قرعه کشی جام ملت های آسیا؛ هم گروهی ایران با امارات، هنگ‌کنگ و فلسطین/ از مسیر صعود تا سرسخت شمردن رقیبان توسط قلعه‌نویی

مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در شهر دوحه قطر برگزار شد و تیم ملی فوتبال ایران حریفان خود را در این مسابقات شناخت.

قرعه کشی جام ملت های آسیا؛ هم گروهی ایران با امارات، هنگ‌کنگ و فلسطین/ از مسیر صعود تا سرسخت شمردن رقیبان توسط قلعه‌نویی

مراسم قرعه‌کشی مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا 2023 از ساعت 14:30 امروز (پنجشنبه ـ به‌وقت ایران) به‌میزبانی سالن «کاتارا اوپرا هاوس» شهر دوحه قطر برگزار شد.

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی، مهدی محمدنبی نایب رئیس و هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال در این مراسم حضور داشتند. مهدی تاج نیز به عنوان نایب رئیس AFC در این مراسم حاضر بود.

قلعه‌نویی پیش از شروع قرعه‌کشی ابراز امیدواری کرد که تیم ملی در دی و بهمن ماه سال جاری که این رقابت‌ها برگزار می‌شود، بتواند دل مردم را شاد کند.

در ابتدای مراسم شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا دقایقی صحبت و از فدراسیون فوتبال قطر به دلیل برگزاری جام جهانی 2022 و جام ملت‌های 2023 از این کشور تقدیر کرد.

سرور جباروف بازیکن ازبکستانی پیشین تیم ملی فوتبال ازبکستان، حسن الهیدوس کاپیتان تیم ملی قطر، تیم کیهیل بازیکن پیشین تیم ملی استرالیا و پارک جی سونگ بازیکن تیم ملی کره‌جنوبی مراسم قرعه‌کشی را انجام دادند.

گروه‌بندی این مسابقات به شرح زیر است:

گروه A: قطر، چین، تاجیکستان و لبنان
گروه B: استرالیا، ازبکستان، سوریه و هند
گروه C: ایران، امارات، هنگ‌کنگ و فلسطین
گروه D: ژاپن، اندونزی، عراق و ویتنام
گروه E: کره‌جنوبی، مالزی، اردن و بحرین
گروه F: عربستان، تایلند، قرقیزستان و عمان
 
برنامه مسابقات تیم ملی ایران به شرح زیر است:
24 دی: ایران - فلسطین
30 دی: ایران - هنگ‌کنگ
6 بهمن: ایران - امارات

تیم ملی کشورمان در صورت سرگروهی در گروه، در مرحله یک هشتم نهایی با تیم سوم گروه A یا تیم سوم B یا تیم سوم گروه F دیدار خواهد کرد.

فوتبال , تیم ملی فوتبال ایران , جام ملت‌های آسیا ,

سیدبندی قرعه‌کشی این رقابت‌ها به‌شرح زیر است (جایگاه تیم‌ها در رده‌بندی فیفا داخل پرانتز آمده است):

سید اول: قطر (میزبان ـ 61)، ژاپن (20)، ایران (24)، کره جنوبی (27)، استرالیا (29) و عربستان (54)
سید دوم: عراق (67)، امارات (72)، عمان (73)، ازبکستان (74)، چین (81) و اردن (84)
سید سوم: بحرین (85)، سوریه (90)، فلسطین (93)، ویتنام (95)، قرقیزستان (96) و لبنان (99)
سید چهارم: هند (101)، تاجیکستان (109)، تایلند (114)، مالزی (138)، هنگ‌کنگ (147) و اندونزی (149)

هجدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا با حضور 24 کشور از 22 دی تا 21 بهمن 1402 در قطر برگزار خواهد شد.

مسیر ایران برای صعود به فینال جام ملت‌های آسیا 

در صورت صدرنشینی، تیم ملی کشورمان با یکی از تیم‌های سوم برتر گروه‌های A,B,F دیدار خواهد کرد. تیم‌های لبنان، سوریه و قرقیزستان به عنوان تیم‌های سید سوم در این 3 گروه قرار گرفته‌اند و حال باید دید آنها می‌توانند به عنوان تیم سوم به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند و یکی از این تیم‌ها به مصاف ایران برود؟

ایران در صورت رسیدن به جمع 8 تیم طبق جدول باید با برنده تیم اول گروه E (احتمالا کره جنوبی) و تیم دوم گروه D (احتمالاً عراق یا ویتنام) دیدار کند. در صورت پیروزی در آن مسابقه، تیم ملی کشورمان راهی نیمه نهایی خواهد شد.

از طرفی صدرنشین گروه A (احتمالاً قطر) در مرحله یک هشتم با یکی از 3 تیم سوم گروه‌های C,D,E دیدار خواهد کرد. تیم‌های فلسطین، ویتنام و بحرین به عنوان تیم‌های سید سوم در این 3 گروه قرار گرفته‌اند و شاید در نهایت یکی از آنها حریف شاگردان کی‌روش در یک چهارم شود. 

تیم‌های دوم گروه‌های B و F که احتمالاً ازبکستان و عمان خواهند بود در مرحله یک هشتم با هم دیدار می‌کنند و برنده آنها برای صعود به جمع 4 تیم احتمالاً مقابل قطر به زمین خواهد رفت.

تیم ملی کشورمان با وجود این پیش‌بینی‌ها احتمال دارد با شاگردان کی‌روش در مرحله نیمه نهایی دیدار کند و در صورت رسیدن به فینال راه یابد. سایر مدعیان قهرمانی مثل ژاپن، عربستان و استرالیا در آن طرف جدول برای رسیدن به فینال تلاش خواهند کرد.

قلعه‌نویی: رقیبان ما در جام ملت‌ها آسان نیستند/ فرصتی برای از دست دادن نداریم

امیر قلعه‌نویی پس از قرعه‌کشی رقابت‌های جام ملتهای آسیا درباره قرار گرفتن ایران در‌ گروه سوم این مسابقات و هم‌گروهی با امارات، هنگ کنگ و فلسطین اظهار داشت: قرار است تیم ملی در بالاترین سطح رقابتهای فوتبال ملی در آسیا شرکت کند. بنابراین نمی‌توان این مسابقات را ساده دید. فارغ از نام تیم‌ها، وقتی تیمی توانسته در جام ملتها شرکت کند، حتما تیم خوبی است و بنابراین هیچ تیمی رقیب آسانی در این مسابقات وجود نخواهد داشت و طبیعتاً این شرایط برای تیم ملی ایران هم وجود ندارد. ساده دیدن رقبای تیم ملی به معنای ایجاد خلل در برنامه آماده سازی تیم ملی است.

وی با بیان اینکه ایران نباید تنها مرحله گروهی مسابقات را ببینید اظهار کرد: فلسفه کاری من این است که تنها ابتدای کار را نمی‌بینم. باید مراحل بالایی و رقابت با مدعیانی چون کره جنوبی، ژاپن و استرالیا را ببینیم. این موضوع را به فدراسیون فوتبال هم گفته‌ام که باید آماده‌سازی ما در تراز رقابت با این تیم‌ها باشد و اگر با بهترین آماده‌سازی و استفاده از تک تک فرصتهای فیفادی‌ها آماده حضور در جام ملتهای آسیا شویم، می‌توانیم پس از سالها برای فوتبال ایران در آسیا افتخارآفرینی کنیم. 

بیشتر بخوانید: لبخند «قلعه‌نویی» پس از قرعه ایران/ ویدئو

سرمربی تیم ملی با اشاره به شرایط مدعیان اصلی این رقابت‌ها، گفت: فرصتی برای از دست دادن نداریم. جام ملت‌ها برای ما شروع شده و تک تک ثانیه‌ها برای ما مهم هستند بنابراین باید از تمامی اردوهای پیش‌روی تیم ملی به بهترین شکل استفاده کنیم و با رویارویی با حریفان خوب در فیفادی‌های آتی به بهترین شکل آماده حضور در جام ملتهای آسیا شویم.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    1

    این فلسطی ما را ول کن نیست تا داخل دستشویی با ماست خدایا ما را از این قوم نفهم خودی و اجنبی داخل لبی و فلی نجات بده و ایران را از خودی ها برهان . دل ناخودی از نوع یهودش میخوام

  • کله مرغی
    0

    چقدر خوش شانسه این قلعه
    افغانستان و غزه و دوقوزآباد،عجب گروه سختی😂😂😂😂😂😂😂
    خاک تو سرت ق ن😂😂😂✋

  • ناشناس
    3

    فلسطین باید از نقشه جهانی حذف بشه

  • تنها
    0

    فلسط اشغالی میزنید خوب بزنید بازیتون می‌چسبه

  • امیر
    0

    فایده اش چی آخرش می رن ده تا گل می خورن بر می گردند

  • ناشناس
    0

    گروه خیلی آسونی افتادیم بدون هیچ حرفی صدر نشین گروه خواهیم بود البته اگه کار سیاسی نکنیم چون میگن بخاطر فلسطین یه باخت بهشون بدیم ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها