خطر محرومیت استقلال از حضور در آسیا

مشاور حقوقی سازمان لیگ فوتبال گفت: در صورتی که شکایت سازمان لیگ از استقلال به کمیته وضعیت فدراسیون کشیده شود، محرومیت‌هایی در انتظار این باشگاه خواهد بود.

خطر محرومیت استقلال از حضور در آسیا

حسین آل‌اسحاق  درباره رقم دقیق بدهی باشگاه استقلال به سازمان لیگ برای پرداخت تبلیغات محیطی اظهار داشت: باشگاه استقلال سال گذشته طبق قرارداد به ازای هر بازی باید سه میلیارد تومان پرداخت می‌کرد. مهلت پرداخت 7 روز پس از هر بازی بود. این باشگاه پول یک بازی را پرداخت کرد و 36 میلیارد دیگر را نپرداخته است. امسال استقلال به ازای هر بازی خانگی باید سه میلیارد و 750 میلیون تومان پرداخت کند. مطالبات سازمان لیگ از استقلال تا پایان مرداد ماه طبق شاخص بانک مرکزی با خسارت تأخیر در پرداخت به 45 میلیارد تومان رسیده و اگر اشتباه نکنم از اول شهریور تا الان نیز 12-11 میلیارد تومان اضافه شده است.

 

مبلغی که استقلال باید به سازمان لیگ بدهد حق السهم باشگاه‌ها، هیئت‌ها، خدمات پزشکی و ... است.» وی با بیان این جمله افزود: مبالغی که عنوان می‌شود، قطعی نیست چون ادعایی است که سازمان لیگ می‌کند و ممکن است دادگاه آن را نپذیرد. ادعای سازمان لیگ طبق قرارداد در صورت فسخ قرارداد، گرفتن مبلغ 90 میلیارد تومان تا پایان سال جاری است. در دادگاه هر اتفاقی ممکن است بیفتد، یکی از این اتفاقات بستن نماد استقلال در بورس است تا بدهی‌های این باشگاه به سازمان لیگ پرداخت شود. استقلال شرکت فرهنگی - ورزشی و سهامی عام است و اگر دادگاه حکم دهد، می‌توانند نماد این باشگاه را ببندند.

مشاور حقوقی سازمان لیگ خاطرنشان کرد: طبق قرارداد، تشریفات را شروع کرده‌ایم، به طوری که ابتدا نامه‌ای به باشگاه استقلال برای مذاکره جهت پرداخت بدهی‌شان ارسال کردیم. این نامه که برای شهریور ماه بوده، به رئیس مجمع این شرکت نیز داده شد. استقلال پاسخ این نامه را نداد و برای مرحله دوم سر داور اختصاصی خودمان را معرفی کردیم. در این مرحله، سازمان لیگ و استقلال داور اختصاصی معرفی می‌کنند و یک نفر نیز سر داور خواهد بود. از باشگاه استقلال خواستیم سر داور اختصاصی معرفی کند که هنوز پاسخی نداده‌ و یک هفته دیگر زمان دارند. در صورت عدم پاسخگویی، مرحله بعدی شکایت به کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال خواهد بود و طرح دعوا می‌کنیم. در این مرحله این کمیته ممکن است رأی به بستن پنجره نقل‌وانتقالات استقلال بدهد یا این تیم از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شود.

آل‌اسحاق ادامه داد: اگر چه مدیران گرفتاری خودشان را دارند اما امیدواریم تدبیر بیشتری به خرج دهند، چون این پول سهم باشگاه‌ها است. اگر استقلال دنبال درآمد کذایی نمی‌رفت و مثل بقیه باشگاه‌ها تبیلغات محیطی را از سازمان لیگ دریافت می‌کرد، این مشکلات پیش نمی‌آمد. درست است که شاید سازمان لیگ مقطعی از 6 تا 8 میلیارد به باشگاه‌ها پول دهد اما حداقل کارها طبق روال پیش می‌رفت. برای باشگاه‌های کوچک که از لحاظ رفت‌آومد و گرفتن هتل مشکل دارند، این پول‌ها می‌توانست کمک‌شان کند.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    سلام..
    خدا بیامورز رفته گان افرادی که در بازار.پول. نزول .میدهند..سازمان لیگ.پیگری استقلال و پرسپولیس. بابت حق پخش تلویزیونی باشه واز همان پول طلب. خودش .رادریافت کند...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها