جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ اکوادور ۱ - سنگال ۲

تیم های ملی اکوادور و سنگال در چارچوب گروه A رقابتهای جام جهانی به مصاف هم رفتند.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ اکوادور ۱ - سنگال ۲

روی چمن ورزشگاه خلیفه ۲۲ مرد سرنوشت رویای دو ملت را تعیین می‌کنند. در یک سمت زمین مردانی از آمریکای جنوبی به صف می‌شوند و نگاهشان به نگاه جنگجویانی از سنگال گره می‌خورد. اکوادوری‌ها در اولین تقابل با کشوری از قاره سیاه در جام‌جهانی، ماموریتی بس دشوار خواهند داشت. البته آنها با اطمینان خاطر بیشتری پا به زمین می‌گذارند زیرا یک تساوی هم در بازی امروز، آنها را برای دومین بار در تاریخ، به مرحله حذفی جام‌جهانی می‌رساند. نکته جالب اینکه در این صورت آنها برای اولین بار بدون شکست از گروهشان صعود خواهند کرد. درخشان‌ترین ستاره اکوادور ادر والنسیا در پیروزی مقابل قطر به دلیل مصدومیت از زمین مسابقه به بیرون رفت و باید دید در آماده‌ترین فرم خود برای این دیدار قرار دارد یا خیر؟ والنسیا با ۹ ضربه به سمت دروازه حریفان توانسته ۶ گل آخر تیمش را در جام‌جهانی به ثمر برساند. پیش از او اوزه بیو، پائولو روسی و اولگ سالنکو به این افتخار نائل شدند. او با گلزنی در بازی امروز به تنهایی صاحب رکورد ۷ گل خواهد شد.

نماینده آفریقا هم کافیست روی پنجه پاهایش بلند شود و صعود را در دسترس ببیند. پیروزی مقابل اکوادور علاوه بر تضمین دومین صعود تاریخ شیرهای ترانگا، رکورد دو پیروزی متوالی در جام‌جهانی را هم به نام آنها می‌زند. سنگال در دیدار اول مقابل هلند دوبار دروازه‌اش باز شد اما آنها نمایش قابل قبولی داشتند و تا دقیقه ۸۴ بازی با تساوی بدون گل دنبال می‌شد. در تقابل با میزبان جام در بازی دوم سنگال به خواسته‌هایش رسید و سه بار دروازه قطر را باز کرد. آنها با ۵۵ درصد برای دومین بار در تاریخ جام از حریف مالکیت توپ بیشتری داشتند و با رد و بدل کردن ۴۳۲ پاس، ۱۲۵ بار از آخرین رکورد خود در جام بیشتر یکدیگر را پیدا کردند. فوق ستاره سنگالی سادیو مانه در جام حضور ندارد اما هم تیمی‌ها به خوبی از به دوش کشیدن وظایف او برآمدند. به نظر این جام برای شاگردان آلیو سیسه و ملت سنگال متفاوت خواهد بود. آنها امروز فرصت تعیین سرنوشت را در دنیای فوتبال دارند شبیه به ضرب‌المثل سنگالی باید به جای نفرین جاده گام بردارند.

بازی‌های امروز جام جهانی در گروه اول و دوم پیگیری می‌شود که در گروه نخست و در حساس‌ترین بازی اکوادور به مصاف سنگال می‌رود.

اکوادوری‌ها شرایط را به سود خودشان تغییر دادند و حالا در آخرین دیدار مرحله گروهی فقط با یک تساوی دست‌کم دوم خواهند شد.

این در حالی است که سنگال حتی در جریان شکست مقابل هلند هم تیم خوبی نشان داد، ولی این تیم حالا در شرایط سختی قرار گرفته و برای صعود باید اکوادور را شکست دهد.

این اولین بازی تاریخ اکوادور و سنگال مقابل هم در جام‌ جهانی است.تنها بازی دو تیم دوستانه بوده است.

داور: کلمنت تورپین (فرانسه)

غایب: سادیو مانه از سنگال و سباس مندز از اکوادور

ستاره تیم: انر والنسیا از اکوادور، کالیدو کولیبالی از سنگال

رده در گروه: اکوادور ۴ امتیاز در رده نخست و سنگال ۳ امتیاز در رده سوم

رنکینگ فیفا: اکوادور در رده ۴۴ فیفا و سنگال در رده هجدهم فیفا

بازی اکوادور - سنگال جام جهانی قطر 2022

تیم ملی اکوادور:

هرنان گالیندز، آنجلو پره‌سیادو، فلیکس تورس، پیرو هینکاپیه، پرویس استوپینیان، آلان فرانکو، کارلوس گروئزو، مویزز کایسدو، گونزالو پلاتا، میشل استرادا، اِنِر والنسیا

سرمربی: گوستاوو آلفارو

تیم ملی اکوادور:

تیم ملی سنگال:

ادوارد مندی، یوسف سابالی، کالیدو کولیبالی، اسماعیل جیکوبز، عبدو دیالو، اسماعیلا سیس، ادریسا گاناگی، ایلمان اندیایه، پاپه گیه، اسماعیلا سار، بولایه دیا

اکوادور با چهار امتیاز همراه با هلند صدرنشین است و سنگال با سه امتیاز در رتبه‌ی سوم قرار دارد.

تیم ملی سنگال

اخطار:

 شرح گل:

اکوادور ۰ - سنگال ۱دقیقه ۴۴:

بازهم سار و بازهم آزار پرسیادو و خط دفاعی اکوادور. اسماعیل به دنبال توپ از گوشه چپ وارد محوطه اکوادور شد. هینکاپیه خودش را به سار رساند و با خطا او را سرنگون کرد. تورپین داور بازی فورا نقطه پنالتی را نشان داد و کمک داور ویدیویی هم تصمیم او را تایید کرد. سار پشت توپ قرار گرفت و با آرامش توپ را به سمت چپ گالیندز که در وسط دروازه ثابت ایستاده بود، فرستاد تا سنگال با یک گل پیش بیفتد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها