گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب سرمربی تیم ملی

کی‌روش هنوز گزینه اصلی است/ جزئیات مذاکرات جدی با قلعه‌نویی

یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال گفت: کی‌روش هنوز گزینه اصلی فدراسیون است و در عین حال مذاکرات جدی با امیر قلعه‌نویی انجام شده است.

کی‌روش هنوز گزینه اصلی است/ جزئیات مذاکرات جدی با قلعه‌نویی

در حالی که پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال به اعتمادآنلاین گفت کی‌روش هنوز گزینه اصلی فدراسیون است و در عین حال مذاکرات جدی با امیر قلعه‌نویی انجام شده است.

یک ماه پس از حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام‌جهانی قطر، هنوز تکلیف آینده نیمکت تیم ملی مشخص نشده است. در شرایطی که اکثر تیم‌های ملی دنیا بلافاصله بعد از کنار رفتن از جام‌جهانی، تکلیف آینده تیم ملی خود را مشخص کردند فدراسیون فوتبال ایران همچنان در سکوت به سر می‌برد و همه در انتظار یک تصمیم مشخص هستند. البته با وجود این سکوت، فعالیت‌هایی هم در جریان است که نشان می‌دهد این روزها اولویت اول فدراسیون فوتبال انتخاب سرمربی تیم ملی شده است تا این تیم بتواند با شرایط مناسب راهی جام‌ ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ شود.

منابعی در فدراسیون فوتبال، در گفت‌وگویی که داشتند، درباره این موضوع گفتند در حال حاضر فدراسیون فوتبال به بازگشت کی‌روش فکر می‌کند و در روزهای اخیر هم تماس‌هایی با این مربی پرتغالی برقرار شده است. البته با توجه به اینکه در روزهای کریسمس به سر می‌بریم و کی‌روش هم در تعطیلات است، مسئولان فدراسیون فوتبال هنوز موفق نشده‌اند مذاکرات جدی خود را با کی‌روش آغاز کنند. این در حالی است که کی‌روش با پیشنهاد جدی از سوی فدراسیون فوتبال قطر برای همکاری روبه‌رو شده و هنوز مشخص نیست چه تصمیمی برای آینده خود دارد. اما نکته مهم در این میان این است که پرونده کی‌روش در فدراسیون فوتبال هنوز بسته نشده است.

از طرف دیگر این منبع آگاه گفت فدراسیون فوتبال به طور جدی با امیر قلعه‌نویی صحبت کرده و برنامه‌های او را هم برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران گرفته است اما نکته اینجاست که قلعه‌نویی یک برنامه بلندمدت به فدراسیون ارائه کرده که با برنامه‌های کوتاه‌‌مدت مهدی تاج همخوانی ندارد. قلعه‌نویی که در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۰۷ هدایت تیم ملی را بر عهده داشت و بعد از شکست در ضربات پنالتی برابر کره از این رقابت‌ها حذف شد، به خوبی می‌داند که اگر برنامه بلندمدت ارائه ندهد، کارش در تیم ملی سخت خواهد بود.

در این میان حضور علی خطیر در فدراسیون فوتبال شائبه‌های دیگری هم درباره حضور یک مربی خارجی بزرگ به وجود آورده است. علی خطیر که ارتباطات خوبی دارد و در دوره حضورش در استقلال آندره‌آ استراماچونی را به این تیم آورد حالا احتمالاً تلاشش را می‌کند تا یک مربی برجسته خارجی دیگر به فوتبال ایران بیاورد اما نکته اینجاست که مهدی تاج در آخرین مصاحبه خود گفته است قرارداد سرمربی بعدی تیم ملی تا پایان جام‌ ملت‌های آسیاست و قاعدتاً اگر خطیر بخواهد یک مربی خارجی مطرح را به فدراسیون فوتبال پیشنهاد دهد، آن مربی برای یک مدت‌زمان کوتاه قرارداد نخواهد بست.

انتخاب سرمربی تیم ملی برای اهالی فوتبال به یک معمای بزرگ تبدیل شده است. تیم ملی فوتبال ایران باید در خرداد ۱۴۰۲ در جام‌ ملت‌های آسیا شرکت کند و تا آن زمان هم تنها دو فیفا دی در اختیار دارد تا خود را آماده این مسابقات کند؛ اما در این میان بلاتکلیفی سرمربی تیم ملی بیش از هر موضوع دیگری اهالی فوتبال را نگران کرده است. ایرانی‌ها در هر دوره جام ملت‌های آسیا از تیم ملی توقع قهرمانی دارند اما به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال چندان داستان را جدی قلمداد نکرده است.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    2

    هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران از یک سوراخ می خواهد چند بار گزیده شود؟! هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران چرا به شعور افکار ورزشی فوتبال ایران توهین می کند؟! هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران چرا به نظرسنجی اهالی فوتبال وقعی نمی نهد و به آن بی اعتنایی می کند؟! تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران با وجود تیم های ملی کشورهای قدرتمندی از قاره آسیا و اقیانوسیه همچون ژاپن، کره جنوبی، عربستان سعودی و استرالیا با سرمربی ایرانی و کارلوس کی روش به مقام درخور توجهی در آسیا نمی رسد! فدراسیون فوتبال ایران باید سرمربیان خارجی موفقی را که در جام جهانی 2022 قطر حضور داشتند به خدمت بگیرد. والسلام

  • حمید
    1

    کی روش اهل زد و بند هست و فدراسیون به او و مسائل پشت پرده علاقه خاصی دارد

  • ترک
    0

    فوتبال ابزاریست برای دولتها مربی خوب در ایران معنایی ندارد چه افغانی باشه چه ایتالیایی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها