استقلال - ساپینتو چطور به خط پایان نزدیک شدند؟

سوءتفاهمات مختلفی بین سرمربی و مدیریت باشگاه استقلال، دو طرف را به پایان همکاری نزدیک کرده است.

استقلال - ساپینتو چطور به خط پایان نزدیک شدند؟

پس شکست دیروز (جمعه) استقلال مقابل تراکتور در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال، شایعات متعددی درباره برکناری ریکاردو ساپینتو، سرمربی آبی‌پوشان پایتخت مطرح شد. البته تاکنون مدیران استقلال این شایعه را رد کرده‌اند.

 به دنبال نتایج اخیر استقلال، حجت کریمی عضو هیئت مدیره این باشگاه اعلام کرد از نتایج آبی‌پوشان رضایت ندارند و باید این وضعیت در هیئت مدیره باشگاه بررسی شود. اظهارات عضو هیئت مدیره استقلال کافی بود تا صحبت‌های زیادی در رابطه با ادامه یا قطع همکاری باشگاه استقلال با ریکاردو ساپینتو مطرح شود.

مدیران استقلال از نتایج تیم و برخی مسائل بوجود آمده رضایت ندارند. نتایج اما یک طرف قضیه است و اختلافاتی که وجود دارد طرف دیگر. زمانی که علی فتح‌الله‌زاده، به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال انتخاب شد با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو شده بود، از جمله پول انتقال محمد محبی از سانتاکلارای پرتغال به استقلال، عدم پرداختی مطالبات بازیکنان، کادرفنی و دو بازیکن خارجی آبی‌پوشان، مسدود بودن حساب باشگاه و ... که همگی روزهای سختی را برای او و مدیران استقلال رقم زد.

مدیرعامل استقلال تلاش زیادی کرد که در اولین فرصت پول سانتاکلارا و مطالبات بازیکنان را پرداخت کند اما زمان زیادی سپری شد. در تعطیلات لیگ برتر، بازیکنان یکی از جلسات تمرین را تحریم کردند تا ساپینتو از وضعیت بوجود آمده عصبانی شود. اگر چه بخشی از مطالبات بازیکنان پرداخت شد و اخیراً هم با رایزنی‌های فتح‌الله‌زاده بخشی از پول باقیمانده انتقال اللهیار صیادمنش به فنرباغچه ترکیه نیز دریافت شد تا پول کادرفنی و دو بازیکن خارجی این تیم پرداخت شود ولی اختلاف‌های قبلی همچنان سر جای خود باقی مانده است.

ظاهراً ساپینتو این تصور را پیدا کرده که فتح‌الله‌زاده علاقه‌ای به همکاری با او ندارد. به همین دلیل، پس از جدایی مصطفی آجورلو تصمیم به کناره‌گیری داشت که طبق گفته مدیرعامل سابق استقلال از او خواسته شد به کارش ادامه دهد. این ذهنیت مدت زیادی در ساپینتو وجود داشت و دو طرف تنها از طریق برخی رابط با یکدیگر صحبت می‌کردند. با قهرمانی استقلال در سوپرجام، به نظر می‌رسید ارتباط فتح‌الله‌زاده و ساپینتو بهتر شود اما همانطور که گفته شد پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان و دیگر مسائل اجازه این کار را نداد.

فتح‌الله‌زاده پس از قهرمانی در سوپرجام درباره اینکه پیش از این بازی صحبت‌هایی مبنی بر اختلافش با ساپینتو و شایعات کنار گذاشتن این مربی مطرح شده، به تسنیم گفته بود:  «عده‌ای ناجوانمردانه اطلاعات غلط و اشتباه به ساپینتو دادند، او هم مرا به صورت کامل نمی‌شناسد و به همین دلیل عده‌ای سعی کردند با دادن اطلاعات غلط ذهن ساپینتو را نسبت به من تغییر دهند. پیش از بازی با نساجی به ساپینتو گفتم هر نتیجه‌ای رقم بخورد و چه ببریم و چه ببازیم، شما با قدرت به کارت ادامه خواهی داد».

ماجرای کمپ باشگاه استقلال نیز یکی از نکاتی بود که حواشی زیادی را بوجود آورد. ساپینتو از نبود امکانات در این مجموعه ناراحت بود اما مدیران استقلال اعتقاد داشتند تنها تیمی که دو مجموعه تمرینی در اختیار دارد، استقلال است و نباید این همه نارضایتی وجود داشته باشد. سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان هم در یکی از نشست‌های خبری از عدم امکانات کمپ انتقاد کرد و چند روز بعد تمرینات را به مجموعه انقلاب برد.

مدیران استقلال از رفتارهای ساپینتو در جریان مسابقات هم رضایت ندارند و پس از تساوی آبی‌پوشان با مس رفسنجان و محرومیت دوباره سرمربی پرتغالی، به این نتیجه رسیدند او با حواشی که دارد و با محرومیت‌هایی که روبه‌رو می‌شود، به استقلال آسیب می‌رساند. این صحبت به گوش سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان رسید و به شدت آشفته شد.

جدا از اختلاف‌های بوجود آمده بین مدیران استقلال و ساپینتو، روز گذشته نیز عملکرد بازیکنان برابر تراکتور بحث‌برانگیز بود، به طوری که پس از پایان این دیدار، ساپینتو در رختکن از عملکرد شاگردانش به شدت انتقاد کرد و از آنها پرسید که چرا بازی نمی‌کنند؟

قرار است جلسه هیئت مدیره استقلال در رابطه با وضعیت کمپ باشگاه و ساپینتو فردا برگزار شود. چند نکته در خصوص تصمیم‌گیری مدیران این باشگاه وجود دارد، نخست اینکه استقلال باید پنجشنبه در دیداری حساس در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی به مصاف تراکتور تبریز برود و اگر در این بازی شکست بخورد، یک جام را از دست می‌دهد، بنابراین این سؤال بوجود می‌آید که در همین شرایط آیا مسئولان استقلال قید همکاری با ساپینتو را می‌زنند یا نه.

نکته بعدی، قرارداد ساپینتو است و اگر بخواهند با او قطع همکاری کنند باید برای پرداخت پول قراردادش توافق کنند که کار آسانی نیست. موضوع دیگری که وجود دارد، انتخاب جایگزین است که مربی خاصی بیرون نمانده که استقلالی‌ها سراغ او بروند و اگر بخواهند به فکر گزینه خارجی باشند با توجه به عدم تعطیلی در نیم فصل دوم و البته قیمت دلار، کار دشواری است؛ مگر اینکه توافقی صورت بگیرد.

با این شرایط باید دید که در جلسه روز یکشنبه چه اتفاقی رقم خواهد خورد و  دو طرف به پایان همکاری نزدیک می‌شوند یا همه چیز به روال گذشته بازمی‌گردد.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • 🐜
    1

    جواد لاریجانی هیزم درتنور کینه ونفرت نریزشمابراداران لاریجانی عرب عراقی هستید باهم وطنان بلوچستانی ما چی دارید شماها بایدبرای رانتخواری محاکمه واعدام شوید

  • ناشناس
    0

    مشکل استقلال بازیکنانیه که در زمین با غیرت و تعصب بازی نمی کنن چند نفرشون بازی کردنشون عجیب و غریبه رو کار تیمی اثر می زاره ، تمرکز رو بازی ندارن پاس کاری درست و حسابی ندارن وقتی دو گل عقبن به جای سرعت به بازی پاس به عقب می دن خدا کنه به خودشون بیان و برای دفاع از شخصیت خودشون تا ثانیه ی آخر سر توپ بجنگن خودشون از کم تلاش کردن آسیب می بینن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      وظیفه سرمربی است تیم را رهبری و هدایت کند. مربی که نتواند تیم را رهبری و تاکتیک را به بازیکنان دیکته کند سرمربی نیست! ساپینتو پرتغالی عصبی مزاج است و در هر تیمی رفته دعوا و مرافعه راه انداخته و اخراج شده است! او اصلاً اعصاب ندارد! احتمالاً کار او هم با استقلال به بن بست بخورد و راه شکایت را مانند اسلاف خویش در پیش بگیرد!

  • ایمان
    0

    الان این پولی که بابت هر مربی و بازیکن خارجی از بیت المال صرف میشه هیچ کدامتان حرفی ندارید؟؟
    فقط تا برای هیات و اربعین و حج که از جیب خودمردم هست بلدین شعار بدین؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها