به بهانه پر رنگ شدن باشگاه‌ها در فصل نقل و انتقالات

ریخت و پاش «چند ۱۰ میلیاردی» در لیگ برتر برای جذب بازیکنان معمولی!

در شرایطی که در نیم فصل فوتبال ایران هستیم اما اخبار در مورد ارقام رضایتنامه بازیکنان نگران کننده است.

ریخت و پاش «چند ۱۰ میلیاردی» در لیگ برتر برای جذب بازیکنان معمولی!

صرف نظر از افزایش قیمت قرارداد بازیکنان طی سالهای اخیر، این روز‌ها مدیران باشگاه‌ها با معضل بزرگی به نام پول رضایت نامه مواجه هستند.

به طور مثال باشگاهی که قصد خرید در تعطیلات نیم فصل را دارد باید حدود ۷ تا ۱۰ میلیارد تومان بابت رضایتنامه یک بازیکن معمولی پرداخت کند و حدود دو برابر این مبلغ را هم به خود بازیکن بدهد! با این حساب یک بازیکن کاملا معمولی در فوتبال ایران برای یک باشگاه دولتی ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان آب می‌خورد آن هم بدون این که بازدهی چندانی داشته باشد و یا بازیکن خیلی بزرگی باشد.

 به موازات بالا رفتن قیمت ارز در کشور به طور طبیعی قیمت بازیکنان خارجی هم بالا می‌رود و شاید بسیاری از باشگاه‌ها مجبور شوند قید خارجی‌ها را بزنند و یا قرارداد آن‌ها را تمدید نکنند، درست مثل اقدامی که باشگاه آلومینیوم کرد و در اولین فرصت بازیکن سودانی خود را به صورت قرضی به لیگ ستارگان قطر فرستاد، یا باشگاه ذوب آهن که قرارداد بیدوف را فسخ کرد.

ریخت و پاش «چند 10 میلیاردی» در لیگ برتر برای جذب بازیکنان معمولی!

اما در بازار داخلی هم اوضاع اصلاً مساعد نیست و با افزایش قیمت رضایت نامه بازیکنان در نهایت قیمت یک بازیکن بسیار بالا می‌رود. اگر تا فصل گذشته بازیکنان درجه یک فوتبال ایران بین ۷ تا ۱۰ میلیارد تومان قرارداد داشتند امسال این رقم به حدود ۱۸ میلیارد رسیده و با آشفته بازاری که در تعطیلات نیم‌فصل شاهد هستیم مسلما برای فصل آینده قیمت یک بازیکن معمولی به ۳۰ میلیارد تومان هم می‌رسد. حالا بازیکنان مطرح و طراز اول که جای خود دارند و مشخص نیست باشگاه‌ها با بودجه‌ای که برایشان آن‌ها تعریف می‌شود چطور می‌خواهند لیگ بعدی را آغاز کنند؟

نکته دیگر اینکه بودجه بسیاری از باشگاه‌های صنعتی با یکدیگر تفاوت اساسی دارد و این نکته را در صحبت‌های معاون سازمان خصوصی‌سازی به وضوح می شد تشخیص داد. او مدعی شد بعضی از باشگاه‌های صنعتی ۳ برابر دیگران بودجه دارند و طبعاً راحت‌تر می‌توانند بازیکنان مورد نیاز خود را خریداری کنند، اما در نهایت تمام باشگاه‌ها چه باشگاه‌های پولدار و چه کم پول‌ها باید مشکل قرارداد‌ها و افزایش بی‌رویه قیمت رضایتنامه بازیکن را حل کنند چرا که در غیر این صورت دود آن به چشم خودشان می‌رود.

با این رویه فعلی در بازار نقل و انتقالات که شنیده می شود برخی باشگاه ها برای صدور رضایتنامه یک بازیکن معمولی تیم خود رقمی حدود ۱۰ میلیارد تومان می خواهند باز هم شاهد هیجانات نقل و انتقالاتی در مورد بازیکنانی هستیم و شاید اگر پای درد و دل سرمربیان لیگ برتری بنشینیم دل چندان خوشی بابت عملکرد برخی بازیکنان نداشته و بعضا آنها ادعا می کنند در مورد جذب برخی از آنها با ارقامی سنگین کاملا دچار اشتباه شده اند.

منبع: خبرگزاری آنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • 🐜
    0

    درکشوری که پرایدحلبی وبدون کیفیت وعدم امنیت ۳۰۰میلیون تومان باشد پیازوسیب زمینی کیلویی ۳۰هزار.. این مبالغ برای یک بازیکن فوتبال تعجبی ندارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها