پایان طلسم 60 ساله یا اولین قهرمانی قاره سیاه؟

4 احتمال تاریخی در فینال جام جهانی 2022 قطر

ممکن است در فینال جام جهانی این دوره چهار اتفاق مختلف رخ دهد که تا کنون در تاریخ جام سابقه نداشته است.

4 احتمال تاریخی در فینال جام جهانی 2022 قطر

مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2022 طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار و تیم‌های فینالیست مشخص خواهد شد. آرژانتین، مراکش، کرواسی و فرانسه چهار تیم حاضر در این مرحله هستند. شاگردان دشان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی باید با شگفتی‌ساز این دوره یعنی مراکش دیدار کنند و کرواسی، فینالیست دوره گذشته با آرژانتین برای رسیدن به فینال رقابت خواهد کرد.

فرانسه اگر قهرمان شود، به اولین تیم بعد از 60 تبدیل می شود که می تواند از مقام قهرمانی خود در جام جهانی دفاع کند.

با توجه به تیم های حاضر در نیمه نهایی، احتمالات تاریخی جالبی را می توانیم انتظار بکشیم؛ از جمله اولین قهرمانی لیونل مسی یا اولین قهرمانی یک کشور افریقایی در تاریخ جام جهانی.

لیونل مسی و آرژانتین در پنجمین ماموریت خود برای فتح جام، شرایط ایده‌آل تری نسبت به هر دوره دیگری دارند. آنها با غلبه بر هلند راهی نیمه نهایی شدند و باید از سد کرواسی بگذرند تا فینالیست شوند. آرژانتین که از سال 1986 به بعد طعم قهرمانی در جام جهانی را نچشیده، در جام جهانی 2014 با مسی تا فینال پیش رفت اما با قبول شکست مقابل آلمان از کسب جام بازماند. حالا در صورتی که البی‌سلسته بتواند به فینال راه یافته و آنجا هم پیروز شود، لئو مهمترین صفر فوتبالی خود را بعد از سالها پاک خواهد کرد.

گرچه خیلی بعید به نظر می رسد اما اگر شگفتی های مراکش در دو بازی دیگر هم ادامه یابد، این تیم به اولین قهرمان افریقایی تاریخ جام جهانی تبدیل خواهد شد.

در سمت مقابل اگر کرواسی بتواند از سد آرژانتین گذشته و سپس برخلاف دوره قبل، پیروز دیدار فینال شود، برای اولین بار در تاریخ، جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد. بهترین رتبه این تیم در جام جهانی 1998 – سومی – کسب شد.

کرواسی، نایب قهرمان دوره گذشته، به دنبال اولین قهرمانی خود در تاریخ رقابتهای جام جهانی است.

برنده دیدار نیمه نهایی دیگر این دوره هم می تواند تاریخ‌ساز شود. در صورتی که فرانسه از سد مراکش گذشته و فینال را هم پیروز شود، بعد از 60 سال به اولین تیمی تبدیل خواهد شد که دو دوره متوالی قهرمان می شود. پیش از این برزیل (58و62) و ایتالیا (34 و 38) موفق به انجام چنین کاری شده بودند. در صورتی که مراکش شگفتی سازی خود را با کسب دو برد دیگر ادامه داده و قهرمان شود، اولین تیم تاریخ قاره افریقا نام خواهد گرفت که قهرمانی جام جهانی را به دست می آورد.

قهرمانی مسی با آرژانتین یکی دیگر از چهار احتمال تاریخی فینال این دوره از جام جهانی می تواند باشد.

منبع: ورزش3
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    2

    از دو تیم ملی فوتبال آرژانتین و برزیل بازیهای زیبا و تماشاگر پسندی را در جام جهانی فوتبال قطر به نظاره نشستیم. حیف که تیم ملی فوتبال برزیل حذف شد و به مرحله نیمه نهایی نرسید! تیم ملی فوتبال آرژانتین مستحق و شایسته حضور در بازی فینال و قهرمانی جام جهانی قطر است. امید است در مرحله نیمه نهایی، رده بندی و فینال جام جهانی فوتبال قطر، شانس و بخت و اقبال یک تیم بر بازی خوب تیم مقابل غلبه نکند!

  • مجید کمالروز
    3

    مسی باید در بازی بعد اخراج شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها