ایرانی ها ناز می کشند؛ عربستانی ها رونالدو می خرند!

در حالی که پروژه خرید کریستیانو رونالدو توسط النصر یک برد تبلیغاتی و فوتبالی بزرگ برای عربستان بود؛ در لیگ ایران تیم های مثل و پرسپولیس و استقلال ناز بازیکنان درجه چندم را می خرند!

ایرانی ها ناز می کشند؛ عربستانی ها رونالدو می خرند!

 یکی از عجیب ترین و مهم ترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال انجام شد و کریستیانو رونالدو با قراردادی دو و نیم ساله و 500 میلیون یورویی به آسیا آمد تا پیراهن شماره 7 النصر عربستان را برتن کند. بعد از جدایی رونالدو از منچستریونایتد و قبل از آغاز جام جهانی کمتر کسی تصور می کرد مقصد CR7 آسیا و عربستان باشد.؛ مقصدی که او حتی نامش را به  درستی نمی داند و در نشست خبری معارفه اش به جای عربستان سعودی گفت "آفریقای جنوبی"!

بعد از خرید کریس، صحبت از مارسلو، راموس و کانته هم پیش آمد که مسئولان النصر به دنبال خرید آن ها هستند.  الهلال عربستان هم در اقدامی عجیب پیراهن هایی با نام لیونل مسی را در فروشگاه هایش قرار داد. هرچند که قرارداد و البته شرایط کاملا متفاوت لئو با ستاره پرتغالی باعث شد که همه این انتقال را در مقطع کنونی غیرممکن بدانند اما کمتر کسی است که باور نکند شاید روزی الهلال شماره 10 خود را برتن مسی کند!

با وجود اینکه رونالدو مهم ترین چهره لیگ عربستان است اما آن ها همیشه خارجی های با کیفیتی در باشگاه های خود داشتند که از آن ها میتوان به گومیس اشاره کرد که راه دروازه ایرانی ها را به خوبی بلد بود!

اگر از ریاض حدود 1400 کیلومتر طی کنیم و به تهران برسیم اوضاع کاملا متفاوتی را در تیم های باشگاهی شاهد هستیم. استقلال و پرسپولیس دو تیم پرطرفدار ایران و حتی آسیا برای خرید یک بازیکن معمولی دچار مشکل می شوند و تمام امورات نقل و انتقالاتشان دست دلال های غیررسمی است. پرسپولیس لوکادیا را از دست داد و مجبور شد با عیسی آل کثیری دوباره قرارداد امضا کند که مهم ترین عملکردش در پرسپولیس همان خوشحالی معروف بعد از گل در لیگ قهرمانان و محرومیتش بود. بازیکنی که ماه هاست آسیب دیده و در ماجرای جراحی پای مصدومش هم لجبازی کرد و اوضاع برای پرسپولیس سخت شد.  اگر نگاهی به اردوی آبی ها بیندازیم اوضاع برای آن ها نیز همینقدر آشفته است. عزیزبک آمانوف در آستانه جدایی از تیم قرار دارد؛ محمد نادری که دائم در حال چرخیدن در تیم های درجه چندم خارج از ایران است جزو گزینه های آبی هاست؛ قرارداد محبی و سانتاکلارا هم که هرروز داستان جدیدی برای استقلال ایجاد می کند. هم استقلال هم پرسپولیس بازیکنانی نظیر محبی و مغانلو را که با کیفیت نه چندان بالا راهی لیگ پرتغال شدند با یورو به لیگ برگرداندند. این دو تیم همیشه در حال کشیدن ناز بازیکنانی بودند که به راحتی به آن ها پشت کردند؛ علی علیپور، کاوه رضایی، محمد نادری از جمله این بازیکنان هستند که دوباره نامشان برای قرارگرفتن در لیست خرید مطرح شده است.

همین مقایسه کوتاه و البته سطحی بین فوتبال ایران و عربستان؛ فارغ از نتایج تیم های ملی دو کشور در جام جهانی 2022 نشان می دهد که دیگر استعداد و فوتبال خیز بودن نمی تواند موفقیت و بزرگی را به همراه داشته باشد بلکه باید با برنامه پیش رفت و فاصله را با فوتبال روز دنیا کم کرد. فوتبال داخلی ایران هم در بحث مربیان و هم بازیکنان در دور باطل گیر افتاده و پول های بادآورده و بیت المال به جیب اشخاصی می رود که هیچ عایدی ندارند.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    سیاست عین دیانت. دیانت عین سیاست. معنی سیاست....

  • ایرانی
    2

    خوب عربستان متوجه شد چقدر فوتبال مهمه برای تبلیغات و استفاده ابزاری از بازیکنی مثل رونالدو ولی در ایران ابله هایی هستند که اسطوره های ما رو به سخره میگیرند و در ایران هیچ گاه تا نظامی اینچنین هست صنعت فوتبال رشد نخواهد کرد
    درود بر بن سلمان که فهمیده باید همرنگ جماعت بشه و راه امارات رو در پیش گرفته،امیدوارم عربستان قطب بعدی سرمایه گذاری و گردشگری بشه بعد از دوبی و امارات تا چشم اخوندا دربیاد و ببینن و بفهمن چقدر عثب مونده هستن

  • زمان
    3

    اين قرارداد با رونالدو با كدام قوانين شرعي وعرفي جور در مياد

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      بیست روز پیش گفتم عربستان میخواد استفاده ابزاری کنه از رونالدو که در کامنت بالا هست گفته هام
      گفتم همرنگ جماعت میشن عربستانی ها و بعد بیست روز ثابت شد هدفشون همینه
      تندروهای ما هم اندر خم اسلام موندن هنوز و آرمانای انقلاب بدبختی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها