کرواسی با عبور از مراکش سوم شد/ شیرها بدون مدال از قطر رفتند

تیم‌های ملی مراکش و کرواسی در چارچوب رده‌بندی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف هم رفتند. این بازی با پیروزی ۲ بر یک شاگردان دالیچ به پایان رسید تا این تیم به مقام سوم جام جهانی دست پیدا کند.

کرواسی با عبور از مراکش سوم شد/ شیرها بدون مدال از قطر رفتند

در دیدار رده‌بندی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، دو تیم ملی کرواسی و مراکش به مصاف هم رفتند که گزارش این دیدار را در ادامه می‌خوانید:

داور: عبدالرحمان ال جاسم (قطر)

ورزشگاه: خلیفه

گل: یوسکو گواردیول (دقیقه ۷) و میسلاو اورسیچ (دقیقه ۴۲)  برای کرواسی و اشرف داری (دقیقه ۸) برای مراکش

کارت زرد: ازدین اوناهی (دقیقه ۶۹) و سلیم عماله (دقیقه ۸۴) برای مراکش

ترکیب کرواسی: دومینیک لیواکوویچ (دروازه‌بان)،‌ جوزپ استانیشیچ، ایوان پریشیچ، لوورو مایر، متئو کواچیچ، آندره کراماریچ، لوکا مودریچ، مارکو لیوایا، میسلاو اورسیچ، یوسکو گواردیول و جوزپ سوتالو.

ترکیب مراکش: یاسین بونو (دروازه‌بان)، جواد الیمیق، اشرف داری، اشرف حکیمی، یحیی عطیه‌الله، سفیان آمرابات، عبدالحمید صابیری، بلال الخنوس، حکیم زیاش، سفیان بوفال و یوسف النصیری.

نیمه نخست

این بازی در ساعت ۱۸:۳۰ با سوت داور قطری آغاز شد.

در دقیقه ۲ این مسابقه، یاسین بونو روی یک اشتباه در محوطه جریمه خودش، نزدیک بود دروازه خودی را باز کند اما ضربه این بازیکن به کرنر رفت تا این دروازه‌بان از یک اشتباه مرگبار نجات پیدا کند.

در دقیقه ۷ این مسابقه، یوسکو گواردیول روی یک ضربه سر در محوطه جریمه مراکش، موفق شد گل زودهنگام مسابقه را به ثمر برساند تا بازی با برتری یک بر صفر کرواسی پیش برود.

یک دقیقه بعد، مراکش به گل تساوی رسید. اشرف داری روی ارسال بازیکن مراکش از سمت راست محوطه جریمه کرواسی، موفق شد گل تساوی بخش بازی‌ را به ثمر برساند.

حملات تیم ملی کرواسی پس از به ثمر رسیدن گل تساوی ادامه داشت و در دقیقه ۱۸ مسابقه، روی ارسال ایوان پرشیچ، کراماریچ صاحب موقعیت شد اما ضربه این بازیکن را بونو موفق شد مهار کند.

در دقیقه ۲۴ این دیدار، لوکا مودریچ روی یک حرکت انفرادی زیبا خود را در پشت محوطه جریمه مراکش صاحب موقعیت کرد اما شوت این بازیکن را بونو طی دو مرحله دریافت کرد.

در دقیقه ۳۷ این مسابقه، یوسف النصیری روی ارسال حکیم زیاش از نقطه کرنر می‌توانست دروازه کرواسی را برای بار دوم باز کند اما ضربه این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۰ این مسابقه،‌ حکیم زیاش شوتی از پشت محوطه جریمه کرواسی، روانه دروازه لیواکوویچ کرد که ضربه این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۲ این مسابقه، میسلاو اورسیچ روی جایگیری مناسب خود در محوطه جریمه مراکش، صاحب توپ و موقعیت شد و با یک ضربه فنی دیدنی، موفق شد گل دوم کرواسی را به ثمر برساند.

بازی در پایان نیمه اول با پیروزی ۲ بر یک کرواسی به پایان رسید.

نیمه دوم

با سوت داور، نیمه دوم بازی آغاز شد.

اورسیچ در آغاز نیمه دوم این دیدار و در دقیقه ۴۶، بازهم دروازه مراکش را تهدید کرد. او پشت محوطه جریمه مراکش، ضربه روانه دروازه بونو کرد اما شوت او با واکنش بونو همراه شد.

بازی تا اواسط نیمه دوم، موقعیت خاصی در بر نداشت و کرواسی نیز موقعیت‌های نصفه و نیمه خود را از دست داد و بیشتر سعی داشت تا از گل پیروزی‌بخش خود محافظت کند.

در دقیقه ۷۱ این دیدار نیکولا ولاشیچ، اولین فرصت خود را برای گلزنی امتحان کرد اما ضربه شوت این بازیکن از پشت محوطه جریمه مراکش، با اختلافی زیاد از بالای دروازه بونو به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۵ این مسابقه، اشرف حکیمی روی نفوذ خود به محوطه جریمه کرواسی، توسط بازیکن حریف سرنگون شد. روی این صحنه بازیکنان مراکش اعتقاد به پنالتی داشتند اما داور تصمیم به ادامه بازی گرفت. پیش از این موقعیت، صحنه مشکوک دیگری در محوطه جریمه مراکش به نفع شاگردان دالیچ رقم خورد که داور در آن صحنه هم اعتقادی به پنالتی نداشت.

در دقیقه ۸۶ این مسابقه، کوواچیچ روی بازی‌سازی اوریسیچ، صاحب موقعیت در محوطه جریمه حریف شد اما ضربه این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۵+۹۰، سلیم عماله روی یک ضربه ارسالی از سمت چپ محوطه جریمه کرواسی، صاحبت موقعیت بسیار خوبی شد اما ضربه سر این بازیکن راه به جایی نبرد.

مراکش تا دقایق پایانی این بازی، تلاش زیادی کرد تا بتواند راهی به دروازه کرواسی پیدا کند اما تلاش این تیم راه به جایی نبرد تا این بازی در نهایت با پیروزی ۲ بر یک کرواسی به پایان برسد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • خیزران
    2

    خداروشکر دست عرب ها ازمدال کوتاه شد با خوشانسی وحماقت انریکه تااینجام اومدن.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      عربها همه جارو قرق کردن دیگه تو قهرمانی فوتبال نمیخواهیم شون!!

  • ناشناس
    0

    آفرین به تیم مراکش جام جهانی بعدی در فینال اگر بعضی ها به اون مرحله رسیده بودن سرمربی رو به فضا پرتاب می کردن

  • ناشناس
    0

    مثلا ما نمی دونیم داستان چیه...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها