لیگ قهرمانان اروپا

پاری سن ژرمن صفر - یک بایرن مونیخ/ اشتباه فاحش دوناروما در پارک د پرنس

پاری سن ژرمن در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۱-۰ مغلوب بایرن مونیخ شد.

پاری سن ژرمن صفر - یک بایرن مونیخ/ اشتباه فاحش دوناروما در پارک د پرنس

شاگردان کریستوف گالتیه که در دیدارهای اخیرشان در جام حذفی و لیگ یک نتایج خوبی نگرفته بودند، امشب در لیگ قهرمانان هم با یک گل مغلوب بایرن شدند.در شب اول دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، ۲ بازی به صورت همزمان از ساعت ۲۳:۳۰ آغاز شد که بایرن مونیخ در پاری‌سن‌ژرمن را با نتیجه یک بر صفر شکست داد تا قدمی بزرگ برای صعود به جمع ۸ تیم پایانی بردارد .

در بازی پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ، میهمان نمایشی فوق‌العاده داشت و توپ و میدان را در اختیار گرفت. پاریس نیز که امباپه را در ترکیب نداشت، سعی داشت تا با ضدحمله و تکیه بر توانایی‌های نیمار و مسی بتواند به بایرن ضربه بزند که اصلا موفق نیز نبود.

تک گل بایرن را کینگزلی کومان در دقیقه ۵۳ به ثمر رساند تا باز هم این بازیکن به تیم سابق خود گل بزند.

دقیقه ۵۳، گل اول بایرن مونیخ به پاری‌سن‌ژرمن (کومان)

بخوانیدچرا کومان پس از گلزنی خوشحالی نکرد؟

نکته مهم بازی، تعویض امباپه بود که در دقیقه ۵۷ رخ داد. از زمانی که این بازیکن به زمین آمد، نبض بازی در دستان پاریس قرار گرفت و با اینکه این تیم یک گل عقب بود، ولی توانست موقعیت‌سازی کند و برای گلزنی تلاش کند.

البته امباپه در دقیقه ۸۲ برای پاریس گلزنی کرد، ولی ویدیوچک آن را آفساید و مردود اعلام کرد.

در این بازی باید به مهار‌های عالی دوناروما در دروازه پاریس نیز اشاره کرد که اگر درخشش او نبود، شکست پاریس سنگین‌تر می‌شد. سن‌ژرمن در مجموع نمایش خوبی نداشت و نتوانست حرفی برای گفتن داشته باشد. اگرچه آن‌ها در دقایق پایانی با حضور امباپه طراوتی تازه گرفتند، ولی موقعیت‌ها از دست رفت.

لیونل مسی نیز که نمایشی بسیار ضعیف داشت، یک فرصت فوق‌العاده را نیز از دست داد تا شب کم فروغ خود را تکمیل کند.

دقیقه 85: موقعیت فوق‌العاده گلزنی برای مسی که ضربه او با برخورد به مدافعان بایرن مونیخ وارد دروازه نشد

بایرن مونیخ در دقیقه ۹۲ با کارت زرد دوم پاوار و اخراج این بازیکن ۱۰ نفره شد.

ترکیب پاری سن ژرمن 

پاری سن ژرمن: دوناروما | حکیمی، مارکینیوش، راموس، مندز | امری، وراتی، دنیلو، سولر | مسی و نیمار

ترکیب بایرن مونیخ

بایرن مونیخ: زومر‌ | پاوار، دلیخت، اوپامکانو | کانسلو، کیمیش، گورتسکا، کومان | سانه، موسیالا و چوپو موتینگ

بعد از یک نیمه تلاش ناموفق شاگردان کریستوف گالیته در باز کردن دروازه میهمان خود در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، این تیم بایرن مونیخ بود که در شروع نیمه دوم به گل رسید.

پاری‌سن‌ژرمن یکی از ضعیف‌ترین عملکرد‌های این فصل خود را در نیمه اول بازی با بایرن رقم زد و در حالی که هوادارانش انتظار عملکردی متفاوت و رسیدن به در نیمه دوم را داشتند، با اشتباه فاحش جانلوئیجی دوناروما، دروازه خودشان باز شد.

کینگزلی کومان، ستاره فرانسوی بایرن مونیخ که در شروع نیمه دوم جای کانسلو را در ترکیب گرفت در دقیقه ۵۳ ارسال دیویس را با یک شوت سرضرب روانه دروازه میلان کرد؛ در حالی که با توجه به شدت و زاویه ضربه به نظر نمی‌رسید خطر خاصی دروازه دوناروما را تهدید کند، اما این دروازه بان ایتالیایی، یکی از اشتباهات مرگبار خود را مرتکب شده و به جای توپ هوا را نشانه گرفت تا در میان ناباوری ضربه بازیکن پاریس وارد دروازه شود. البته بارش باران و لیز بودن توپ و چمن نیز در اشتباه محاسباتی گلر میهمان تاثیر گذار بود.

کومان بعد از باز کردن دروازه پاریس به احترام تیم سابقش، شادی گل انجام نداد. او البته پیش از این و در فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۰ نیز موفق به گلزنی مقابل بایرن با پیراهن پاریس شده بود. لحظاتی بعد از این گل، سرمربی PSG کیلیان امباپه را وارد زمین کرد؛ کومان روز گذشته در نشست خبری پیش از بازی در واکنش به سوالی در خصوص احتمال حضور هموطنش در ترکیب اصلی پاریس، ابراز بی اطلاعی کرده بود، اما حالا گل او عاملی برای ورود امباپه به ترکیب میزبان شده است.

دقیقه ۶۴: ضربه چوپو موتینگ با واکنش تماشایی دوناروما به تیرک دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۷۳: جدی‌ترین موقعیت پاری سن ژرمن که با فرار امباپه و ضربه او در شرایط تک به تک شروع شد و در ادامه ضربه نیمار بلاک و گل امباپه در شرایط آفساید به ثمر رسید.

دیدار برگشت ۱۷ اسفند برگزار خواهد شد تا تکلیف صعودکنندگان به مرحله یک چهارم مشخص شود.

امشب نیز در شب دوم، چلسی میهمان دورتموند است و کلوب بروژ در بلژیک پذیرای بنفیکا خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها