بیانیه مشترک ۳۶ کشور درباره شرایط ورود ورزشکاران روسی به مسابقات بین‌المللی

وزرای ورزش 36 کشور در خصوص شرایط پیشنهادی کمیته بین المللی المپیک (IOC) برای پذیرش ورزشکاران روسیه و بلاروس در مسابقات بیانیه مشترکی صادر کردند.

بیانیه مشترک ۳۶ کشور درباره شرایط ورود ورزشکاران روسی به مسابقات بین‌المللی

در بخشی از این بیانیه آمده است: با توجه به توصیه‌های IOC، برای ما واضح است؛ برخی از نگرانی‌های جدی که در بیانیه جمعی خود در 21 فوریه 2023 بیان کردیم، توسط این کمیته مورد توجه قرار گرفته اما همچنان مسائل مهمی باقی مانده است؛ از جمله در مورد ارتباطات نظامی ورزشکاران، بودجه عمومی همچنین تعریف دستورات و مکانیسم‌های اجرای توصیه‌ها. ما مجدداً تأکید می‌کنیم که نباید بر اساس پاسپورت افراد، تبعیض قائل شویم. ما به حقوق همه ورزشکاران احترام می‌گذاریم که طبق منشور المپیک با آنها بدون تبعیض رفتار شود. ما بر رقابت ورزشی منصفانه و همچنین اطمینان از اینکه ورزشکاران روسی و بلاروسی به هیچ وجه به عنوان نمایندگان کشورهای خود عمل نمی‌کنند، متمرکز شده‌ایم. کمیته بین‌المللی المپیک نیز با توصیه‌های خود به دنبال تضمین آن است.

وزرای ورزش 36 کشور در ادامه اعلام کردند: با احترام کامل به استقلال سازمان‌های ورزشی، در هفته‌های آتی اجرای توصیه‌های کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون‌های جهانی را از نزدیک رصد خواهیم کرد. اگر این مسائل حل نشوند، انتظار داریم کمیته بین‌المللی المپیک در رویکرد خود تجدید نظر کند.

از جمله امضاکنندگان بیانیه، کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا، بریتانیا، استرالیا، اوکراین، کره جنوبی، ژاپن و غیره هستند.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها