نمایش هیجان‌انگیز آبی‌ها با دبل «قایدی»

استقلال 3 - 1 نفت مسجدسلیمان

​آبی‌پوشان پایتخت در ادامه بردهای پرگل خود توانستند در خانه این‌بار برابر نفت مسجدسلیمان به برتری 3 گله دست پیدا کنند.

استقلال 3 - 1 نفت مسجدسلیمان

شاگردان ریکاردو سا پینتو بعد از 2 برد پرگل و روحیه‌بخش برابر ملوان بندرانزلی و مس کرمان توانستند به کورس قهرمانی بازگردند و در شرایطی که تصور می‌شد آبی‌پوشان پایتخت دیگر شانسی برای رقابت با سپاهان و پرسپولیس ندارند اما در حال حاضر اختلاف استقلال با صدر جدول تنها 3 امتیاز است. آبی‌ها برای نزدیک‌تر شدن به کورس قهرمانی امروز در خانه برابر قعرنشین لیگ بیست‌ودوم به میدان رفتند و مقابل نفت مسجدسلیمان قرار گرفتند.

نفتی‌ها در 2 بازی اخیر با هدایت رضا عنایتی توانسته بودند 2 امتیاز ارزشمند کسب کنند و عنایتی که خود در ابتدای فصل یکی از گزینه‌های سرمربیگری استقلال بود، در ورزشگاه آزادی سودای کسب موفقیت برابر تیم سابق خود را در سر داشت تا بتواند نفت مسجدسلیمان را از قعر جدول لیگ بیست‌ودوم نجات بدهد.

ترکیب استقلال تهران

علیرضا رضایی (از دقیقه 46: سینا سعیدی‌فر)، عارف غلامی، رافائل سیلوا، کوین یامگا (از دقیقه 72: صالح حردانی)، جعفر سلمانی، آرش رضاوند، سعید مهری (از دقیقه 72: امید حامدی‌فر)، روزبه چشمی، محمد محبی (از دقیقه 79: پیمان بابایی)، مهدی قایدی و امیرارسلان مطهری (از دقیقه 72: سجاد شهباززاده)

سرمربی: ریکاردو سا پینتو

ترکیب نفت مسجدسلیمان

فرهاد مجد کرمانشاهی، عقیل کعبی (از دقیقه 46: جهانبخش ذبیحی)، علیرضا دغاغله (از دقیقه 81: میلاد شیخ‌سلیمانی)، حسین شنانی (از دقیقه 67: محمد خرم‌الحسینی)، مسلم مجدمی (از دقیقه 72: محمود صالحی)، حسین گودرزی، سینا عبداللهی، رضا مغانلو، امیرحسین کریمی، رضا دهقانی (از دقیقه 67: پیمان میری) و پیمان رنجبری

سرمربی: رضا عنایتی

سا پینتو در روزی‌که خودش به دلیل محرومیت روی سکوهای ورزشگاه آزادی حضور داشت، تصمیم گرفت تا برای اولین‌بار در لیگ بیست‌ودوم در ترکیب استقلال دست نبرد و آبی‌ها با همان ترکیب اولیه‌ای که هفته گذشته در کرمان برابر مس حاضر شدند، امروز مقابل نفت مسجدسلیمان قرار گرفتند. رضا عنایتی هم برای مصاف با تیم سابقش، به سراغ 2 تغییر اجباری در ترکیب نفتی‌ها رفت و به جای میثم نقی‌زاده مصدوم، عقیل کعبی به ترکیب اصلی نفت مسجدسلیمان اضافه شد و اسماعیل بابایی هم که در دیدار قبلی اخراج شده بود، جای خود را به رضا مغانلو برای دیدار با استقلال داده بود.

حمید حاج‌ملک که پیشتر در دوئل استقلال-فولاد قضاوت بحث‌برانگیزی داشت، امروز مسئولیت قضاوت نبرد تیم‌های استقلال و نفت مسجدسلیمان را برعهده گرفته بود. از ساعت 15:30 و در حضور بیش از 5 هزار هوادار استقلالی در ورزشگاه آزادی، حاج‌ملک سوت آغاز نبرد تیم‌های استقلال و نفت مسجدسلیمان را به صدا در آورد. شاگردان ریکاردو سا پینتو در روز سکونشینی این سرمربی پرتغالی، بازی را تهاجمی آغاز کردند و از همان لحظات ابتدایی مسابقه در اندیشه رسیدن به گل برتری بودند.

آبی‌ها با یک حرکت ترکیبی زیبا خود را به درون محوطه جریمه نفت مسجدسلیمان رساندند و پاس به بیرون کوین یامگا بعد از عبور از مقابل مهدی قایدی به آرش رضاوند رسید که هافبک استقلال توانست در دقیقه 5 گل اول بازی را به سود استقلال رقم بزند. بعد از گلزنی رضاوند، توپ و میدان در اختیار بازیکنان استقلال بود اما در نقطه مقابل، نفتی‌ها در تلاش بودند تا بتوانند روی ضدحملات شاگردان ساپینتو را غافلگیر کنند و دروازه استقلال را باز نمایند.

سعید مهری در روز خوب خط هافبک آبی‌ها دومین موقعیت گلزنی را برای استقلال به وجود آورد که شوت زیبای مهری در میانه راه به مدافع نفت برخورد کرد و واکنش دیدنی فرهاد مجدکرمانشاهی باعث شد تا هافبک شماره 8 استقلال در گلزنی ناکام بماند. بعد از این موقعیت، نوبت به فرار فوق‌العاده امیرارسلان مطهری روی پاس عارف غلامی رسید اما با وجود قرار گرفتن در مقابل دروازه خالی، مطهری در زدن ضربه آخر ناکام ماند تا همچنان نتیجه بازی یک بر صفر به سود استقلال باقی بماند.

عارف غلامی روی یک ضربه کرنر موقعیت جدی بعدی را برای استقلال خلق کرد که ضربه سر او جایی در چارچوب آبی‌ها نداشت. در ادامه حملات استقلال، بعد از خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه از سوی محمد محبی، وینگر آبی‌پوشان پایتخت روی یک حرکت تمرین شده در دقیقه 45، با ضربه سری دیدنی دروازه نفت را تهدید کرد که بازهم یک واکنش زیبا از مجدکرمانشاهی مانع ثبت گل دوم استقلال شد.

علیرضا رضایی دروازه‌بان استقلال و امیرحسین کریمی هافبک نفت مسجدسلیمان در طول بازی به دلیل مصدومیت در چند نوبت باعث ایجاد وقفه در جریان بازی شدند. کریمی در واپسین لحظات نیمه نخست اولین شوت در چارچوب نفتی‌ها را به‌ثبت رساند که واکنش تماشایی دروازه‌بان جوان آبی‌ها باعث شد تا دروازه استقلال بسته بماند و نیمه نخست با برتری یک‌گله شاگردان ریکاردو سا پینتو به پایان برسد.

سینا سعیدی‌فر دروازه‌بان سوم آبی‌ها در بین 2 نیمه به دلیل تشدید مصدومیت علیرضا رضایی به ترکیب استقلال اضافه شد. آبی‌پوشان پایتخت به مانند نیمه نخست، نیمه دوم را هم تهاجمی آغاز کردند و در دقیقه 48، شوت دیدنی مهدی قایدی دروازه نفتی‌ها را تهدید کرد که فرهاد مجدکرمانشاهی موفق به دفع ضربه قایدی شد. شاگردان رضا عنایتی بعد از این موقعیت، روی دروازه استقلال خطرآفرین شدند و 3 موقعیت گلزنی متوالی ایجاد کردند اما بی‌دقتی مهاجمان نفت به ویژه پیمان رنجبری باعث شد تا دروازه خالی استقلال باز نشود و نتیجه بازی یک بر صفر به سود آبی‌ها باقی ماند.

آرش رضاوند که نمایش خوبی در مسابقه امروز داشت و گل اول بازی را به‌ثمر رسانده بود، در دقیقه 55 با یک پاس دیدنی مهدی قایدی را در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه نفت مسجدسلیمان قرار داد که قایدی هم توانست برای سومین‌بازی متوالی در نقش گلزن در ترکیب آبی‌ها بدرخشد و گل دوم را وارد دروازه نفت کند. رضاوند بعد از گل‌سازی برای تیمش، یک پاس دیدنی دیگر برای امیرارسلان مطهری ارسال کرد که این‌بار مطهری در گلزنی ناکام بود و واکنش زیبای مجدکرمانشاهی مانع از ثبت گل سوم آبی‌ها شد.

کادرفنی 2 تیم با تغییرات در ترکیب تیم خود انگیزه‌های متفاوتی داشتند؛ استقلالی‌ها به دنبال مدیریت بازی و حفظ برتری خانگی بودند و در آن‌سوی میدان رضا عنایتی امیدوار بود با انجام تعویض‌های تهاجمی بتواند طلسم گل‌نزدن‌های نفت مسجدسلیمان را بشکند. حسین گودرزی مدافع پیش‌تاخته نفتی‌ها که در نیمه نخست دروازه تیمش را نجات داده بود، با یک حرکت انفرادی دیدنی خود را به محوطه جریمه استقلال رساند و اقدام به شوت‌زنی کرد اما ضربه او وارد دروازه آبی‌ها نشد و با برخورد به تیرک دروازه به بیرون رفت.

نفتی‌ها در دقایق پایانی نیمه دوم، بیشتر مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشتند اما در خلق موقعیت جدی گلزنی ناکام بودند. در دقیقه 90، ارسال صالح حردانی با اشتباه فرهاد مجدکرمانشاهی همراه شد اما مهدی قایدی در مقابل دروازه خالی ناکام در گلزنی بود. لحظاتی بعد از این موقعیت، در دقیقه (1+90) پاس زیبای روزبه چشمی به مهدی قایدی رسید و باشوی آبی‌ها با ضربه‌ای دقیق گل دوم خود و گل سوم تیمش را در مسابقه امروز به‌ثمر رساند تا برد آبی‌ها در خانه پرگل‌تر شود. روی پرتاب بلند در دقیقه (3+90) اشتباه دروازه‌بان جوان آبی‌ها باعث شد تا توپ به میلاد شیخ‌سلیمانی برسد و مدافع تازه‌وارد نفت مسجدسلیمان گل نخست بازی را به سود نفت وارد دروازه آبی‌ها کرد.

شیخ‌سلیمانی آخرین موقعیت جدی مسابقه امروز را با گلزنی خود خلق نکرد و در ادامه یک بازی جنجالی و پرگل، پاس در عمق دیدنی پیمان بابایی به مهدی قایدی رسید و مهاجم ریزنقش آبی‌ها در موقعیت تک‌به‌تک با فرهاد مجدکرمانشاهی در دقیقه (4+90) سرنگون شد که حمید حاج‌ملک نقطه پنالتی را نشان داد. قایدی خود پشت ضربه پنالتی که به‌دست آورده بود، ایستاد اما ناکام در ثبت هت‌تریک بود و فرهاد مجدکرمانشاهی ضربه پنالتی قایدی را مهار کرد تا در یک بازی پرگل، جذاب و البته جنجالی، استقلال بتواند با نتیجه 3 بر یک نفت مسجدسلیمان را شکست بدهد. 

آبی‌پوشان پایتخت با برتری پرگل در مسابقه امروز، توانستند سومین برد متوالی خود را جشن بگیرند و در جدول رده‌بندی با 36 امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان و پرسپولیس، هم‌امتیاز با این 2 تیم مدعی شوند که به دلیل تفاضل گل کمتر شاگردان سا پینتو همچنان در رتبه سوم جدول باقی ماندند. نفت مسجدسلیمان هم در روز ثبت نخستین شکست رضا عنایتی در لیگ بیست‌ودوم، همچنان با 11 امتیاز قعرنشین لیگ باقی ماند. استقلال در هفته بیستم، یک‌شنبه بیست‌وسوم بهمن‌ماه میهمان پیکان است و نفت مسجدسلیمان هم روز سه‌شنبه بیست‌وپنجم بهمن‌ماه باید در دوئلی حساس برابر صنعت‌نفت آبادان در خانه قرار گیرد.

فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان برگزارکننده آخرین مسابقه از روز نخست هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران هستند و این مسابقه از ساعت 18 در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز برگزار خواهد شد که با توجه به برد استقلال، طلایی‌پوشان اصفهانی برای تثبیت موقعیت خود در صدر جدول راهی جز کسب پیروزی برابر فولاد ندارند.

منبع: فوتبال 360
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها