ملی‌پوش شمشیربازی ایران مطرح کرد:

پول خودروی وارداتی یک فوتبالیست ۲ برابر بودجه فدراسیون شمشیربازی!

ملی‌پوش شمشیربازی ایران گفت: مسئولان در فوتبال هزینه می‌کنند اما انتظار مدال‌آوری از رشته‌های دیگر دارند.

پول خودروی وارداتی یک فوتبالیست ۲ برابر بودجه فدراسیون شمشیربازی!

 محمد فتوحی درباره ی اینکه به تیم ملی فوتبال مجوز واردات خودروهای خارجی داده شده است و بین فوتبالیست‌ها با ورزشکاران دیگر تبعیض قائل شده‌اند، بیان کرد: صحبت کردن راجع به این موضوع خنده‌دار است. چه زمانی عدالت بین فوتبال و بقیه رشته‌ها برقرار بوده است که این دفعه این اتفاق بیفتد. همه می‌دانیم شرایط فوتبال فرق می‌کند و مخاطبش زیاد است اما اگر بخش خصوصی جایزه بدهد هیچ کسی اعتراض ندارد چون به هر حال بخش خصوصی دوست دارد در جایی که خودش می‌داند، هزینه کند. اما وقتی بخش دولتی این کار را می‌کند و بین رشته‌ها فرق می‌گذارد، دیگر جای هیچ صحبتی وجود ندارد. مسئولان هزینه را در فوتبال می‌کنند اما انتظار مدال آوری در رشته‌های دیگر دارند.

او افزود: نکته جالب این است که فکر می‌کنم پول یکی از آن خودروها دو برابر بودجه فدراسیون شمشیربازی است. از همین مسئله می‌توان بی عدالتی را متوجه شد.

*حسرت مدال انفرادی با من می‌ماند

فتوحی در مورد رقابت با محمد رهبری در قهرمانی آسیا و از دست دادن مدال انفرادی گفت: در بخش انفرادی برای ما مهم بود با هم برخورد نکنیم یا در چهار نفر برتر بهم برخورد کنیم. تنها راه این بود که در جدول مقدماتی همه حریفان خود را شکست دهیم تا در جدول اصلی به هم برخورد نکنیم اما جزو اتفاقات نادر بود که این اتفاق رخ داد و متاسفانه ما به هم برخورد کردیم. بازی با هم تیمی خوشایند نبود اما کاری نمی توان کرد. آنقدر در تمرینات با هم بازی کرده بودیم که آنالیز خاصی نیاز نداشت و هر کسی آن موقع بتواند امتیازات بیشتری را بگیرد، برنده است. خیلی دلم می‌خواست که مدال انفرادی قهرمانی آسیا را بگیرم اما خب این اتفاق رخ نداد اما خوشحالم که محمد رهبری توانست به مدال انفرادی قهرمانی آسیا برسد. اینکه توانستیم در انفرادی دو مدال بگیریم اتفاق ارزشمندی بود.

او ادامه داد: من هم آمده بودم که در انفرادی قهرمانی آسیا صاحب مدال شوم اما این اتفاق رخ نداد. البته شیرینی برد ژاپن مقداری از ناراحتی من را کم کرد اما حسرت مدال نگرفتن در این قهرمانی آسیا همیشه همراهم می‌ماند و امیدوارم که سال آینده بتوانم جبران کنم و در قهرمانی آسیا مدال بگیرم.

*در لحظات حساس می توانم خودم را کنترل کنم

ملی‌پوش شمشیربازی در مورد اینکه در بازی مقابل تیم ژاپن تاثیرگذار بود و توانست امتیازات از دست رفته را جبران کند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسابقات ما قهرمانی آسیا و بازی با ژاپن بود. ژاپن حریف مستقیم ما برای کسب سهمیه المپیک است و قهرمانی آسیا امتیاز بالایی داشت و کمک می‌کرد که ما بتوانیم از امتیاز آنها کم کنیم و به امتیاز خودمان اضافه کنیم. خدا را شکر رقابت خوبی داشتیم و من هم توانستم به تیم کمک کنم. وظیفه هر بازیکنی است که به تیمش کمک کند.

او افزود: ما هم تیم خوبی داریم و هر لحظه که یک بازیکنی ضعیف‌تر کار کند، بازیکن بعدی نتیجه او را پوشش می‌دهد. برای من هم پیش آمده است که نتوانسته باشم ضربه های خودم را بزنم و هم تیمی هایم نتیجه من را جبران کردند. ما بازیکنان کم تجربه ای نیستیم و بارها در لحظات حساس بازی کرده‌ایم. شخصا احساس می کنم در مسابقات مهم و حیاتی خودم را می توانم کنترل می کنم.

*امیدوارم در بازی های آسیایی کره‌جنوبی را شکست دهیم

فتوحی در مورد شکست مقابل کره‌جنوبی در فینال قهرمانی آسیا و گرفتن مدال نقره تیمی، گفت: بعد از نتایجی که در انفرادی قهرمان آسیا گرفتیم، انتظارها بر این بود که کره جنوبی را هم شکست دهیم اما نباید فراموش کنیم که کره‌جنوبی یکی از قدرت‌های شمشیر بازی جهان است. فاصله امتیازی هم که در رنکینگ جهانی وجود دارد این را نشان می‌دهد. البته ما هم باید تلاش کنیم که این فاصله را کمتر کنیم و بالاخره کره‌جنوبی را شکست دهیم‌. از طرفی ما یک بازی سنگین با ژاپن داشتیم اما کره جنوبی راحت‌تر توانست به فینال برسد. با این حال مطمئنم که یک روزی می‌توانیم کره‌جنوبی را شکست دهیم و امیدوارم این اتفاق در بازی‌های آسیایی رخ دهد و شیرینی آن دوچندان شود.

*قربانی جواب انتقادات را خیلی خوب پاسخ داد

سابریست ایران در پایان گفت: از رییس فدراسیون تشکر می کنم چون می‌دانیم در حالی که کمبود بودجه است اما ما را با بهترین شرایط به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کرد. اردوها نیز دقیق و منظم بود. از امین قربانی سرمربی تیم ملی هم تشکر می کنم. خیلی تلاش کردند که او را وارد حاشیه کنند اما از حواشی دوری کرد و کارش را انجام داد. ما بازیکنان به او اعتماد و اعتقاد داشتیم و جواب این اعتماد را هم گرفتیم. آقای قربانی تیم خیلی خوبی را جمع کرده است. با همه بچه ها رابطه خوبی دارد و از لحاظ تمرینی برنامه‌هایی که چیده بود، خیلی خوب جواب داد. فکر می‌کنم جواب آن انتقادهایی که به تیم شد را خیلی خوب پاسخ داد. امیدوارم از او حمایت کنند و برنامه‌هایش اجرا شود. من فکر می‌کنم با امین قربانی می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها