اتحاد استقلالی‌ها در آستانه دربی؛ نمی‌خواهیم 3 جام به پرسپولیس بدهیم

بی‌هیچ تردیدی دربی 101 یکی از حساس‌ترین دربی‌های تاریخ برای باشگاه استقلال است.

اتحاد استقلالی‌ها در آستانه دربی؛ نمی‌خواهیم 3 جام به پرسپولیس بدهیم

شاید در اردوگاه سرخ چنین فضایی احساس نشود و آنها این دربی را چندان مهم تلقی نکنند اما در اردوگاه آبی ماجرا به گونه دیگری در حرکت است و استقلالی‌ها این بازی را یکی از مهم‌ترین تقابل‌های تاریخ با ارتش سرخ می‌دانند.

کافی است به شکست احتمالی استقلال در بازی چهارشنبه شب فکر کنیم. چه اتفاقاتی رخ می‌دهد؟ پاسخ روشن است. استقلال نه تنها با شکست دوباره مقابل پرسپولیس دو جام را به این تیم خواهد داد، بلکه سوپرجام را هم تقدیم سرخ‌ها خواهد کرد.

طبق قوانین فوتبال ایران تیمی که قهرمان جام حذفی و لیگ برتر می‌شود، به طور اتوماتیک سوپرجام را هم خواهد گرفت. بنابراین قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی به منزله قهرمانی در سوپرجام هم هست و این بازی بدون اینکه برگزار شود، به سود پرسپولیس خواهد بود و عملاً سرخ‌ها با یک برد در جام حذفی به دو جام خواهند رسید تا مجموع جام‌های خود در فصل جاری را به عدد سه برسانند!

این یک واقعه یأس‌آور از نگاه استقلالی‌ها است؛ باخت دوباره به پرسپولیس بعد از شکست در پهنه لیگ برتر که منجر به قهرمانی رقیب سنتی شد، جام حذفی را هم از چنگال آبی‌ها خارج خواهد کرد و استقلال کابوس‌وارترین فصل ممکن را تجربه خواهد کرد. فصلی که شاید تا سال‌های سال از آن به‌عنوان تیره‌ترین دوره حضور استقلال از آن یاد شود.

گرچه استقلال در بخش هجومی تیمی تحسین‌برانگیز بوده و ساپینتو نیز محبوبیت ویژه‌ای میان هواداران استقلال دارد اما نباید از این موضوع مهم غافل شد که همه این موارد شیرین و قابل وصف نافی ناکامی احتمالی در بازی چهارشنبه نخواهد بود و استقلال برای دور شدن از انتقادهای پس از شکست احتمالی مقابل رقیب سنتی باید طوری وارد کارزار سخت دربی 101 شود که برنده از این میدان بیرون بیاید و جام قهرمانی را به دست آورد و فرصت یک بازی دیگر با پرسپولیس را در فینال سوپرجام مهیا کند.

اگر استقلال پیروز بازی چهارشنبه شب باشد، دو جامی که در فصل جاری وجود دارد میان دو تیم تقسیم خواهد شد. گرچه منزلت جام حذفی پایین‌تر از جام لیگ برتر است اما استقلال می‌تواند با تکرار برد خود در سوپرجام بار دیگر شایستگی‌هایش را مقابل رقیب سنتی به اثبات برساند و با پیروزی احتمالی در آن بازی که معمولاً پیش از شروع فصل باید برگزار شود، با روحیه‌ای بالا قدم به لیگ جدید خواهد گذاشت.

بی‌تعارف هر چه از اهمیت پیروزی استقلال در دربی 101 بگوییم کم است. بازیکنان و مجموعه اعضای کادرفنی استقلال نیز به این موضوع اذعان دارند و تمام حساسیت‌های این بازی را شناسایی کرده و از ترکش‌های سخت شکست احتمالی در این میدان آگاهی یافته‌اند و بخوبی می‌دانند که اگر بازنده این بازی بزرگ باشند، تا چه اندازه دست‌شان مقابل رقیب سنتی خالی خواهد شد و چه فرصت‌های بزرگی را از کف خواهند داد.

بنابراین استقلال نباید در دربی 101 به نتیجه‌ای جز پیروزی فکر کند و با اتحادی که اکنون در دل تیم شکل گرفته و همه ارکان تیم به‌دنبال پیروزی مقابل رقیب سنتی هستند، به رویارویی با پرسپولیس بروند و جام را به چنگ آورند. استقلال برای بردن این پرسپولیس که از لحاظ تیمی قابل احترام است و با جام قهرمانی وارد میدان دربی می‌شود، به روحیه‌ای بالا و اعتماد به نفسی عمیق نیاز دارد تا جام قهرمانی را صاحب شود و در یک شب دو جام دیگر را تقدیم پرسپولیس نکند.

از نگاه هواداری نیز باختن در بازی چهارشنبه شب هرگز قابل پذیرش نیست. همه استقلالی‌ها از مردان آبی برد می‌خواهند و بر این باورند که استقلال نباید تحت هیچ شرایطی بازنده میدان بازی با رقیب سنتی را ترک کند.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    12

    ما شیرازی ها میگیم:
    لنگِ حکومتی بودن جرم نیست
    ولی نفرت انگیز است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      حرف مفت زیادمیزنی کاکو

    • از شیراز
      10

      شما حرف مفت زیاد میشنوی کاکو.
      اگه خوب مطالعه کنی میفهمی که چرا نباید لنگ حکومتی باشی

    • به ناشناس
      0

      بسوزید😁😁😁
      باختن گریه نداره
      کیسه کش عرضه نداره😁😂😂😂😂

    • ناشناس
      0

      تیم کیسه کشان در فصل امسال هم سه جام قهرمانی را واگذار کرد و هم دو بازی متوالی دربی پایتخت را باخت و هم سرمربی پرتغالی اش اخلاق حرفه ای را باخت!

  • ناشناس
    0

    مگر جام دست شماست که بدهید یا ندهید هر تیمی شایستگی داشته باشد جام را میگیرد شما بعد ۱۰سال یه جام گرفتین چی شد بازم تلاش کنید نابرده رنج گنج میسر نمیشود

  • اسی
    0

    این قرمز منه، دوستش دارم خیلی زیاد، قهرمانی بهش میاد🏆🎖♥️

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها