انتخابات فدراسیون کاراته به تعویق افتاد/ هاشمی: ورزش ما روی لبه پرتگاه است

با اعلام محمد پولادگر، معاون وزیر ورزش، انتخابات فدراسیون کاراته به تعویق افتاد.

انتخابات فدراسیون کاراته به تعویق افتاد/ هاشمی: ورزش ما روی لبه پرتگاه است

مجمع انتخاباتی فدراسیون کاراته از ساعت 11:30 امروز(سه‌شنبه - 16 اسفندماه) و با تاخیر یک ساعت و نیم سرانجام با حضور سیدمحمد پولادگر معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در وزارت ورزش و جوانان آغاز شد، اما با اعلام پولادگر انتخابات این فدراسیون به تعویق افتاد.

سیدمحمد پولادگر با اعلام این خبر اظهار داشت: ابتدا یک عذرخواهی به اعضای مجمع بابت تاخیر بدهکار هستم. دوستان می‌دانند علت این تاخیر چه بود. برای برگزاری انتخابات الزاماتی داریم که دو مرحله تایید صلاحیت مدیریتی در حوزه ورزش است و تاییدیه‌های دیگر که به عهده نهادهای نظارتی است و برعهده ما نیست. ما بدون این تاییدیه‌ها اجازه برگزاری مجمع را نداریم، اما متاسفانه تا این لحظه این تاییدها صادر نشده و اجازه برگزاری مجمع را به ما ندادند. با وجودی که برعهده ما نبوده است، اما بازهم عذرخواهی می‌کنم. از اعضای مجمع می‌خواهم به ما کمک کنند و دلشان برای این رشته بسوزد و کمک کنید عزم‌مان را جزم کنیم و یک تاریخ دیگر را برای مجمع درنظر بگیریم. از همه شما ناراحت‌تر هستم و ما هفته آینده سه مجمع داریم و مسابقات نوروز را داریم، اما قول بدهید تا با انتخاب یک تاریخ قبل از پایان سال، بتوانیم مجمع را برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: انتخاب رئیس فدراسیون‌ها جز مشاغل حساس است و نیازمند چهار مرحله تایید صلاحیت‌ها است. تا آخرین لحظه می‌خواستم انتخابات را برگزار کنیم و همه تلاش خود را نیز با وجودی که در هفته و روزهای گذشته تایید صلاحیت‌ها نیامده بود، کردیم. عهد و پیمان کرده بودیم تا پایان سال انتخابات فدراسیون‌های اعلامی را برگزار کنیم. تا لحظه آخر امیدوارم به تایید صلاحیت‌ها بودیم. ما تا لحظه آخر معطل کردیم که تایید صلاحیت‌ها برسد و تاخیر یک ساعت و نیمه نیز به این خاطر بود. همه مراحل قانونی را طبق تاریخ انجام دادیم و هیچ کوتاهی مربوط به دبیر مجمع نیست. از طرف شما و به نمایندگی شما همه کارها را کردیم. وقتی می‌گویم عهد کنیم و تاریخی را قبل سال انتخاب کنیم به این خاطر است که این اتفاق تبعات نداشته باشد. یا علی بگویید و یک تاریخ را انتخاب کنیم.

پولادگر در خصوص اعلام تایید صلاحیت کاندیداها گفت: خیلی دیر اتفاق بیفتد ظرف 3، 2 روز بعد به ما اعلام خواهند کرد و ما می‌توانیم در هفته بعد یا قبل از پایان سال انتخابات را برگزار کنیم.

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: هنوز دوران چهار ساله ریاست رئیس فدراسیون کاراته تمام و به پایان نرسیده است و حتی ما می‌توانیم در روزهایی که انتخابات داریم هم بعد از ظهر انتخابات را برگزار کنیم.

رئیس هیئت کاراته کرمانشاه به سختی حضور در تهران در روزهای پایان سال و مشکلات تهیه پرواز اشاره کرد و اظهار داشت: یا علیِ بدون منطق باعث خواهد شد تا شاید هیئت‌ها دچار مشکل شوند.

در ادامه رئیس هیئت البرز نیز از بی‌احترامی به اعضای مجمع صحبت کرد و عنوان داشت چرا باید این اتفاق برای کاراته بیفتد.

جمشید زند رئیس هیئت کاراته استان مرکزی اظهار داشت: ضمن عذرخواهی تا به حال آنقدر بی‌برنامگی در برگزاری انتخابات ندیدم. تضمینی وجود ندارد در روزهای آینده تایید صلاحیت‌ها را اعلام کنند؟ چه تضمینی هست تا پایان سال پاسخ بدهند. یا موضوع اصلا اهمیتی ندارد یا سهل‌انگاری می‌کنند. دغدغه نظام ترک فعل است و اگر ترک فعل کردند باید پاسخگو باشند. خواهش می‌کنم این موضوع را مشخص کنند. اگر این تضمین است با تمام مشکلات باز هم خواهیم آمد. اگر آیین‌نامه و اساسنامه‌ای وجود دارد نیز اعلام شود.

پولادگر در ادامه خاطرنشان کرد: ساعت 15 روز دوشنبه 22 اسفندماه مجمع را برگزار  می‌کنیم و قطعا استعلامها خواهد آمد و اگر نیامد نیز تضمین می‌دهم مجمع را برگزار خواهم کرد. انتخابات نیز در سالن کمیته پارالمپیک در کمیته المپیک برگزار می‌کنیم.

سیدمناف هاشمی در ادامه تصریح کرد: من نیز به نوبه خود با وجودی که هیچ نقشی نداشتیم، اما عذرخواهی می‌کنم. بابد از دوستانی که در زمان قانونی تایید صلاحیت نمی‌کنند گلایه‌مند باشیم. ورزش ما روی لبه پرتگاه است و نباید بهانه به دست کسی بدهیم. می‌دانم پولادگر یک هفته است که پیگیر این موضوع بود. زور ما و دوستانی که باید پیگیر باشند به نتیجه نرسید.

وی تاکید کرد: حتی پولادگر ده و نیم پیامک داد که باز هم منتظر بمانیم تا شاید نتیجه حاصل شود. کاراته هم حواشی دارد هم برای ما باارزش است، اما برای ما یک رشته المپیکی است که مدال المپیک دارد و در بازی‌‌های آسیایی نیز همیشه به کاروان کمک کرده است. از پولادگر خواهش می‌کنم تا در زمان قانونی انتخابات برگزار شود. هزینه برگزار نکردن انتخابات بیشتر است، اما ایشان نماینده وزیر هستند و اصلا نمی‌خواهیم اعتراضی صحبت کنیم. امیدوارم تا تاریخی که زمان داریم به جمع‌بندی برسیم و کاندیداها به صلاحیت برسند و انتخابات برگزار شود. اگر پولادگر تصمیم به برگزاری بگیرد نیز به عنوان کمیته در کنار ایشان هستیم؛ چون اقدام قانونی است، اما مصلحت‌هایی وجود دارد که اینجا قابل گفتن نیست.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها