست خاصی حرف‌هایش را دو پهلو بیان کرد. ای کاش در آن برنامه نکونام هم بود تا می‌توانستند رودرروی هم مناظره داشته باشند.

*اما این مناظره و صحبت‌ها به تیم استقلال ضربه نمی‌زند؟

صد درصد باعث ضربه زدن می‌شود، اما به هرحال در یک برنامه یک طرف حرف زده و طرف دیگر که نکونام بوده نتوانسته از خودش دفاع کند. هرچند که به صورت کلی این عقیده را دارم که نباید این حرف‌ها رسانه‌ای شود و باید افراد با درایت مشکلات خانوادگی را درون خانواده حل کنند نه در رسانه.

*با این اوصاف با رفتن نکونام در برنامه میثاقی مخالف هستید؟

به خاطر مصلحت استقلال بله، این حق نکونام است که از خودش دفاع کند، اما به مصلحت استقلال نیست و ایشان باید به خاطر استقلال کوتاه بیاید. در چنین شرایطی باید پیشکسوتان استقلال جمع شوند و این دو نفر را با هم آشتی دهند. من پیشنهاد می‌دهم چند تن از پیشکسوتان استقلال جمع شوند و خطیر و نکونام را با هم روبه‌رو کنند تا حرف‌های‌شان را بزنند و آشتی کنند.

*با توجه به تمام اختلافاتی که در این مدت وجود داشت تاکنون نتیجه‌گیری استقلال در لیگ‌برتر را چطور ارزیابی می‌کنید؟

استقلال با توجه به اینکه به جوانان میدان داده است خیلی خوب کار کرده و از این به بعد هم با همین جوان‌های بی‌ادعا نتیجه می‌گیرد. کادرفنی استقلال هم باید قدر همین جوان‌ها را بداند و به‌درستی از آنها استفاده کند.

*روزجمعه گفته شد که قرار است دربی در کشور قطر برگزار شود، اما خیلی زود تاج این خبر را تکذیب کرد، نظرتان در مورد برگزاری دربی در قطر چیست؟

مطرح کردن چنین بحثی خجالت آور است. هواداران دو تیم یک سال به عشق چنین بازی صبر می‌کنند و اکثراً هم از اقشار کم درآمد هستند که در ایران هم به سختی بلیت این بازی را تهیه می‌کنند! آن وقت آقایان با چه عقل و منطقی می‌خواهند دربی را در کشور قطر برگزار کنند؟ پیشنهاد برگزاری بازی دربی در قطر شرم‌آور است و اصلاً این مسأله را قبول ندارم.

*گفته شد برای بحث درآمدزایی قصد داشتند چنین کاری انجام دهند؟

در مورد درآمدزایی هم با چنین طرحی به مشکل می‌خورند چون تماشاگران در آن کشور از این بازی مثل ایران استقبال نمی‌کنند و طرح درآمدزایی هم به بن‌بست می‌خورد.

*دربی پیش رو را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

من به توانایی بازیکنان استقلال امیدوارم اما آنچه نگرانم می‌کند اختلاف خطیر و نکونام است که می‌تواند به استقلال ضربه بزند. هرچه سریع‌تر و تا زمانی که دیر نشده باید پیشکسوتان این دو نفررا با هم آشتی دهند.

* بازی‌های تدارکاتی تیم ملی را چطور ارزیابی کردید؟

بازیکنان تیم ملی هر کدام به صورت جداگانه بهترین هستند، اما هنوز به هماهنگی نرسیدند و باید بیشتر در این زمینه کار کنند. فکرمی‌کنم جای یک روانشناس در کادر قلعه نویی کم است تا بتواند بازیکنان تیم ملی را از نظر روحی به هم نزدیک کند.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها