رونالدو در سفر به ایران با چه کشوری مواجه می شود؟

قرار است کدام ایران به کریستیانو رونالدو و نیمار نشان داده شود؟ ایرانی که هنوز بهترین ورزشگاهش از لحاظ زیرساختی ایراد دارد، ترمیم تعدادی سکو قریب به یک سال و اندی است به درازا کشیده، چمنش در حد لیگ دسته‌چهارم است، زنان تماشاگر به ورزشگاه راه داده نمی‌شوند، سیستم کمک‌داور ویدئویی در آن وجود ندارد و شبکه‌های اجتماعی مهم دنیا در آن فیلتر است؟

رونالدو در سفر به ایران با چه کشوری مواجه می شود؟

قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان ایران انجام شد و طبق انتظار، فوق‌ستاره‌های بزرگ دنیا با تیم‌های ایرانی هم‌گروه شدند. النصر با کریستیانو رونالدو، دارای پنج توپ طلای فوتبال، به پرسپولیس خورده، الهلال با نیمار، کاپیتان تیم ملی برزیل، باید به مصاف نساجی برود و کریم بنزما، ستاره سرشناس فرانسوی که او هم یک بار توپ طلا را به دست آورده، با سپاهان هم‌گروه شده است.

این به آن معناست که اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای رخ ندهد، قرار است این ستاره‌ها در کنار بی‌شمار ستاره دیگری که عضو همین باشگاه‌های عربستانی هستند، حداقل برای یک بار هم که شده به ایران سفر کنند. از آنجا که دو باشگاه پرسپولیس و نساجی، ورزشگاه آزادی را به عنوان ورزشگاه خانگی‌شان به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کرده‌اند، پس رونالدو و نیمار در این ورزشگاه خاطره‌انگیز مقابل ایرانی‌ها به صف می‌شوند و کریم بنزما هم که در اصفهان بازی می‌کند.

البته هنوز تکلیف دو مورد به طور قطعی مشخص نشده است؛ اول اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور رسمی، داستان حضور تیم‌های عربستانی در ایران را تأیید نکرده و دوم اینکه مشخص نیست قرار است بازی پرسپولیس مقابل النصر در ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگر باشد یا خیر. با وجود این، از آنجا که روابط ایران و عربستان از لحاظ دیپلماتیک و سیاسی در ماه‌های اخیر حسنه شده، انتظار می‌رود مورد اول حل شده باشد تا بعد از سال ۱۳۹۴ برای اولین بار، ورزشکاران عربستانی به همراه تیم‌های مربوطه به ایران سفر کنند.

درباره میزبانی پرسپولیس از النصر هم که حرف و حدیث بسیار زیاد است. به قرار معلوم، کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه پرسپولیس را به دلیل انتشار یک متن در فضای مجازی علیه تیم هندی در رقابت‌های دو فصل پیش لیگ قهرمانان آسیا، از حضور تماشاگران در یک دیدار خانگی محروم کرده است. از آنجا که اولین بازی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی در لیگ قهرمانان آسیا قرار است مقابل النصر باشد، پس اگر این محرومیت جدی باشد و اعمال شود، واضح است که حسرت زیادی بر دل هواداران پرسپولیس خواهد ماند.

البته که این موارد فقط بخشی از فعل و انفعالاتی است که تیم‌های ایرانی در مواجهه با برترین بازیکنان دنیا دارند؛ چراکه در سطحی وسیع‌تر، موضوع مهمی همچون نشان‌دادن چهره ایران به این ستاره‌ها مطرح است. پرواضح است که عربستان برای بالابردن وجهه بین‌المللی‌اش در دنیا رو به خرید ستاره‌های فوتبال آورده و به نظرات مثبت آن‌ها درباره این کشور در شبکه‌های حقیقی و مجازی نیاز مبرم دارد. اینجا دقیقا همان فرصتی است که ناخواسته نصیب مسئولان ایرانی هم شده و مهم است که از این فرصت به نحو احسن استفاده شود. مسئله، ولی اینجاست که قرار است کدام ایران به کریستیانو رونالدو و نیمار نشان داده شود؟ ایرانی که هنوز بهترین ورزشگاهش از لحاظ زیرساختی ایراد دارد، ترمیم تعدادی سکو قریب به یک سال و اندی است به درازا کشیده، چمنش به گواه بازیکنان سرشناس ایرانی در حد لیگ دسته‌چهارم است، زنان تماشاگر به ورزشگاه راه داده نمی‌شوند، سیستم کمک‌داور ویدئویی در آن وجود ندارد و شبکه‌های اجتماعی مهم دنیا از قبیل یوتیوب، توییتر، اینستاگرام، تلگرام، واتس‌اپ و بقیه در آن فیلتر است و نیاز به نصب فیلترشکن دارد؟

این‌ها فقط بخشی از پرسش‌هایی است که مسئولان امر باید در خلوت و پیش از حضور این بازیکنان در ایران که چیزی تا زمان محقق‌شدنش باقی نمانده از خود بپرسند. از این بپرسند که آیا ترمیم و تعمیر بخشی از ورزشگاهی که کل ساختنش قریب به دو سال طول کشید، با این همه ثروت نهفته در کشور چطور این‌قدر به درازا کشیده است؟ یا اینکه چطور با مقوله‌ای به اسم ورود زنان به ورزشگاه سلیقه‌ای رفتار می‌شود به طوری که شهر‌های مهمی همچون تهران، اصفهان، تبریز و مشهد را از این دایره خارج کرده و فقط به شهر‌های کوچک‌تر برای ورود زنان مجوز داده می‌شود؟

در سطحی مهم‌تر شاید نیاز به بررسی این پرسش در خلوت است که چطور کشوری با قدمت و پیشینه ایران از ورود و نصب تجهیزات کمک‌داور ویدئویی عاجز است تا مجبور شود برای عدم سلب میزبانی، رو به اجاره‌کردن چنین تجهیزاتی از کنفدراسیون فوتبال آسیا بیاورد؟

بدیهی است که با توجه به ساختار جدید لیگ قهرمانان آسیا که برگرفته از همتای اروپایی‌اش است و البته حضور ستاره‌های مطرح فوتبال در تیم‌های عربستانی، امکان اینکه دوباره و چندباره چنین بازیکنانی سر از ایران دربیاورند زیاد است، ولی کیست که نداند برخورد اول، مهم‌ترین تأثیر را در ذهن چنین بازیکنانی ثبت می‌کند که هرکدامشان با توجه به دنبال‌کننده‌های چند‌ده میلیونی می‌توانند سفیری نهفته برای ایران شوند. پس لازم است به طور جدی، اتاق فکری نه از نوع دهان‌پرکن آن، بلکه از نوع کاربردی‌اش شکل بگیرد تا ارائه درست و دلنشینی از ایرانی شکل بگیرد که قرار است به این ستاره‌ها نشان داده شود.

منبع: روزنامه شرق
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 30
  • بهرام
    2

    او احتمالاً فکر می کند سوار ماشین زمان شده و به چهل سال قبل برگشته است حتی بیشتر چون چهل سال قبل استادیوم آزادی جزو بهترین های جهان بود او از دیدن فرودگاه امام و مقایسه آن با فرودگاه‌های ریاض و دوحه و دبی وحشت خواهد کرد ..در حالی که در افکار خود غرق هست از خیابانهای تهران ساختمان های بی ریختی را خواهد دید که بدون کوچکترین مبانی زیبا شناسی و الگوی خاص فقط قد کشیده اند و زندانی بزرگ به وجود آورده اند فقط برای پر شدن جیب شهرداری... آسمان سیاه ماشین های دهه چهلی و مردمی افسرده و غمگین که حتی دیدن رونالدو هم شادشان نمی کند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      به عنوان کسی که سفربه عربستان داشتم فرودگاه های ایران خیلی بهتراز فرودگاه های عربستان است

    • به ناشناس
      1

      اون فرودگاه مخصوص حجاج است که تو واردش شدی. باز هم هندوانه رو با نمک خوردی و گفتی خیار بود؟

  • ناشناس
    3

    رضاشاه روحت شاد.

  • ابوالفضل
    0

    پس یعنی ما باید همه این بدبختی هایی که توی این خبر گفته شد رو تحمل کنیم ولی فقط وقتی یه بازیکن مطرح میاد ایران باید آبرو داری کنیم؟
    این بود "شما را به درجه انسانیت می رسانیم"؟

  • امییییییییییر
    5

    ما ملت امام حسینیم خخخخخخخخخ

    نظرات شما -
    • خخح
      3

      بخاطر همینم تو هزار و‌چهارصد سال پیش موندیم

  • اسی
    0

    کی گفته قراره بیاد،خواب دیدی خیر باشه عمو. قراره بازی تو زمین بی طرف برگزار بشه.

  • ناشناس
    0

    برای اینا مهم نیست این چیزا

  • ناشناس
    0

    خب اول ببریدش پیش مشد حسین آقا شریعتمداری تا کمی توجیهش کند!

  • آبرویمونو نبرید
    6

    به رونالدو حتما باید سیمکارت بدون فیلتر بدن و بهترین خدماتو بهش بدن
    بخدا آبرومون میره اگر بیان ورزشگاه قرازه و نت داغون رو ببینن
    چه‌گناهی کردیم گیر شما طالبانی ها افتادیم
    از الان دارم میبینم شکایت و‌پست اینستاگرامی که میذاره بعد سفر به ایران

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      اتفاقا نباید این کارو بکنن. تا کی میخوایم حقیقت رو کتمان کنیم و همه چیز رو گل و بلبل نشون بدیم ؟ بزار همه دنیا بفهمن که ما توی چه وضعیت نکبت باری هستیم

  • ناشناس
    2

    با زندانی بزرگ و رو باز با تمدن چند هزار ساله که بدست جناح تند روها افتاده است روبرو خواهد شد

  • ناشناس
    0

    دستگیرش کنید و کت و شلوار بپوشانیدش و افتخار برای ایران بیافرینید

  • ناشناس
    0

    هیچی فکر‌می کنه آمده دادش بزرگ افغانستان

  • ناشناس
    0

    اومد ایران دستگیرش کنید بعد به جرم جاسوسی بیاندازینش زندان!بعد برای آزادیش طلب پول کنید.الان که تو این کارا حرفه ای شدید!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      به نظرم رونالدو رو به عنوان جاسوس دستگیر کنیم میتونیم خیلی راحت ۱۰ میلیارد دلار در ازاش بگیریم ....

  • بسیجی
    11

    سفر این کفار به ایران مایه شرم اسلام است
    یه جوان با تتوهای زشت و شیطانی و مدل موهای فسق آورد و بی اخلاق مایه شرم است
    کِی میشود کشور را یکدست کنیم و به عبادت بپردازیم ای خدا
    بروید از کشور هرکس مخالف اسلام است،لطفا بروید همگی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      رونالدو از بلادکفر بهتراز شما درکشوراسلامی میفهمه از فلسطین حمایت کرد، به عنوان بهترین فوتبالیست جهان و حرفه ای دربهترین تیم جهان یعنی رئال مادرید ۴بار به سرزمین های اشغالی سفرنکرد برای بازی باتیم اسرائیلی، یعنی فوتبالش به خطرانداخت برای انسانیت

  • ناشناس
    0

    هوس میکنه بره پارک‌خفتش میکنن وکلی ضلم ضیمبولاش رومیزنن بعدمیره‌کلانتری اونجام به دلیل عدم رعایت حجاب جورجینامیگیرنش خلاصه بعدسه سال فرارمیکنه وکلاقیدفوتبال و...رومیزنه بعدصداوسیمابراش آهنگ برطبل جانانه بکوب میزنه وکلی حال میکنن ملت

  • ناشناس
    1

    تقریبا احساس کند در جایی مثل کره ماه فوتبال بازی می کند و ما ادم فضایی هستیم مثل ما و مسولان که انها حرف دین خدا اخرت و کربلا می زنند و ما حرف تخم مرغ و گوجه و نان و بعضی حرف پیشرفت و سرعت زیاد دولت و اوهامات و خیال و نانو می زنند .

    نظرات شما -
    • اسماء و فوتبالیست قدیم
      2

      شما با دورشدن ازمعنویات ومسخره کردن خودتون سرگرم کنید اما بدانید همین رونالدو درفینال جام ملتهای اروپا که باپرتقال قهرمان شد گفت: (من امروز صبح از خدا عاجزانه خواستم که قهرمان شویم)

  • هادی
    6

    مگه بار اوله این بازیکنان بزرگ میان؟سال 94 در دوره ی اصلاحات مگه لوئیس فیگو، روبرتو کارلوس، فابیو کاناوارو، گوتی، فرناندو هیرو ،سیدورف، ادگار داویدز به ایران نیومدن مگه همین ژاوی که الان سرمربی بارسلوناس به ایران نیومد؟(بریکس بد اصلاح طلبان رو عصبانی کرده)

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      میره.

  • یک بسیجی گمنام
    4

    باعث افتخار رونالدو است که به میهن اسلامی ایران بیاید و با ایرانیان فوتبال بازی کند و در نماز جمعه شرکت کند و عظمت امت حزب الله را مشاهده کند
    هر فوتبالیست در دنیا آرزو دارد که در ایران اسلامی زندگی کند و در هوای آزادی تنفس کند تا همانند امت سلحشور ایران شادمان و سرزنده باشد تا از فساد و عقب ماندگی غرب زدگان در امان باشد

  • ناشناس
    6

    اهمیتی نداره که این آقا در مورد ایران چی می‌گه
    یه فردی که بزرگترین هنرش لگد زدن به توپه....
    نه چیز دیگری..

  • عبدا...
    0

    خونه ما در خدمتش هستیم
    قول میدم میزبان خوبی باشم

  • ناشناس
    1

    بگیرینش تا پرتقال هم بقیه دلارها را ازاد کند خلافش هم پوشیدن کفش در پا .باید در دست کند نه پا .

  • ناشناس
    2

    خفه شو رونالدو رونالدو خود تحقیرش تا کجا مگه کیه بابا الکلی

  • ناشناس
    1

    رونالدو در۲جام جهانی از ایران حمایت کرد، اعتمادبه نفس داشته باشید اینقدرخودباخته نباشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها