تاج:‌ قرار بود پول سانچس را از طریق قطر بدهیم / همزمان با سانچس با قلعه‌نویی هم مذاکره کردیم

رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد، اختلاف‌نظر روی دو موضوع باعث عدم حضور فلیکس سانچس روی نیمکت تیم ملی شده است.

تاج:‌ قرار بود پول سانچس را از طریق قطر بدهیم / همزمان با سانچس با قلعه‌نویی هم مذاکره کردیم

مهدی تاج در حاشیه مراسم برترین‌های فوتسال در سال 1401 اظهار داشت: مراسم خیلی خوب بود و خدا را شکر به خوبی برگزار شد که در جریان آن بهترین‌های فوتسال در بخش بانوان و آقایان معرفی شدند. این سنت خوبی است که قدیمی‌های فوتسال را جمع کردند و من از این بابت خوشحال هستم.

وی در واکنش به انتخاب قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی که صحبت از انتخاب سانچس اسپانیایی بود، گفت: ما از ابتدا گفتیم که گزینه‌های ما داخلی و خارجی هستند. واقعیت این است که دوستان ما با سانچس صحبت کردند. او مربی بود که از نظر ما قابل قبول بود و می‌توانستیم پولش را از طریق قطر بدهیم. توافق‌مان با قطر این بود که این پول از آنجا پرداخت شود.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: اما اختلاف ما سانچس دو موضوع بود؛ یکی اینکه بحث حضور چهار ساله او بود و ما نمی‌خواستیم قرارداد چهار ساله ببندیم. نظر ما حضور سرمربی تیم ملی تا پایان جام ملت‌ها بود. موضوع دیگر هم عدد و رقم پیشنهادی بود، اما موضوع مهم‌تر همان پیشنهاد چهار ساله بود. ما همزمان در طول مذاکره با سانچس با قلعه‌نویی هم صحبت می‌کردیم، به نظر من انتخاب قلعه‌نویی، انتخاب خوبی است.

تاج در پاسخ به این سؤال که «انصراف روزهای گذشته قلعه‌نویی از حضور در تیم ملی دلیل خاصی داشت؟»، تصریح کرد: همه گزینه‌ها فکر می‌کردند انتخاب گزینه‌ها می‌توانست از طرف فدراسیون فوتبال به نحو بهتری صورت بگیرد. ما هم بارها گفته بودیم که نمی‌خواهیم کسی ناراحت شود. قلعه‌نویی چهره شناخته‌شده‌ای است و نتایج بسیار بسیار خوبی در لیگ داشته و سرمربی تیم ملی هم بوده است. ضمن احترام به بقیه عزیزان که نتوانستیم از آنها استفاده کنیم، ما فکر می‌کنیم قلعه‌نویی بتواند به کمک فدراسیون فوتبال، باشگاه‌های لیگ و رسانه‌ها و بازیکنان در جام ملت‌ها موفق باشد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «آیا رقم قرارداد قلعه‌نویی نصف مبلغ قرارداد مربیان خارجی است؟»، گفت: درباره عدد و رقم بنده معذور هستم که صحبتی کنم، شاید ان‌شاءالله در آینده در این خصوص صحبت کنیم، ولی رقم قرارداد مربیان ایرانی کمتر از مربیان خارجی است.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که فردا معارفه قلعه‌نویی برگزار می‌شود، تصریح کرد: من خودم نیستم و باید در مراسم انتخاب اینفانتینو برای یک دوره چهار ساله دیگر شرکت کنم. امروز یک ویدئو کنفرانس با قلعه‌نویی داشتم. او حدود دو ساعت درباره برنامه‌اش برای تیم ملی توضیحاتی ارائه کرد که بسیار خوشحال شدم از اینکه قلعه‌نویی دارای یک برنامه مدون برای تیم ملی است. این نشان می‌دهد او در این مورد کار و درباره آینده و حتی پوست‌اندازی تیم ملی هم برنامه‌ریزی کرده است.

تاج در پاسخ به این سؤال که پیگیری‌هایش درباره طلب استقلال و پرسپولیس جواب داده است، گفت: این موضوع در حال پیگیری است و ان‌شاءالله به نتیجه می‌رسیم.

«آیا قلعه‌نویی دستیار خارجی هم خواهد داشت؟»، رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال تصریح کرد: بله یک دستیار خارجی خواهد داشت و در حال رایزنی است. یکی دو تا دستیار ایرانی هم معرفی کرد و بهتر است که خودش آنها را معرفی کند. قلعه‌نویی ان‌شاءالله درباره برنامه‌هایش و انتخاب دستیاران خود صحبت خواهد کرد.

وی در واکنش به این موضوع که قرار است در مجمع فدراسیون فوتبال بند عزل رئیس فدراسیون از سوی اعضای هیئت رئیسه برداشته شود، عنوان کرد: نه این‌طور نیست، خیلی‌ از بندها تغییر کرده است. در AFC و فیفا هم به همین شکل تغییراتی صورت می‌گیرد و هر ساله اصلاحاتی وجود دارد. اساسنامه فدراسیون فوتبال نیز سال‌ها بود که بندهایش تغییر نکرده بود و الان تغییر می‌کند. در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بندهای زیادی در مورد هیئت‌های فوتبال تغییر خواهد کرد.

تاج درباره آمدن VAR گفت: قولی که فدراسیون فوتبال در این خصوص داده بود این بود که واقعاً این موضوع باید اجرایی شود. آقایان ممبینی (دبیرکل فدراسیون فوتبال) و چند نفر از دوستان به قطر رفتند تا آموزش ببینند. قطری‌ها خیلی کمک کردند و من از رئیس فدراسیون فوتبال قطر هم امروز تشکر کردم. بعد از این اتفاق هم آموزش داوران صورت خواهد گرفت که یک مقدار وقت‌گیر هم هست و اگر این آموزش‌ها تمام شود می‌توانیم امیدوار باشیم که در آینده VAR را داشته باشیم.

وی درباره این موضوع که صحبت از برکناری دبیرکل فدراسیون فوتبال مطرح شده است، تصریح کرد: نه، اصلاً چنین چیزی مطرح نیست.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها