مراسم افتتاحیه تماشایی جام‌جهانی ۲۰۲۲، شکوه قطر در غیاب سلبریتی‌ ها

امشب بحث‌برانگیزترین جام‌جهانی تاریخ به سبکی دیدنی و با مراسم افتتاحیه خیره‌کننده‌ای در قطر آغاز شد.

مراسم افتتاحیه تماشایی جام‌جهانی ۲۰۲۲، شکوه قطر در غیاب سلبریتی‌ ها

قطر تمام مدت سعی کرد بر روی رسوایی‌هایی که در این مدت به بار آورده بود سرپوش بگذارد. ولی هرکاری کرد نتوانست و خیلی از هنرمندان و هواداران این جام‌جهانی را تحریم کردند. اما مراسم افتتاحیه به شکلی باشکوه آغاز شد.

در ابتدای مراسم آتش‌بازی‌ها آسمان استادیوم را به رنگهای صورتی و نارنجی درآوردند و هواداران سرخوش بر روی سکوها به پایکوبی پرداختند. مورگان فریمن، بازیگر مشهور، بر روی صحنه ظاهر شد و به ۶۰۰۰۰ هوادار گفت که جام‌جهانی از این لحظه آغاز شده است.

مراسم افتتاحیه تماشایی قطر 2022

جونگ کوک از گروه BTS در ورزشگاه مملو از تماشاگر البیت با یک بلیزر پولک‌دوزی براق اجرا کرد.

مراسم افتتاحیه تماشایی قطر 2022

موجی از پرچم‌های ۳۲ کشور حاضر در جام‌جهانی در میان شعارهای تماشاگران سراسر جهان در ورزشگاه به اهتزاز درآمد. مسکات‌های سابق هم بر روی صحنه به رقص درآمدند، از جمله شیر غول‌پیکر انگلیس، و به لعیب (مسکات جام‌جهانی قطر) پیوستند.

مراسم افتتاحیه تماشایی قطر 2022

بعد از انجام تشریفات تمام نگاه‌ها به اولین بازی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بین کشور میزبان و کشوری از آمریکای جنوبی معطوف شد. قطری‌ها پیش از این هرگز به جام‌جهانی صعود نکرده بودند اما قهرمان فعلی آسیا هستند، بنابراین انتظار داشتند که بازی خوبی در مقابل چشم هوادارانشان به نمایش بگذارند، اما با نتیجه ۲-۰ بازی را به اکوادور واگذار کردند.

مراسم افتتاحیه تماشایی قطر 2022

لیگ‌های برتر سراسر جهان متوقف شده‌اند تا به بهترین بازیکنانشان اجازه حضور در خاورمیانه و جنگیدن برای باافتخارترین جام جهان را بدهند.

قطر کمتر از سه میلیون نفر جمعیت دارد اما انتظار می‌رود در حدود ۱.۲ میلیون هوادار فوتبالی به این کشور هجوم بیاورند. این مسابقات تنها ۲۹ روز به طول می‌انجامد و کوتاه‌ترین جام‌جهانی از سال ۱۹۷۸ آرژانتین است.

مراسم افتتاحیه تماشایی قطر 2022

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    1


    علتش اینه که قطر یک کشور اسلامی است و کافران چشم دیدن مسلمانان و عقاید اسلامی رو ندارند
    گاهی ما باید اتحاد و همدلی رو از کافران یاد بگیریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها