چرا مدال‌آوران ناشنوا دیده نمی‌شوند

رئیس انجمن تکواندوی ناشنوایان گفت: با وجود این که تکواندوکاران ناشنوا همواره در تمام مسابقات جهانی، المپیک و آسیایی سکوی قهرمانی را به خود اختصاص می دهند، اما از نظر دریافت پاداش همیشه مورد بی‌توجهی مسوولین ورزش قرار می‌گیرند.

چرا مدال‌آوران ناشنوا دیده نمی‌شوند

غلامرضا عزیزی در ارزیابی از عملکرد تکواندوکاران ناشنوا در رقابت‌های قهرمانی آسیا قرقیزستان، اظهار کرد: در شرایطی در این مسابقات توانستیم سکوی قهرمانی را به خود اختصاص دهیم که به دلیل کمبود منابع مالی با تیم ناقص و تنها با برگزاری ۳ مرحله اردو در این رقابتها حضور داشتیم در حالی که حریفان ما همچون کره، چین تایپه، چین، ازبکستان و قرقیزستان با نفرات کامل در هر دو رشته پومسه و کیوروگی شرکت کرده بودند.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر امیدوار به کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات بودید، گفت: با پتانسیل بالایی که تکواندوکاران ما در هر دو بخش دختران و پسران داشتند، به جز قهرمانی به چیز دیگری فکر نمی‌کردیم. اگرچه سطح مسابقات بالا بود، اما تکواندوکاران ما توانستند بهترین جایگاه را به خود اختصاص دهند.

رئیس انجمن تکواندوی ناشنوایان ادامه داد: در قهرمانی آسیا که برای اولین بار در قرقیزستان برگزار شد ما موفق به کسب ۹ مدال طلا شدیم که البته عملکرد دختران در پومسه و کیوروگی بهتر از پسران بود.

وی یکی از برنامه های تیم تکواندوی ناشنوایان در سال آینده را شرکت در مسابقات جهانی کرواسی عنوان کرد و افزود: سال گذشته که رقابت‌های جهانی به میزبانی ایران برگزار شد ما توانستیم بر سکوی قهرمانی قرار بگیریم، تلاش بر این است که در مسابقات جهانی کرواسی دوباره قهرمانی خود را تکرار کنیم.

عزیزی در پایان با انتقاد نسبت به بی‌توجهی مسوولین نسبت به پرداخت پاداش مدال آوران ناشنوا، گفت: با وجود این که تکواندوکاران ناشنوا در تمام میادین جهانی، المپیک و آسیایی با کمترین امکانات همیشه حرف اول را می زنند، اما از نظر دریافت پاداش همیشه از سوی مسوولین ورزش مورد بی توجهی قرار می‌گیرند و دیده نمی‌شوند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها