وزیر ورزش و جوانان:

وزیر ورزش ترکیه از من خواسته بانوان والیبالیست مان در لیگ ترکیه را بیشتر کنیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر وزیر ورزش ترکیه از من خواسته بانوان والیبالیست‌مان در لیگ ترکیه را بیشتر کنیم. چون دختران ما با حجاب بازی می‌کنند و آن‌ها می‌خواهند از این طریق حجاب در ترکیه را ترویج دهند.

وزیر ورزش ترکیه از من خواسته بانوان والیبالیست مان در لیگ ترکیه را بیشتر کنیم

وزیر ورزش و جوانان چهارشنبه شب با حضور در برنامه صف اول پاسخگوی سوالات در دو حوزه ورزش و جوانان بود.

سیدحمید سجادی در این برنامه ضمن تبریک میلاد فرخنده حضرت زهرا(س) و روز زن با اشاره به اتفاقی که در جریان فینال مسابقات سنگنوردی آسیا برای الناز رکابی رخ داد، گفت: باید بدانیم جوانان ما چه می‌خواهند و اگر اشتباهی کردند راهنما باشیم. به عنوان مثال یکی از ورزشکاران ما در یک مسابقه حجاب سر را فراموش کرد و بعد از مسابقه بابت این اتفاق عذرخواهی کرده و به کشور برگشت.

وی افزود: او برای دیدار از من وقت خواست و زمانی که به دفترم آمد، توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک برای اولین بار در ۱۰۰ سال گذشته با ورزشکار ما تماس گرفت. رکابی هم در جواب به او گفت که اتفاقی نیفتاده و دیداری با وزیر ورزش دارم. ولی بابت این اتفاق بنده باید تا هفته‌ها پاسخ می‌دادم. به حال ما وظیفه داریم در خدمت اقشار جامعه باشیم و با واقعیت روز پیش برویم.

سجادی درخصوص پرداخت پاداش بانوان مدال‌آور در مسابقات گفت: ابتدا باید از رئیس جمهور تشکر کنم چراکه برای نخستین بار مراسم تجلیل از بانوان مدال‌آور به طور اختصاصی با حضور ایشان برگزار شد. در روزهای بسیار نزدیک منابع به دست‌مان می‌رسد و پاداش‌ها پرداخت خواهد شد. حواله‌ها را به فدراسیون‌ها را تقدیم کرده‌ایم و به‌زوی فدراسیون‌ها، حواله‌ها را به بانوان قهرمان تقدیم می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان درخصوص شیوه پرداخت پاداش‌ها افزود: از سال ۸۸ تا ۹۲ که بودم، جدول پرداخت پاداش‌ها به‌روزرسانی شده و معادل‌سازی شد. به عنوان مثال فتح قله اورست، معادل مدال جهانی محسوب می‌شود. قبلا ضریب اختصاص پاداش‌ها برمبنای سکه بود. مثلا قهرمانی در المپیک، فلان تعداد مدال طلا محاسبه می‌شود. اما درحال حاضر به جای سکه، عدد ۵ میلیون تومان درنظر گرفته شده. در گذشته عدد ۲ میلیون تومان بود ولی در آخرین محاسبه در دوران ما، عدد را به ۵ میلیون تومان رسانده‌ایم. طبق فرمولی جدول مسابقات اعم المپیک، جهانی، بازی‌ها آسیایی، میزان پاداش‌ها محاسبه و پرداخت می‌شود.

سجادی با اشاره به برخی توفیقات کسب شده درحوزه زنان در دولت سیزدهم گفت: از زمانی که دولت سیزدهم کار خود را شروع کرد، مجموعا تاکنون بانوان ۸۷۸ مدال شامل ۳۲۲ طلا، ۲۸۰ نقره و ۲۷۶ برنز درمسابقات مختلف اعم از جهانی و آسیایی و بین‌المللی کسب کرده‌اند که این تعداد، حاصل تلاش ۳۳ فدراسیون در ۲۶۲ رویداد بین‌المللی است.

وی افزود: ضمن این‌که ما در ۶۵ رویداد بین‌المللی از مجموع ۲۶۲ رویداد، میزبان مسابقات در بخش بانوان بودیم که عدد قابل توجهی است و آمار نشان‌دهنده رشد در حوزه ورزش بانوان است.

وزیر ورزش با تاکید بر مدال‌ها و افتخارات کسب شده در حوزه ورزش بانوان ادامه داد: نخستین سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس توسط هانیه رستمیان، در رشته تیراندازی کسب شد. کسب ۳۷ مدال در بازی‌های کشورهای اسلامی و سهم ۲۲ درصدی بانوان در مجموع مدال‌های این رقابت‌ها، از جمله دیگر افتخارات کسب شده در حوزه ورزش بانوان است. البته این نسبت در سایر کشورها که محدویت حجاب ندارند، ۴۷ درصد است. یعنی ۴۷ درصد مدال‌ها سهم بانوان است. ما هم قبلا ۲۲ درصد نبودیم ولی درحال حاضر به این آمار رسیده‌ایم. البته این آمار مختص بازی‌های کشورهای اسلامی است و آمار برای المپیک و بازی‌های آسیایی متفاوت است. در المپیک ناشنوایان ۳۰ درصد مدال‌ها توسط بانوان کسب شد.

سجادی گفت: کسب مقام نخست تکواندوی قهرمانی آسیا با سه طلا، ۲ نقره(انفرادی) ویک برنز(انفرادی) از دیگر افتخارات بود. در سال گذشته برنامه‌ریزی کردیم لیگ بانوان جدی گرفته شود و میزبانی از رقابت‌های بانوان را بیشتر کنیم که ورزش بانوان به استقلال برسد. به همین دلیل بازنگری در برنامه‌ریزی مسابقات شد. از اواخر ۱۴۰۰ تاکنون زنان ۱۳۵ لیگ و ۳۴۱ رویداد قهرمانی برگزار کردند و ۲۷۷ داور ما در ۱۵۴ رویداد بین‌المللی قضاوت داشتند. باید این اتفاق به بهترین شکل اداره شود و سرعت بخشیده شود.

وی افزود: در حال حاضر وزیر ورزش ترکیه از من خواسته بانوان والیبالیست‌مان در لیگ ترکیه را بیشتر کنیم. چون دختران ما با حجاب بازی می‌کنند و آن‌ها می‌خواهند از این طریق حجاب در ترکیه را ترویج دهند.

وزیر ورزش آماری هم از تعداد بانوان لژیونر ایران ارائه کرد و گفت: در حال حاضر ۴۸ ورزشکار و ۸ مربی زن ما در تیم‌های خارجی لژیونر هستند. ضمن این که بانوان ما در ۸۸ کرسی بین‌المللی هم مسئولیت دارند.

وی به تاریخ‌سازی دختر وزنه‌برداری ایران اشاره کرد و گفت: سیده الهام حسینی در وزنه‌بردرای سه مدال طلای تاریخ‌ساز در سطح جهانی دارند که در ۱۰ سال گذشته نداشتیم. نجات غریق بانوان ایران برای اولین بار موفق به کسب مدال نقره تیمی و مقام نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی جهان در ۴ در ۹۰ متر شدند که جای تبریک دارد. در هندبال، دختران ما توفیقات ارزشمندی داشتند با کسب سهمیه‌های جهانی. در شمشیربازی فلوره دختران ما در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب ۲ مدال برنز تیمی شدند. ضمن این که اخیرا فاطمه برمکی به‌عنوان برترین کوراش‌کار جهان انتخاب شد که افتخار بالایی است.

سجادی افزود: در توسعه فرهنگی ورزش بانوان اقدامات مختلفی داریم و از جمله طرح تجاری‌سازی لباس تخصصی بانوان را در دستور کار داریم. شیوه‌نامه حضور بانوان و خانواده‌ها را هم در دستور کارمان قرار داده‌ایم. جشنواره ملی تکریم الگوهای برتر عفاف و حجاب در زمره فعالیت‌های فرهنگی‌ماست. پوشش تخصصی تیم‌های ملی نیز یک به یک طراحی و تصویب شده است. در حال حاضر ورزش بانوان شرایط خوبی دارد. بازی‌های آسیایی را در پیش داریم و از ۴ ماه دیگر اردوها آغاز می‌شود. نیاز به آرامش داریم و باید برای فدراسیون‌هایی که به دوره سرپرستی رفته‌اند، تصمیم‌ مدیریتی بگیریم. ۱۰ الی ۱۲ انتخابات بسیار مهم تا پایان سال داریم تا به ثبات مدیریتی برسیم. زنان نقش بسیار مهمی در بازی‌های آسیایی هانگژو خواهند داشت و سال بعد از آن المپیک را در پیش داریم. یک سال و نیم حیاتی در پیش است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • خخخخخخ
    2

    مطمئنی بخاطر حجابه؟؟؟
    ولی من اولین‌چیزی که به ذهنم رسید این بود که فکرای شومی تو سرشونه،احتمالا کراش دارن روی والیبالیستهای ایرانی
    به هرحال اصلا خبر خوبی نبود و موج منفی داشت این خواسته ترکیه

  • ناشناس
    3

    حجاب اجبار بردار نیست! حجاب اختیاری است. کما اینکه بهشت و جهنم رفتن اختیاری است!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      انسان هم نیست کنند از عمد یا درگیری و اجبار و اختیار چون نیست و هست و کسی از بستگان شکایت نکنند!!

  • فاطمه
    0

    حجاب خیلی خوبه و به نفع زنان و دختران عزیز ماست تا از نگاه‌های آلوده در امان بمونند
    ترک‌ها انسان‌های مومنی هستند و اگر می‌بینید چند سالیه دنباله روی فرهنگ زشت غربی‌ها شدن چون در ترکیه هم مثل ایران یه عده آدم نپخته و خودباخته به فرهنگ غربی وجود داشتند که فرهنگ ترکیه رو تغییر دادند
    امروز ترک‌ها ،اذریها و همه مسلمانان فهمیدند راهی که رفتند اشتباه بوده و از رفتار و گفتار ایشان کاملا مشخصه
    زن که با حجاب بود جلب توجه نمی‌کنه دچار مشکل برای خودش و خانواده اش و دیگران نمیشه از او بهره‌کشی نمی‌کنند احترام و عزت بیشتری داره ازدواج موفق‌تری داره زندگی زناشویی موفق تری داره
    شک همسر به او کمتره خودکشی در زنان باایمان کمتره طلاق کمتره خیانت کمتره فساد کمتره وووو
    حجاب رو خداوند تایید کرده....
    آیا خداوند مهربان، بد بنده‌ شو می‌خواد؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها