آشنایی با مشتری ایرانی تاتنهام؛ میلیاردر ایرانی

در روزهایی که بیشتر اخبار پیرامون تغییر مالکیت منچستریونایتد و حضور قطری‌ها در پرافتخارترین باشگاه لیگ برتر است، خبری در رسانه‌های انگلیسی منتشر شد مبنی بر این که یک میلیاردر ایرانی-آمریکایی به نام «جم نجفی» در حال تشکیل گروهی برای خرید سهام باشگاه تاتنهام است.

آشنایی با مشتری ایرانی تاتنهام؛ میلیاردر ایرانی

جم نجفی، نامی است که هیچ‌گاه در ورزش فوتبال شنیده نشده و شاید کمتر کسی با او آشنایی داشته باشد.

جم نجفی کیست؟

جم نجفی (متولد ۱۹۶۳) تاجر میلیاردر ایرانی-آمریکایی است. او شرکت‌های نجفی، یک شرکت سهام خصوصی مستقر در فونیکس را اداره می‌کند و مالک بخشی از سهام باشگاه بسکتبال NBA «فونیکس سانز» است.

نجفی دارای مدرک لیسانس اقتصاد از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی است و در سال ۱۹۸۶ مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته اقتصاد بازرگانی از دانشگاه هاروارد دریافت کرد. او به همراه همسرش «شریل نجفی» و سه فرزندشان در آریزونا زندگی می‌کند.

از وال‌استریت تا NBA و فرمول یک

نجفی برای سالومون برادرز، یک شرکت وال استریت که بخشی از سیتی گروپ شد، کار می‌کرد، و بعد به عنوان مدیرعامل Pivotal Private Equity و شریک و مدیر عامل شرکت مادر، The Pivotal Group، به همراه برادرش فرانسیس نجفی مشغول به کار شد. شرکت او بر خرید املاک تجاری، مانند هتل Century Plaza در لس‌آنجلس، تمرکز داشت.

نجفی یکی از شرکای موسس صندوق سرمایه‌گذاری Social Venture Partners بود که در سازمان‌های غیرانتفاعی نوظهور سرمایه‌گذاری می‌کند، و همچنین عضو هیئت مدیره موسسه زمین شهری و کمیته عالی طراحی دانشگاه ایالتی آریزونا نیز بوده است.

او به عنوان مالک جزئی و نایب رئیس باشگاه بسکتبال حرفه‌ای فونیکس سانز و عضو هیئت مدیره انجمن ملی بسکتبال فعالیت می‌کند.

شرکت نجفی، یک شرکت سهامی خاص است که در سال ۲۰۰۲ تاسیس شد. این کمپانی در شرکت‌هایی با ارزش معاملاتی تا یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند و سرمایه‌گذاری‌های خود را از ۵ تا ۱۰ سال نگه می‌دارد.

نجفی در دسامبر ۲۰۲۰ به عنوان نایب‌رئیس مک‌لارن ریسینگ، فرمول یک، معرفی شد.

منبع: خبر ورزشی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها