رکوردهایی که بیرانوند را بالاتر از عابدزاده و حجازی قرار می‌دهد

علیرضا بیرانوند می‌تواند در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سه رکورد خاص فوتبال ایران را از آن خود کند.

رکوردهایی که بیرانوند را بالاتر از عابدزاده و حجازی قرار می‌دهد

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با شکستن رکوردهای بسیاری برای تیم ملی ایران همراه است. علیرضا بیرانوند یکی از نفراتی است که می‌تواند چندین رکورد مختلف را در این رقابت‌ها بشکند.

در طول پنج دوره‌ای که تیم ملی ایران راهی جام جهانی شده، از ۱۵ دروازه‌بان مختلف استفاده شده و هیچ گاه هیچ دروازه‌بانی در دو دوره در این رقابت‌ها به میدان نرفته است.

حجازی، عابدزاده، مودت، کربکندی، نکیسا، برومند، میرزاپور، رودباریان، طالبلو، حقیقی، احمدی، داوری، بیرانوند، عابدزاده و مظاهری ۱۵ دروازه‌بانی هستند که به جام‌های جهانی ۱۹۷۸، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ سفر کرده‌اند.

*دو حضور در جام جهانی

در بین ۱۵ دروازه‌بانی که نام برده شد، بیرانوند و عابدزاده هم اکنون عضو تیم ملی هستند و اگر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در فهرست نهایی جای داشته باشند، به تنها دروازه‌بان‌های ایرانی تبدیل می‌شوند که در دو دوره به جام جهانی رفته‌اند. پیش از این هیچ دروازه‌بانی موفق به انجام این ماموریت نشده است.

62384593

*بیشترین کلین شیت

بیرانوند و حقیقی تنها دروازه‌بان های ایرانی هستند که در جام جهانی دروازه خود را بسته نگه داشته‌اند. در صورتی که بیرانوند در جام جهانی حضور داشته باشد و برای ایران به میدان برود و بتواند دروازه تیم ملی را بسته نگه‌ دارد، با دو کلین شیت به بهترین دروازه‌بان ایرانی از این حیث تبدیل خواهد شد.

*بیشترین بازی در جام جهانی به عنوان دروازه‌بان

علیرضا بیرانوند به همراه حقیقی، حجازی و میرزاپور سه بازی در جام جهانی کرده‌اند. اگر بیرانوند بتواند یک بازی دیگر در جام جهانی ۲۰۲۲ انجام دهد، از این حیث تبدیل به باتجربه ترین دروازه‌بان ایران در جام‌های جهانی خواهد شد.

گفتیست، بیرانوند در حال حاضر تنها دروازه‌بانی است که توانسته یک پنالتی را در این رقابت‌ها مهار کند. از طرفی او کمترین گل خورده را به ازای انجام ۳ بازی در کارنامه خود دارد و می‌تواند با شکستن رکوردهایی که گفته شد، دست نیافتنی‌تر شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها