جلوه: تیم ملی عشق اول و آخرم است

ملی‌پوش والیبال ایران گفت: دوست داشتم در فینال لیگ برتر مقابل تیم دایی‌ام بازی کنم. فکر می‌کنم پتانسیل حضور در فینال را داشتیم؛ اما این اتفاق رخ نداد.

جلوه: تیم ملی عشق اول و آخرم است

لیگ برتر والیبال ایران با قهرمانی تیم شهداب یزد به پایان رسید. این تیم توانست در فینال این رقابت‌ها مقابل هراز به پیروزی برسد تا برای دومین بار پیاپی قهرمان لیگ شود. فدراسیون والیبال این بار علاوه بر انتخاب تیم رویایی، بازیکن اخلاق لیگ را هم انتخاب کرد. این جایزه به مهدی جلوه، ملی‌پوش والیبال ایران رسید؛ بازیکنی که در چند سال اخیر علاوه بر توانایی‌های فنی‌اش نشان داده که به مسائل اخلاقی اهمیت زیادی می‌دهد. با این بازیکن ملی‌پوش گفـت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

به عنوان بازیکن اخلاق لیگ برتر والیبال انتخاب شدی. این عنوان تا چه حد برای تو اهمیت داشت؟

یکی از بهترین عناوینی که کسب کردم همین جایزه مرد اخلاق بود. البته اکثریت بازیکنان والیبال، اخلاق حرفه‌ای و جوانمردانه را رعایت می‌کنند. وقتی از فدراسیون والیبال با من تماس گرفته شد و خبر انتخابم به عنوان مرد اخلاق را به من دادند واقعا خوشحال شدم.

به هر حال من نام یک خانواده والیبالی را یدک می‌کشم و همین مسئله باعث شد خیلی مراقب رفتارم باشم. البته کار سختی است که در اوج هیجان مسابقات، بتوان عصبانیت‌ را کنترل کرد؛ اما خداراشکر در این خصوص توانسته‌ام کنترل خوبی روی هیجانات داشته باشم.

جلوه: تیم ملی عشق اول و آخرم است/ دوست داشتم در فینال مقابل تیم دایی‌ام بازی کنم

امسال در تیم نیان الکترونیک مشهد بازی کردی. قبول داری حضور در این تیم تجربه موفقی برای بازیکن ملی‌پوشی مثل تو محسوب نمی‌شود؟

هیچ سالی برای من سال بد محسوب نمی‌شود. چون هر سال و در هر تیم، چیزهای جدیدی یاد گرفتم. ضمن اینکه در کنار یکی از بازیکنانی که الگوی من است بازی کردم که این یک اتفاق عالی بود. امسال در تیم مشهد آنطوری که می‌خواستم نتوانسم لیگ را تمام کنم؛ اما خیلی چیزها یاد گرفتم.

امسال تیم شهداب که دایی‌ات (محمدرضا تندروان) سرمربیگری آن را بر عهده دارد قهرمان لیگ شد.

دوست داشتم در فینال لیگ برتر مقابل تیم دایی‌ام بازی کنم. فکر می‌کنم پتانسیل حضور در فینال را داشتیم؛ اما این اتفاق رخ نداد. من با فولاد سیرجان و زمانی که دایی‌ام سرمربی این تیم بود قهرمان لیگ شدم. شهداب امسال تیم قدرتمندی بود و سال سخت و البته پرباری پشت سر گذاشت.

برای فصل آینده تصمیمی گرفته‌ای؟

هنوز تصمیمی نگرفته‌ام. همه چیز را به خدا سپردم تا هر چیزی که خیر باشد برایم رخ دهد. من به خاطر ارادتی که به امام رضا(ع) داشتم به نیان الکترونیک رفتم و اعتقاد دارم باید تصمیمی بگیرم که قلبا راضی به انجام آن باشم. البته الان تمام تمرکزم روی تیم ملی است.

اینکه گفته می‌شود در نسل جدید والیبال ایران سرعتی‌زن‌های تراز اولی وجود ندارد را قبول داری؟

سرعتی‌زن‌های بزرگ دنیا هم روز بد دارند و هم روز خوب. البته انتقاداتی که کارشناسان انجام می دهند به این معنی است که آنها توقعات بالاتری از من دارند و همین مسئله انگیزه‌ام را بیشتر می‌کند. به نظر من نمی‌توان گفت که در دفاع روی تور ضعف داریم. چون موفقیت در دفاع روی تور بستگی به عملکرد همه بازیکنان دارد. ضمن اینکه سخت‌ترین کار در والیبال، دفاع کردن است.

جلوه: تیم ملی عشق اول و آخرم است/ دوست داشتم در فینال مقابل تیم دایی‌ام بازی کنم

توخته هم در بدترین زمان ممکن محروم شد.

محرومیت امیرحسین توخته کار را برای تیم ملی سخت‌تر کرد. توخته یکی از بهترین استعدادهای والیبال ایران است. امیدوارم با کمک مسئولان مشکل او حل شود تا بتواند بار دیگر برای تیم ملی بازی کند.

تعدادی نام گفته می‌شود. نظرت را درباره هر کدام از این نام‌ها بگو.

بهروز عطایی: مربی کاربلد و کاریزماتیک

تیم ملی: عشق اول و آخر

محمد موسوی: بهترین الگو

محمدرضا تندروان: افتخار می‌کنم که یکی از کامل‌ترین مربیان ایران، دایی من است

جلوه: تیم ملی عشق اول و آخرم است/ دوست داشتم در فینال مقابل تیم دایی‌ام بازی کنم

در طی این سال‌ها که به صورت حرفه‌ای والیبال بازی کرده‌ای حسرتی هم داشته‌ای؟

شاید تنها حسرت من بازی نکردن در المپیک باشد. امیدوارم روزی بتوانم در این رویداد بازی کنم.

حرف‌وحدیث‌هایی که در خصوص شرط‌بندی برخی بازیکنان روی نتایج تیم‌هایشان مطرح شده واقعیت دارد؟

من تا الان ندیدم که بازیکنی چنین کاری انجام دهد. البته شایعاتی شنیده‌ام. چنین کاری واقعا ناپسند است و امیدوارم هیچ بازیکنی به دنبال شرط‌بندی نباشد.

چقدر به لژیونر شدن فکر می‌کنی؟

یکی از مهمترین اهداف من، بازی در لیگ‌های معتبر خارجی است. چون باعث پیشرفتم می‌شود.

صحبت پایانی.

اول اینکه از خدا می خواهم سال ۱۴۰۲ سال خوبی برای همه مردم ایران باشد. ما ۴ تورنمنت در پیش داریم و ان‌شاءالله بهترین نتیجه را در این رقابت‌ها کسب کنیم. از هموطنانم خواهش می‌کنم ما را با دعاهای‌شان همراهی و حمایت کنند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها