به دلیل اجازه حضور به ورزشکاران روس و بلاروس، اتفاق افتاد

سوئیس هشتمین کشور تحریم‌کننده رقابتهای جهانی بوکس

سوئیس هشتمین کشوری شد که اعلام کرد رقابت های جهانی بوکس را به دلیل اجازه حضور به ورزشکاران روس و بلاروس تحریم کرده است.

سوئیس هشتمین کشور تحریم‌کننده رقابتهای جهانی بوکس

به گزارش گاردین، سوئیس هشتمین کشوری شد که به دلیل تصمیم فدراسیون جهانی بوکس (IBA) مبنی بر اجازه حضور به بوکسورهای روس‌ها و بلاروس‌با پرچم ملی خود از حضور در مسابقات جهانی انصراف داد.  

آندریاس اندرگ رئیس فدراسیون بوکس سوئیس گفت: سوئیس کشوری بی طرفی است اما بی طرفی به معنای کور بودن و نداشتن نظر نیست.  این اقدام ما را رهبران سیاسی سوئیس نیز تایید می‌کنند.

چند ماه قبل بود که فدراسیون جهانی بوکس، با تصمیم «عمر کرملوف» رئیس روسی خود، جواز حضور ورزشکاران روسیه‌ای در مسابقات رسمی IBA را  با پرچم کشورشان صادر کرد. مسابقات جهانی زنان در ماه مارس در هندوستان و مردان در ماه می در ازبکستان برگزار می شود.

فدراسیون بوکس ایالات متحده اولین کشوری بود که از شرکت در مسابقات امتناع کرد و پس از آن ایرلند، جمهوری چک، کانادا، سوئد، لهستان و بریتانیا اعلام کرده اند که تاکنون از حضور در مسابقات قهرمانی زنان جهان خودداری خواهند کرد. 

کرملین هفته قبل در واکنش به این موضوع اعلام کرد که مقاماتی که به تحریم رقابتها رای دادند بدتر از کفتار بودند.

فدراسیون جهانی بوکس هفته قبل گفت که آنها پیام های زیادی از بوکسورها دریافت کرده اند که با تصمیم فدراسیون های ملی خود برای تحریم مسابقات ابراز مخالفت کرده اند.

فدراسیون جهانی از آنها دعوت کرد که مستقیماً در مسابقات ثبت نام کنند و همچنین قول دادند در صورت لزوم از این ورزشکاران حمایت مالی کنند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها