رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام خبر داد

تعویق یکساله میزبانی مسابقات جهانی پرورش اندام

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام از تعویق یکساله میزبانی کشورمان در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ خبر داد.

تعویق یکساله میزبانی مسابقات جهانی پرورش اندام

عبدالمهدی نصیرزاده درباره عملکرد این فدراسیون در سال 1401 گفت: ما نزدیک به 42 مجوز شورای برون مرزی داشتیم که 3 مورد آن میزبانی بود.

وی با بیان اینکه شرایط ما در سال خیلی سخت بود، عنوان کرد: مچ اندازی در مسیر المپیکی شدن است و مورد توجه زیادی قرار دارد. ما برای این رشته تفاهم نامه با فدراسیون آسیا امضا کردیم، ولی نامه زدند و گفتند که میزبانی ما کنسل شد. به دنبال این موضوع، بیست نامه زدیم تا میزبانی برگردد، اما قبول نشد و دست ما هم نبود.

نصیرزاده گفت: در مجموع از اتفاقات این حوزه در سال جاری خوشحالم. ما امسال رویدادهای خوبی را برگزار کردیم و در تلاش هستیم این رویدادها را با شرایط بهتری و با حضور کشورهای بیشتری برگزار کنیم. من روزی 18 ساعت کار می‌کنم و در آن چند ساعت باقیمانده نیز پیگیر هستم. واقعاً از بیرون لنگ کردن آسان است، از وارد گود شدن و انجام دادن سخت است.

وی درباره عدم استقبال ورزشکاران خارجی از مسابقات داخل ایران عنوان کرد: ورزشکاران وقتی می‌بینند که مسابقات جهانی و آسیایی نیست و شانسی هم برای مدال‌آوری ندارند، نمی‌آیند.

نصیرزاده گفت: به عملکرد فدراسیون از صد، نمره صد می‌دهم، چون کار کردن در این شرایط سخت است. با این وجود جای زیادی برای کار کردن وجود دارد.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش عنوان کرد: فکر می‌کنند آوردن رئیس فدراسیون جهانی به ایران آسان است ، در حالی که هر بار که سانتونخا به ایران می‌آید، پنج سال از عمرم کم می‌شود. البته هر بار هم که او به ایران آمده ، دستاوردهای مثبتی داشته است.

وی اظهار داشت: قرار بود میزبان مسابقات جهانی در سال جاری باشیم و حتی آماده پرداخت 250 هزار یورو به عنوان تعهد بودیم، اما رئیس فدراسیون جهانی گفت که اگر ایران میزبان شود، استقبال خوبی نمی‌شود و به همین دلیل به یک سال بعد یعنی 2024 موکول شد. ما در همین فرصت می‌توانیم بهتر برنامه‌ریزی و رایزنی کنیم.

«هرکسی هم که فکر می‌کند کسب میزبانی راحت است، برای فدراسیون خودش بگیرد.» نصیرزاده با بیان این جمله ادامه داد: ما نگاهمان این است که مسئولان عالیرتبه، پرورش اندام را مثل کشتی ببینند، چون حرف‌های زیادی برای گفتن در آن داریم و باید محبت آمیزتر به این رشته نگاه شود. ما طی دو ماه نزدیک به 750 مدال بین‌المللی گرفتیم. حتی انتقادهایی هم به معاونت قهرمانی داشتیم، ولی هیچ کاری از ما بر روی زمین نماند. هنوز هم بابت پاداش مدال‌آوری ورزشکاران انتقاد داریم و ناراضی هستیم. من صدای قهرمانان این رشته هستم و باید این حرف را بزنم و وزارت ورزش در این باره در آیین‌نامه تجدید نظر کند.

وی در پایان گفت: با تفاهمی که با وزارت ورزش کردیم، قرار بود 3.5 میلیارد به ما بدهند که تا الان به 75 درصد رسیده است. از تبصره 14 هم چیزی به ما ندادند ، اما نزدیک به 20 برابر با کمک اسپانسرها جذب کردیم. برگزاری یک کلاس آموزشی با صد نفر با این رقمی که ما می‌گیریم ، برایمان توجیه اقتصادی ندارد و حتی یک پولی هم از جیب می‌گذاریم.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها