دونده زن سرعتی ایران:

فوتبال سهم دوومیدانی را بالا کشید

دونده سرعتی ایران می‌گوید در شهرستان سبزوار فقط یک پیست تارتان وجود دارد که بیشتر اوقات هم در اختیار فوتبال قرار می‌گیرد.

فوتبال سهم دوومیدانی را بالا کشید

مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا از ۲۰ تا ۲۳ بهمن در شهر نورسلطان در کشور قزاقستان برگزار می‌شود و هشت ورزشکار ایران به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند.

حمیده اسماعیل نژاد، دونده سرعتی نیز یکی از ملی‌پوشان ایران است که حدنصاب مورد نظر فدراسیون برای اعزام به رقابت‌های قزاقستان را ثبت کرد.

اسماعیل‌نژاد به روند تمرینات آماده‌سازی خود اشاره و بیان کرد: اردوی دوم را بعد از مسابقات داخل سالن قهرمانی باشگاه‌های کشور در شهر تهران و زیر نظر آقای رضا مقدم شروع کردم. مسابقات جمعه، ۲۱ بهمن در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و فینال برگزار می‌شود. امیدوارم خوش رنگ‌ترین مدال را کسب کنیم.

او در مورد رقبای خود در این مسابقات گفت: رقبایم از قزاقستان، هند، لبنان و کویت هستند و فکر می‌کنم مسابقه خیلی خوبی باشد. در مسابقات بین‌المللی قزاقستان در سال ۲۰۱۹ و مسابقات ترکیه در سال ۲۰۲۱ با تعدادی از این رقبا مسابقه دادم و مدال برنز گرفتم.

این دونده سرعتی در مورد شانس خود برای کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: در مسابقات قهرمانی کشور، رکورد خوبی ثبت کردم و مجوز حضور در قهرمانی آسیا را به دست آوردم. قطعا باید در مسابقات آسیایی رکورد بهتری ثبت کنم چون بدنم آماده‌تر است و دومین مسابقه‌ام محسوب می‌شود. امیدوار به کسب مدال هستم. هیچ چیزی غیرممکن نیست.

پیست دوومیدانی داریم اما دست فوتبال است

اسماعیل‌نژاد که از ورزشکاران شهرستان سبزوار در خراسان رضوی است، در مورد مشکلات تمرینی خود گفت: سال‌ها پیست تارتان نداشتیم و در زمین خاکی تمرین می‌کردیم. خوشبختانه امسال پیست افتتاح شده اما بیشتر اوقات در اختیار فوتبال است. البته با هر دردسری که شده و حتی اگر دیروقت باشد، در این پیست تمرین می‌کنم. از طرفی پیست سر پوشیده نداریم و مجبورم فصل زمستان را در تهران یا شهرهای گرم ورزش کنم.

او با بیان اینکه هزینه این اردوها را به صورت شخصی پرداخت می‌کند، ادامه داد: اگر در قالب اردوی ملی باشد، هزینه‌ها را فدراسیون می‌پردازد اما وقتی اردوی ملی نداریم و قرار است مسابقات انتخابی برگزار شود، با هزینه شخصی به اردو می‌روم. سال گذشته در یزد و فروردین ماه سال جاری در سمنان تمرین کردم.

مصائب یک دونده

این دونده سرعتی در واکنش به اختصاص زمان بیشتر به فوتبال نسبت به دوومیدانی برای استفاده از ورزشگاه سبزوار گفت: کل سال در حال آماده‌سازی برای مسابقات هستیم. تابستان برای لیگ و مسابقات فضای باز و زمستان برای مسابقات داخل سالن آماده می‌شویم، یعنی همه روزهای سال در حال تمرین هستیم. همین باعث شده نتوانیم خارج از شهر یا محیط‌هایی غیر از تارتان تمرین کنیم و حتما باید در محیط‌های تخصصی خودمان باشیم تا کفش مخصوص بپوشیم. با این حال بیشتر وقت‌ها استادیوم‌ سبزوار در اختیار فوتبال است و ما باید صبح زود، قبل از فوتبال یا بعد از آن تمرین کنیم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها