نخستین تقابل فوتبالی ایران و انگلیس در شرایط «غیرعادی»/ تیکی‌ تاکای سیاست/ ویدئو

هر چند ماهیت ورزش فوتبال می‌بایست عاری از سیاست‌زدگی باشد، اما به نظر می‌رسد تب سیاست، رو دوشنبه دمای ورزشگاه خلیفه الریان را بالا می‌برد، تا جذابیت‌های بازی ایران و انگلیس دو چنان شود.

نخستین تقابل فوتبالی ایران و انگلیس در شرایط «غیرعادی»/ تیکی‌ تاکای سیاست/ ویدئو

ورزشگاه بین‌المللی خلیفه الریان ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه (سی‌ام آبان) میزبان اولین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی قطر است. ایران و انگلستان دومین بازی جام جهانی قطر را در گروه بی (b) این دوره از جام جهانی فوتبال برگزار می‌کنند. گروهی که علاوه داشتن بالاترین میانگین رتبه‌بندی، در رده‌بندی فیفا، سیاسی‌ترین گروه مسابقات هم می‌باشد.

ایران در جام جهانی قطر با قرعه‌ای عجیب مواجه شد؛ قرعه‌ای که باید با سه کشور انگلیسی زبان انگلستان، آمریکا و ولز بازی کند. تقابل‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران با دو کشور آمریکا و انگلستان طی بیش از چهار دهه گذشته بر کسی پوشیده نیست. طی سال‌های متمادی این دو کشور از سوی حکومت ایران، نماد استکبار و در خیابان‌ها علیه‌شان شعار «مرگ» سر داده شده، اما حالا ایران در گروهی قرار گرفته که هم آمریکای مسکتبر حضور دارد و هم بریتانیای استعمارگر.

به ویژه تنش‌های اخیر تهران و لندن بر سر مسائلی همچون برجام، جنگ اوکراین و ناآرامی‌های اخیر ایران بر حساسیت هر چه بیشتر این بازی افزوده است. هر چند ماهیت ورزش فوتبال می‌بایست عاری از سیاست‌زدگی باشد، اما به نظر می‌رسد تب سیاست، رو دوشنبه دمای ورزشگاه خلیفه الریان را بالا می‌برد، تا جذابیت‌های این بازی دو چنان شود.

حجم ویدیو: 41.77M | مدت زمان ویدیو: 00:09:05 | دانلود ویدیو
منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • سیدقاسم حیدری مقدم.
    7

    بسم الله الرحمن الرحیم.سلام باآرزوی پیروزی برای ورزشکاران کشورم ایران,درتمام رشته هابه شما نویسنده ءعزیزبرای بررسی نتیجهءمسابقات عرض می کنم,فرمودهءالله:ان لیس للانسان الی ماسعی؛هست.وایمان به الله واعمال ورفتاردرمواجه بارقیب نشانهءسعی وکوشش هست.خوب مثال جنگ ایران وعراق,وپیروزی کشورمان باتوجه به ایمان به الله,وشهادتهای مخلصین الله,باتوجه به حمایت جهان ازصدام,برای این مبارزه کافیست,ودرهرصورت نویسندهء هم وطن,بانوشتارخوب دل ملت رابدست آورد.تحلیل درست یک نویسنده, اول اتکا به الله باشد,تاتوان نیروی رقیب.."من الله توفیق""والسلام.

  • ناشناس
    2

    از مردم عادی غیرسیاسی ایران هیچکس شعار مرگ بر آمریکا و انگلیس و ... سر نمی دهد. هیچ انسان عاقل و آزاده ای مرگ همنوع خود را طلب نمی کند. تعداد قابل توجهی از اقشار مختلف مردم ایران هم اکنون ساکن دو کشور آمریکا و انگلیس هستند.

  • ناشناس
    2

    انگلیس نه تنها دشمن حکومت اسلامی نیست بلکه خط دهنده و حامی اینهاست و امریکا هم ایران مقدر نمی خواهد

  • ناشناس
    0

    تیم ملی فوتبال ایران زیاد قوی نیست و به نظرم اونها در زمین همان بودند که هستند
    شاید توقعات مردم خیلی بالاست ولی من نتیجه شکست سنگین رو پیش‌بینی می‌کردم
    اما با سه گل.....
    اون سه گل اضافه هم به خاطر نبود بیرانوند بود
    که مصدومیت ایشون قابل پیش‌بینی نبود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها