تنیسور تحریم شده فاتح اوپن استرالیا شد

آرینا سابالنکا در سه ست النا ریباکینا را شکست داد و عنوان قهرمانی اوپن استرالیا را به دست آورد.

تنیسور تحریم شده فاتح اوپن استرالیا شد

سابالنکا با وجود اینکه تا آخر بازی به شکل وحشتناکی تحت فشار بود پلک نزد. او روی یافتن راه حل‌ها تمرکز کرد و پس از یک مسابقه تماشایی پر از شوت‌زنی بی‌امان که از سوی هر دو بازیکن دنبال می‌شد، سابالنکا توانست با نتیجه دو بر یک و با نتایج 4 بر 6، 6 بر 3 و 6 بر 4 به پیروزی دست پیدا کند و عنوان قهرمانی اوپن استرالیا را به دست آورد.

با نخستین عنوان گرانداسلم فصل سابالنکا که با رنکینگ پنج وارد مسابقات شده بود به رتبه دوم رده‌بندی تنیس حرفه‌ای زنان راه پیدا کرد. این بالاترین رتبه‌ای است که او به آن دست پیدا کرده. سابالنکا قبلا هم حضور در این رتبه را تجربه کرده بود. به این ترتیب او همچنان در سال 2023 بدون شکست باقی ماند. تنیسوری که در 11 بازی خود در این فصل دو عنوان قهرمانی تصاحب کرده است.

در مسابقه‌ای بین دو تا از بزرگ‌ترین سرورها و شوت‌زنان این ورزش، هدف اساسی برای هر دو مشخص بود: اینکه حمله کنند! هیچ کدام از بازیکنان از فشار چنین لحظه بزرگی اجتناب نکردند و از همان ابتدای رقابت ضربات سهمگینی به سمت زمین حریف روانه کردند. پس از اینکه سابالنکا با دو ضربه سرویس شروع کرد حریفش با سه امتیاز پیاپی پاسخ داد.

در اوایل مسابقه تجربه ریباکینا و خونسردی او بلافاصله رویت شد. او گیم سرو حریف را در گیم دوم بریک کرد و سپس با چند سرویس غیر قابل بازگشت این روند را ادامه داد. هنگامی که سابالنکا یک کامبک زیبا ارائه داد تا به بازی برگردد و نتیجه را 4 بر 4 مساوی کند، ریباکینا به سادگی گیم سرو حریف را بریک کرد و در ادامه در گیم سرو خودش ست افتتاحیه را با در هم کوبیدن حریف به پایان رساند.

سابالنکا در نخستین فینال گرانداسلم خود به عنوان خوش فرم‌ترین بازیکن سال وارد شده بود و تمام ست‌هایی که در این فصل بازی کرده بود را با برد پشت سر گذاشته بود. با این حال او بعد از باخت در ست نخست فینال استرالیا رفتار خود را متین‌تر کرد و از بروز احساسات شدید خودداری کرد.

این باعث شد سابالنکا با پویایی بیشتر و ضربات سنگین‌تر وارد زمین شد و در رالی‌های متوالی با ریباکینا دست بالاتر را پیدا کرد. هنگامی که او شروع به پاسخ دادن به سرویس‌های تنیسور قزاق کرد توانست کنترل بازی را به دست بگیرد. سابالنکا توانست برای نخستین بار گیم سرو حریف را بریک کند و سه بر یک در ست دوم پیش بیفتد.

حتی زمانی که ریباکینا در پایان ست دوم سعی کرد به بازی برگردد و حریف را به شدت تحت فشار قرار داد سابالنکا راه خود را ادامه داد و در نهایت ست دوم را برنده شد.

در ست سوم دو تنسیور روندی نزدیک به هم را ادامه دادند و در گیم‌شماری در عدد 3 برابر شدند. در نهایت این سابالنکا بود که با یک بار بریک کردن گیم سرو حریف و در حالی که به شدت از سوی زمین مقابل تحت فشار قرار گرفته بود آخرین خطای فورهند را به حریف تحمیل کند و به عنوان قهرمانی گرانداسلم دست پیدا کند. این تنیسور بعد از ثبت آخرین امتیاز مسابقه به زمین افتاد و شروع به شادی کرد.  

این تنیسور اهل بلاروس به دلیل تحریم‌های ورزشی که شامل روسیه و کشور خودش شده است به عنوان ورزشکار آزاد و بدون پرچم در این مسابقات شرکت کرده بود.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها