نخستین واکنش باشگاه یوونتوس به کسر ۱۵ امتیاز به دلیل تقلب

باشگاه یوونتوس به کسر ۱۵ امتیاز از سوی دادستانی فدراسیون فوتبال ایتالیا واکنش نشان داد.

نخستین واکنش باشگاه یوونتوس به کسر ۱۵ امتیاز به دلیل تقلب

به گزارش مدیاست، دادستانی فدراسیون فوتبال ایتالیا یوونتوس را نقره داغ کرد و این باشگاه را در یک شوک بزرگ فرو برد.

 دادستانی فدراسیون فوتبال ایتالیا کسر۱۵ امتیاز از یوونتوس را تایید کرد تا تیم وارد بحران واقعی شود.

این کسر امتیاز به خاطر تخلفات مالی و حسابرسی در یوونتوس صورت گرفته است. به این ترتیب یوونتوس از رده سوم جدول رده‌بندی به رده دوازدهم سقوط کرد تا روزهای سختی در انتظار آلگری و شاگردانش باشد.

باشگاه یوونتوس به این موضوع واکنش نشان داد. در بیانیه رسمی این باشگاه بزرگ و پر طرفدار ایتالیایی آمده است: باشگاه منتظر انتشار دلایل این محرومیت است. قبل از هر چیز و در گام نخست خواستار تجدید نظر درباره این حکم هستیم. پیش از این هم دادگاه استیناف شکایت دادستان کل را رد کرده بود و باشگاه یوونتوس و اشخاص مورد اتهام در این قضیه تبرئه شدند. ما اعتراض خود را به این حکم اعلام می‌کنیم و اعلام رای نهایی در دادگاه ملی هستیم.

یوونتوس با آلگری در هفته‌های ابتدایی لیگ نتایج ناامید کننده‌ای به دست آورد و حتی بحث اخراج این مربی سرشناس هم مطرح شد با این حال او ماند و تیم توانست رفته رفته خود را به صدر جدول رده‌بندی نزدیک کند و تا قبل از این کسر امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی قرار داشت.

این برای نخستین بار نیست که این باشگاه بزرگ ایتالیایی با چنین مشکلی مواجه می‌شود و پیش از این هم به سری B سقوط کرده بود.

گفته می شود یوونتوس تورین به اشتباه ارزش قرارداد بازیکنان خود را در دفتر فدراسیون فوتبال ایتالیا ثبت کرده است و اتهاماتی مبنی بر تقلب متوجه این تیم است. از این رو دادستان اتحادیه می خواهد از یووه در سری آ امتیاز کسر کند.

طبق گزارش رسانه‌ها، یوونتوس تورین قهرمان ایتالیا به دلیل کلاهبرداری مالی و حسابداری با کسر امتیاز قابل توجهی در سری آ تهدید می‌شود. جوزپه چینه، دادستان ارشد فدراسیون از دادگاه ورزشی در رم درخواست کرد که از یووه ۹ امتیاز کسر شود. خبرگزاری آنسا و روزنامه گاتزتا دلو اسپورت نیز این خبر را تایید کردند. 

در سال های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نیز ترازنامه باشگاه بیش از ۱۰۰ میلیون یورو بوده است که این ارقام مشکوک بوده است.

روسای سابق باشگاه مانند آندره آ آنیلی، پاول ندود نایب رئیس و فابیو پاراتیچی مدیر عامل نیز بیش از یک سال از فعالیت های فوتبالی محروم خواهند شد. آنیلی و ندود رسما از مدیریت یووه استعفا دادند. پاراتیچی در سال ۲۰۲۱ باشگاه را ترک کرد و در حال حاضر مدیر ورزشی تاتنهام هاتسپر انگلیس است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها