مراکش تاریخ‌سازی کرد؛ اولین تیم آفریقایی حاضر در نیمه نهایی

در ورزشگاه الثمامه دیداری از مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بین مراکش و پرتغال برگزار شد که در میان ناباوری شیرهای اطلس با برتری ۱-۰ راهی نیمه‌نهایی شدند.

مراکش تاریخ‌سازی کرد؛ اولین تیم آفریقایی حاضر در نیمه نهایی

نیمه نخست در کمال تعجب مراکش تیم بهتر میدان بود و فرصت‌های بهتری هم داشت. در نهایت این شیرهای اطلس بودند که با استفاده از خروج اشتباه دیوگو کوشتا در دقیقه ۴۲ به گل برتری رسیدند. ارسال یحیی عطیه‌الله را یوسف النصیری با ضربه سر با تور دروازه پرتغال آشنا کرد تا با همین یک گل نیمه نخست تمام شود.

فرناندو سانتوش که باز هم کریستیانو رونالدو را نیمکت‌نشین کرده بود خیلی زود و در دقیقه ۵۱ او را به جای روبن نوس به میدان فرستاد تا گل خورده را جبران کنند. دقیقه ۶۳ شوت برونو فرناندش با فاصله بسیار کم و نفسگیر از روی دروازه به بیرون رفت. دقیقه ۸۲ هم شوت دیدنی پای چپ ژوائو فلیکس را یاسین بونو به زیبایی مهار کرد. دقایق پایانی هم با این که پرتغال یکپارچه حمله شده بود ولی به گلی که نیاز داشتند نرسیدند. دقیقه ۷+۹۰ هم ضربه سر پپه با فاصله خیلی کم از کنار دروازه بونو به بیرون رفت. ولید شدیره از مراکش هم در دقیقه ۳+۹۰ از بازی اخراج شد.

به این ترتیب مراکش که برای اولین مرتبه در یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی حضور داشت، برای اولین مرتبه هم به نیمه‌نهایی رسیدند تا اولین تیم آفریقایی حاضر در این مرحله باشند.

اشک‌های حسرت رونالدو بعد از حذف پرتغال از جام جهانی

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    1

    قابل توجه آدم های حقیر در ایران که سقف ارزوهاشون،بردن ولز پی آفی و پاداش های آن چنانی بود و هست.شما در جام ملت ها هم شکست خواهید خورد ،چون تیم ملت نیستید و ملت پشت سر شما نیست،ملت مراکش یک دست حامی تیم خودشون هستند ولی ملت ایران این حس را به تیم های ورزشی ندارند.چه کسانی باعث این جدایی و افتراق شده اند،جز حکومت،که تفرقه بنداز بین مردم و حکومت بکن،که از اربابانش یاد گرفته اند؟؟؟؟؟!!!

  • مهدی
    0

    قطعا برنده جام مراکش است... فرانسه.. کرواسی و آرژانتین به ترتیب دوم و سوم و چهارمی جام

  • ارش
    1

    فوتبال کثیف ، با اون قیافه های کریح بازیکنان آفریقایی کثیفتر شد
    حیف از پرتغال ، حیف از پادشاه فوتبال جهان رونالدوی کبیر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها