شاید اولین بار: کمک داور ویدیویی اشتباه کرد؟

کارشناسی گل جنجالی و سرنوشت‌ساز لیگ برتر جزیره

بازی تیمهای آرسنال و برنتفورد با یک گل جنجالی همراه بود که شاید سرنوشت قهرمان لیگ برتر را تحت تاثیر خود قرار دهد.

کارشناسی گل جنجالی و سرنوشت‌ساز لیگ برتر جزیره

هفته بیست و سوم لیگ جزیره در حالی برگزار شد که آرسنال بعد از شکست تلخ مقابل اورتون، نیاز مبرمی به پیروزی مقابل برنتفورد داشت. آنها در نیمه دوم از حریف پیش افتادند اما خیلی زود و در صحنه جنجالی و مشکوک، برنتفورد توانست گل تساوی را به ثمر برساند.

گل در حالی به نام ایوان تونی به ثبت رسید که در موقعیت مشکوک به آفساید وارد دروازه آرون رمزدیل شد. در صحنه ارسال نخست به نظر می‌رسید بازیکن برنتفورد جلوتر از آخرین مدافع آرسنال قرار دارد اما بعد از آن هم دوبار دیگر بازیکن برنتفورد در موقعیت مشکوک قرار گرفت که مهمترینش لحظه دریافت پاس توسط کریستین نورگارد بود.

1800842 1800841

همین موضوع باعث شد تا داور بیش از یک دقیقه بازی را متوقف کند و بازیکنان دو تیم و هواداران استادیوم امارات را در ابهام قرار دهد و در نهایت با دریافت نوتیف از اتاق داور ویدیویی، گل را صحیح اعلام کرد و در نهایت نیز بازی با همین گل، مساوی به پایان رسید.

این صحنه مشکوک مورد نقد کارشناسان داوری قرار گرفته که نظرات آنها را در ادامه می‌خوانید:

گل اول برنتفورد به آرسنال (دقیقه 74- مشکوک به آفساید)

رضا کرمانشاهی: چند بازیکن تیم مهاجم در آفساید قرار دارند اما آنها بر بازی تیم مدافع اثر ندارند و به توپ هم ضربه نمی‌زنند و جلوی بازیکن مدافع را هم نمی‌گیرند. بنابراین آفساید نیست.

ابراهیم میرزابیگی: باتوجه به اینکه لیگ انگلیس وی ای آر دارد، قطعا آفساید نبوده است. اما حتی در صحنه تلویزیونی هم مشخص است لحظه ارسال پاس گل، مهاجم برنتفورد با تیزهوشی از آفساید خارج شد و آفساید نبود.

محمدرضا اکبریان: این یک صحنه میلی‌متری است و به نظر من مهاجم برنتفورد از آخرین مدافع عقب تر است. اگر دقت کنید بازیکنی که در موقعیت آفساید است، هیچ تاثیری در بازی نمی‌گذارد و به همین دلیل داور ویدیویی آفساید نگرفته است.

داوود رفعتی: زمان ضربه اول، چهار بازیکن برنتفورد در آفساید هستند اما روی توپ اثر ندارند. در صحنه‌های بعدی هم آفساید رخ نمی‌دهد و گل در موقعیت سالم به ثمر می‌رسد.

حسین زرگر: بازیکن شماره شش برنتفورد چند بار ضربه سر زد اما در هیچ کدام آفساید نیست و در مرحله آخر هم برابر با بازیکن حریف است و آفساید نیست.

1800840

تورج حق وردی: در لحظه ارسال پاس نهایی که بعد از آن پاس گل داده می‌شود، بازیکن برنتفورد در موقعیت برابر با بازیکن آرسنال قرار دارد. بنابراین آفساید نیست.

علیرضا یزدانی: در لحظه ارسال اول، یک بازیکن در موقعیت آفساید است اما او تاثیری ندارد. بعد در نهایت توپ به بازیکنی رسید که در موقعیت آفساید نیست. البته دوربین روی خط نیست اما بنابر موقعیت بدن مدافع و مهاجم، مشخص است که بازیکن در آفساید نیست. صحنه آخر هم به نظر من خطای آفساید رخ نداده است.

حیدر سلیمانی: بازیکنانی که در وضعیت آفساید هستند تاثیری در به ثمر رسیدن گل ندارند و بازیکنی هم که گل را به ثمر می رساند با ارسال کننده توپ در یک خط قرار دارد و گل صحیح است.

منبع: ورزش3
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها