وعده و وعیدی که باز هم پوچ درآمد/ عملکرد فاجعه بار جزایر ایران در میزبانی از توریست های جام جهانی/ چگونه ریاض و دبی، کیش را مات کردند؟

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران اعلام کرده که از زمان اعلام آمادگی ایران و کیش برای پذیرایی از میهمانان جام جهانی و توریست‌ها تاکنون حتی یک نفر هم بلیتی را برای اقامت در ایران رزرو نکرده است.

وعده و وعیدی که باز هم پوچ درآمد/ عملکرد فاجعه بار جزایر ایران در میزبانی از توریست های جام جهانی/ چگونه ریاض و دبی، کیش را مات کردند؟

به گزارش خبر فوری، دیدارهای متعدد مسئولان جمهوری اسلامی ایران با دولت قطر بسیاری را امیدوار کرده بود که ایران بتواند از میزبانی قطر در جام جهانی 2022 استفاده کرده و جزیره کیش را که مدرن‌ترین جزیره ایران بوده و شباهت بسیار زیادی هم به کشور میزبان و شهرهایش دارد به عنوان یکی از شهرهای پذیرای تماشاگران و میهمانان قطر معرفی کند. اما این وعده نیز مانند بسیاری از وعده های دیگر پوچ و توخالی بود. تنها یک ماه تا شروع جام جهانی قطر فرصت باقی مانده و بر اساس اعلام جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران، از زمان اعلام آمادگی ایران و کیش برای پذیرایی از میهمانان جام جهانی و توریست ها تا کنون حتی یک نفر هم بلیطی را برای اقامت در ایران رزرو نکرده است.

برگزاری مهم ترین رویداد ورزشی در همسایگی ایران یک فرصت کم‌نظیر است که به نظر می‌رسد دولت در حال از  دست دادن آن است. پذیرایی از تماشاگران و میهمانانی که نمی توانند در قطر اقامت داشته باشند، می تواند سود سرشاری را برای ایران به ارمغان بیاورد. کافی است بخشی از تماشاگران به سمت کیش بیایند و چند روزی در آنجا اقامت داشته باشند تا در زمان برگزاری مسابقه مورد نظرشان به دوحه یا یکی از شهرهای دیگر قطر بروند. در چند روز اقامت آنها در کیش، هزینه اقامت، تفریح، خورد و خوراک و... آنها بسیار سودآور بوده و همچنین، میزبانی مناسب از آنها می تواند کیش را به عنوان  برند توریستی معرفی کرده و باعث جذب توریست های بیشتر در آینده شود.

دبی و ریاض، کیش را مات کردند!

با این حال، به نظر می رسد کیش این فرصت را از دست داد. شواهد گویای این است که علیرغم رابطه بسیار خوب دولت ایران و قطر، اما باز این شهرهای عربی حاشیه خلیج فارس بوده اند که توانستند میزبان توریست های مازاد قطر شوند.

 عربستان سعودی و شهر ریاض با تبلیغات پرسروصدا و خدمات  بسیار زیادش به دنبال جذب توریست های جام جهانی است. دولت عربستان اعلام کرد که تماشاگران جام جهانی 2022 قطر با داشتن کارت مخصوص می توانند بدون ویزا وارد عربستان شوند و 60 روز اقامت داشته باشند.

 دبی نیز شهر دیگری است که آماده میزبانی جام جهانی و استفاده از آن است. در آستانه جام جهانی فدراسیون بین‌المللی فوتبال برنامه‌های متنوعی را برای هواداران این رشته پرطرفدار تدارک دیده که یکی از این برنامه‌ ها «فستیوال هواداران» است که در چند شهر مختلف دنیا برگزار خواهد شد. روزنامه البیان امارات در خبری با اشاره به برگزاری این فستیوال در دبی نوشت: فدراسیون بین‌المللی فوتبال شهر دبی را به عنوان یکی از میزبان‌های این فستیوال انتخاب کرده است. در فستیوال هواداران فوتبال برنامه‌های متنوعی برای طرفداران این رشته تدارک دیده می‌شود که شامل پخش مستقیم بازی‌ها، برنامه‌های سرگرم‌کننده و اجرای موسیقی زنده توسط ستارگان هنری جهان است.

در این میان، کیش تنها و دورافتاده از شهرهای مهمی چون دوحه، دبی و ریاض، فقط نظاره‌گر جام جهانی خواهد بود. اما علت شکست کیش در رقابت با دبی و ریاض چیست؟

چرا کیش نتوانست از فرصت میزبانی قطر استفاده کند؟

چند علت می توان برای ناکامی کیش در جذب توریست های جام جهانی شمرد. این علل بدین قرار هستند:

الف. متاسفانه زیرساخت های کیش هنوز کامل نیست. این جزیره به خصوص در زمینه زیرساخت های ورزشی، استادیوم مناسب، هتل های ورزشی، باشگاه های مخصوص و... ضعیف است. این بحثی است که رضا صالحی امیری، رئیس وقت کمیته ملی المپیک بعد از دیدار با مقامات قطری به آن اشاره کرد. صالحی امیری گفت: این شرط وجود دارد که باید این دو جزیره (کیش و قشم) از نظر امکانات ورزشی دارای استانداردهای جهانی باشند. این خودش یک معضل بزرگ است چون در حال حاضر زیرساخت های خوبی در این دو جزیره وجود ندارد. متاسفانه زمین خوبی در دو جزیره قشم و کیش نداریم و امیدوارم طی یکی، دو سال آینده این اتفاق رخ دهد.

ب. علت دیگر این ناکامی تعلل مسئولین کیش در هماهنگی با چارترها، آژانس های هواپیمایی قطر، تبیغات در برخی کشورها به خصوص کشورهای آفریقایی، حل مشکلات ارزی و رایزنی واقعی با مقامات فیفا و قطر است. در همین رابطه، مدیر رسانه ‌ای کیش در گفت و گویی که چند روز پیش با ورزش‌سه تاکید کرد که هنوز مقدمات حمل و نقل مسافران از کیش به قطر فراهم نشده است که این اتفاق طی روزهای آینده رخ خواهد داد و دلیل اینکه هنوز هتل رزرو نشده است نیز همین بوده چرا که اول باید قضیه ترنسفر حل شود و بعد رزرو هتل ها انجام پذیرد. این نشان می دهد که اولین قدم ها برای میزبانی از میهمانان جام جهانی هنوز برداشته نشده و این در حالی است که جام جهانی کمتر از یک ماه دیگر برگزار می شود.

ج. مشکل دیگر عدم هماهنگی مقامات ایرانی با فیفا است. مقامات ایرانی دیدارهای متعددی با مقامات قطری داشتند و حتی رئیس جمهور ایران نیز دیداری با مقامات ارشد قطر داشت اما نباید فراموش کرد بسیاری از رویدادهای حاشیه ای و جذاب جام جهانی که باعث جذب توریست می شود نه توسط کشور میزبان بلکه توسط فیفا برگزار می شود. دبی از طریق لابی با فیفا توانست به یکی از شهرهای میزبان فستیوال های فوتبالی جام جهانی تبدیل شود و در این مسیر نیز کمترین هماهنگی و ملاقات را با مقامات کشور قطر داشت. این در حالی است که فوتبال بی فدراسیون ایران در یک سال اخیر هیچ تلاشی را برای جلب حمایت فدراسیون فوتبال انجام نداد و تنها مقامات سیاسی کشور دیدارهایی را با مقامات سیاسی قطر انجام دادند.

د. برخی قوانین داخلی ایران  و نیز شرایط خاص بین المللی و فرهنگی نیز مانع از جذب توریست ها به ایران می شوند. قوانین مربوط به پوشش، ورود و خروج به کشور، قوانین بانکی و تبدیل ارز، مشکلات ناشی از تحریم‌های بانکی و... همه و همه توریست را نسبت به ورود به کیش یا قشم دلسرد می کند. این مشکلات، به خصوص مشکلات مربوط به تحریم های بانکی چند سالی است که باقی است و به هیچ وجه حل نشده است. از این رو، توریست هایی که می خواهند جام جهانی را از نزدیک ببینند، ترجیح می دهند به جای کیش یا قشم به دبی و ریاض بروند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 89
  • رحیم
    7

    نتیجه دشمنی با جامعه جهانی و ایجاد محدودیت نامتعارف برای گردشگران

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      مسولین و مدیران در این 42 سال به جز وعده سر خرمن کار دیگری کرده اند ؟ هر کس آمده اختلاس ، دزدی و چپاولش رو کرده ، جیب خودش و اطرافیان و خانواده اش رو پر کرده ، 4 تا حرف یا مفت زده و رفته ...

    • ناشناس
      3

      تله گذاشته بودید برا گروگان گیری خارجی ها و ایجاد درامد میلیاردی که خوشبختانه همه فهمیدن!!!!

  • ناشناس
    3

    چراییش که کاملا معلومه
    تعجب شما از چیه
    غیر از این انتظار داشتید؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      چند ثانیه از فیلم اغتشاشات را کسی ببینه اسم ایران را فراموش میکند

  • رهگذر
    3

    ما نیاز به هیشکی نداریم خودمون میرم مسافرت
    آقای رییس‌جمهور منتخب مردم گفته معشت درست میشه.
    هر سال می گیم دریغ از پارسال

  • ناشناس
    7

    توریست بیایند کیش ‌آنها را گروگان بگیرید ،،،

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      روانی هست هرکی بیاد ایران مکیرنش و زندانیش میکنند به عنوان جاسوس یهش می بنند بدبختها دیکه نه راه پیش دارن نه راه پس مثل مردم ایران زندانی میشن اسیر

  • ناشناس
    6

    الان مزدوران عرب پرست میان و میگن عوضش امنیت داریم جام جهانی کیلویی چند به درک که نمیان در عوضش طلاب بورسی چینی افغانی آفریقایی که میان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      عربها هیچ کاری به ما ندارند و به حماقتهای ما می خندند...از ۱۴۰۰ سال پیش خارج شوید...خود عربها هم از آن خارج شده اند

  • 6

    فقط افغانی های بدبخت ایران میان

    نظرات شما -
    • 6

      عراقی ها هم میام مشهد برا کارهای اونجوری

  • ناشناس
    6

    کی میاد ایران با این وضعییت یا میگیرنش بعنوان جاسوس یا میگیرنش چون حجاب نداری یا میگیرنش بیخودی

  • ناشناس
    6

    کدوم احمقی میاد ایران

  • ایراندوست
    10

    همه دنبال رفتن از ایرانن بعد شما میگید بیان ایرام؟هواپیماشونو میزنن بعد میگن سقوط کرده

  • ناشناس
    1

    😂🤣

  • ناشناس
    2

    انتظار داشتید حرف مسئولان و برنامه های تلویزیونی در این مورد به مرحله عمل برسه؟

  • رامین
    4

    تنها جاذبه ای از ایران که برای توریست ها جالب است عزاداری ایرانیان است وگرنه کسی برای شادی وتفریح در چنین ایامی به ایران نمیاد ، حتما براشون سرود ...... هم تدارک دیده بودید؟

  • ناشناس
    6

    خود ایرانیها به کیش نمی روند شما چه توقعاتی داری ! طرف میخواهد در کنار دریا به تفریح و آرامش برسد نه اینکه فاطمه آپاچیهای گشت ارشادی یقه اش را بگیرند .
    این مطلب ساده را حتی رئیسی باشش کلاس سوادش نمی فهمد و در سفر به قطر ذوق میکند که ما آماده پذیرش توریست هستیم در حالیکه نمیداند توریست کیست و چه چیزهایی را در سفر اولویت خود میداند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      بیان ایران بعد گشت کشتار بکیره بزنه بعدش هم ماست مالیش کنند بمکن از پشتبان افتاده یا خودکشی کرده یا قلب مریض بوده

  • ناشناس
    2

    سالهاااااست که وعده ی پوچ میشنویم و هیچ....!!!

  • ناشناس
    3

    آخه کدام ادم عاقلی میاید توی کشور آخوند که برای چادر سر نکردن کتک بخوره

  • ...
    1

    وای چقدر خندیدم

  • حاج سعید طوسی
    1

    متن را مطالعه‌ کردم و افسوس خوردم.زمانی تمام کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس اگر می‌خواستند به آمریکای لاتين سفر کنند می بایستی از طریق فرودگاه‌های ایران سفر کنند. به کجا چنین شتابان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      گذشت زمانی که یه جشن ملی سران چندین کشور رو به ایران میکشوند

    • 0

      اون زمان که دوبی یک جزیزه ساده ماهیگیری بود مال قبلا هست الان چی داری و چی دارند؟

  • کرگدن
    0

    توریست خارجی بیاد ایران که ۲ روز دیگه بشه جاسوس

  • ح.پ
    0

    چند تا عکس از سحر قریشی برای پذیرائی میگرفتید و میدادید به فیفا تا توریست بیاد توریست مگه عقلش از دست داده بیاد گیر گشت ارشاد و گروگانگیر بیفته ؟!

  • ناشناس
    0

    انتظار دارید تو این قصابی که درست کردید توریست بیاد؟

  • ناشناس
    0

    اخه چ احمقی بیا ب ایران در حال ک دبی بااین همه امکانات و ازادی ک داره مگه دیوانن بیان ایران

  • ناشناس
    0

    افسوس

  • م
    10

    نتيجه اغتشاش و وحشي بازي و تبليغات در شبكه هاي سعودي انگليسي ميشه همين

  • ناشناس
    0

    همه ی هم و غم مسولین شده موی زنان
    دنیا داره آسمانها رو تسخیر میکنه
    ما برگشتیم دوران حجر و عربها که زنده به گور میکردند

  • ناشناس
    0

    با محدودیتهای حجاب و نوشیدنی هایی که شما در ایران لحاظ کردین و از همه بدتر گروگان گیری های مرسوم شهروندان دیگر کشور ها با جرمهای جاسوسی و استفاده سیاسی از انها برای چانه زنی های بین المللی و تبادل زندانی ها ایران رو به جهنم گردشگران تبدیل کردین کی جرات میکنه بیاد پاش به ایران برسه باید به اوین سلام کنه برای مدت نامعلوم تا زمانی که برای ازاد سازی پول یا در ازای ازادی زندانی های ما به توافق برسند و معامله انجام بشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      از همون اولای حرفت معلومه فازت چیه ، دغدغه‌ی شماها کی وطن بوده؟؟؟؟

  • 🐜
    1

    اینجا ایران نیست یک کشورغربی هست با تاریخ ۴۴ساله

    نظرات شما -
    • 1

      غربی یا عربی؟

    • ناشناس
      0

      عربی؟ریاض و دوبی مگه عربی نیستن؟

    • 🐜
      0

      عربی متجحر

    • ناشناس
      1

      مورچه جونم، نقطه هات رو درست کن، متجحر نه، متحجر

    • 🐜
      0

      کم سواد هستم ومعترض ناشناس جونم

  • ناشناس
    2

    واقعن انتظار داشتید توریست‌های خارجی بیایند کیش!!!! از موقعیت توریسم ایران در سطح جهان خبر ندارید؟!!! اینهم در کنار سایر منافع ملی ایران که سالهاست به باد رفته...

  • 🐜
    1

    مال این حرفها نیست مگه گردش گرمغزخرخورده

  • مسعود
    0

    منظور از فستیوال در دبی ، رقص و شادی و پایکوبی با حضور برترین گروه های خوانندگی و نوازندگی بوده!!!
    فقط اگه میومدن ایران دقیقا میخواستن چکار براشون کنن؟!!

    نظرات شما -
    • بینام
      1

      اجرای سلام درمانده با حضور گردشگران 😂😂😂

    • 1

      از مزایای حرام زادگی دشمنی با آل علی است ،
      "سلام فرمانده" رو هم نمیتونین تحمل کنین حتی؟؟!!!

  • ناشناس
    0

    😄😄😄😄😄😄😉😉😉🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

  • ناشناس
    0

    انصافا انتظار داشتید کسی بیاد؟ اصلا فارغ از این رویدادهای ماه گذشته باز هم انتظار داشتید کسی بیاد؟ :))) آخه مگه یارو دیوانست

  • ناشناس
    0

    بدون شک بدون شک هیچ ترویستی در ایران نخواهد امد از بس جمهوری اسلامی خوبه

  • امیرازگودسیددرویش میدان شوش
    0

    علت این اتفاق پول زیاد داشتن از منابع نفت و گاز و مس و آلمینیوم و دریا و غیره میباشد که فقط قطره هائی از این پول به مردم کشورمان داده میشود تا فقط زنده باشند و دیگر بزرگواران حکومت صنعت توریسم را که ظوابط بین الملل خاص خود دارد را رها کرده اند...!!! البته با این شرایط پول صنعت توریسم هم اگر به کشورمان بیآید بر فرض محال!!!فرقی در حال و روز مردم به گمانم نشود چون پولها را دودستی بزرگواران چنگ زده اند و سهمی برای صاحبان اصلی این ثروتهای خدادادی ملت ما قائل نیستند

  • ناشناس
    0

    یعنی واقعاًانتظارداشتیدکسی برای اقامت درکیش اقدام کنه؟تااین حدابله هستید.

  • امید
    2

    شاه با پی ریزی جزیره ی کیش قصد داست این جزیره رو به عنوان یک فرودگاه بین المللی و بهترین محل توریستی در خاور میانه , به جهان معرفی کنه. اما امروز فرودگاه دوبی به عنوان بزرگترین فرودگاه بین المللی در آسیای باختری, شناخته شد و توریستهای جهان به جای کیش, امارات و قطر رو به عنوان مقصد گردشگری انتخاب میکنند. "از دستاوردهای جمهوری اسلامی"

  • ناشناس
    1

    فرصت سوزی های ایران بدلیل نحوه اداره کشور توسط دولت جمهوری اسلامی بارها تکرار شده است،و شاید عمده ترین دلیل آن بازدداشت اتباع خارجی و ایرانی مقیم کشورهای دیگر در جمهوری اسلامی است که باعث بی اعتمادی جهانی شده باشد.

  • ناشناس
    1

    ok/ ok /ok har kas byad . karsh tamam shbih dolar($) mi binan. sar az evin dar myarh

  • ناشناس
    1

    نتیجه تلاش جهادی مدیر افتخار آفرین و مجاهد خستگی ناپذیر و مجاهدی پوششی و روکشی به نام نامی سعید محمد هست -- ما نیز به نوبه خود این افتخار آفرینی و خلاقیت را به ایشان و دوستداران ایشان و ساکنین مناطق آزاد کیش و مات و قشم تبریک عرض نموده و همچنان مبهوت این همه پیشرفت و کار جهادی ایشان هستیم

  • فریبرز
    0

    وقتی محسن رضایی ،سیاست مملکت داری را گروگانگیری میگذارد،اگر هتل را مجانی هم کنید گردشگر نمی آید،لطفا بپذیرید که امروز دنیا با ما دشمن است و به حق ،وقتی انسانهای بیگناه را به اسم جاسوس در زندان می اندازند تا با نیروهای خودشان معامله کنند یا پولهای بلوکه آزاد شود ، نتیجه همین میشود.امروز ما از همه دنیا بدوریم.

  • عادل
    2

    مگه تز جانشان سیر شدن بیان گشت ترشاد جسدشون تحوبل خوانوادش بدن

  • ناشناس
    2

    آقایان برای سوریه خودشان را جر دادند ولی از آنطرف هفت میلیون نفر از مردم سوریه مهاجرت کردند چند نفرشان به ایران آمدند ؟؟؟
    افغانی هایی که به ایران می آیند فقط بخاطر همسایگی و نزدیک بودن است که در حال فرار آمدند و گزینه دیگری نداشتند .

  • سرباز کوروش
    1

    اینجا رجوع شود به سخنان گهربار سبزوار رضایی تا رعشه به اندام توریستای خارجی و مسئولاشون بیوفته، این از منظر جهانی و در مورد وعده وعید، اینکه مردم میدونن شماها چه تحفه ای هستید و از کدوم بیابون فرار کردید، اینم از منظر داخلی،،،، طرف و خر گازش گرفته مگه عمارات و اینارو ول کنه بیاد مثل مردم ایران اسیر شما بشه،،،

  • من که رفتمت
    0

    چرا خارجی ها
    اینقدر نمک نشناس و بیشعور هستن
    مسئولین پاک و با کمالات و اخلاق مدار و انسان دوست ما
    امکان شهروندی و تابعیت را با 250 هزار دلار فراهم کردن
    د راین زمینه فعالیت کنین تا بفهمن و بیاد تابعیت ایران رو بگیرن وایران زندگی کنن
    خیلی خوش میگذره بهشون هاااا
    خودشون نمیدونن
    برین بهشون بگین

  • جویای حق
    0

    ما ملت الان داریم شور مسابقات ورزشی و کمبود امکانات برای مهمانان پولدار وو...میزنیم که چی ؟؟

    این امکانات رفاهی مگه قرار نیست از بیت المال تامین بشه؟
    بعدشم اگر همه چی جور شد ، سودش قراره تو جیب کی بره؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      توریسم یک صنعت پرسودده اقتصادی هست که اگر ایران مسوولان دلسوزی داشت چندین و چند برابر پول نفت از صنعت توریسم درآمد داشتیم و اشتغال برای جوانان ایرانی ایجاد شده بود...سال گذشته ترکیه از توریسم حدود ۱۲۰ میلیارد دلار درآمد داشت درحالیکه جاذبه های توریستی ایران از ترکیه بسیار بیشتر است...

    • 0

      خطاب به اون مسوول گرامی که چند وقت پیش گفت نقشه جهان در حال عوض شدن است می خواستم حتا اگر نقشه جهان عوض شود با این سطح از سوءمدیریت و تحجر فکری که در حکومتگران ایران است باز سود اقتصادی آن به چین، ویتنام و روسیه و غیره می رسه و ما بدبخت تر می شویم چه آمریکا ابرقدرت باشد چه چین...

  • ناشناس
    0

    حتی یک نفر نیومده؟؟؟

    بعد آقایان توهم می زندد و دم از ایران قوی می زنند.
    اگر عقلشان برسد که نمی رید، دراین ماجرا می توانند مقبولیت بین المللی کشور را بفهمند. و بفهمند که کشور را از کجا به کجا رسانده اند. بعد بنشینند و افتخار کنند!!!!!!

  • ناشناس
    0

    😂😂😂😂😂😂

  • ناشناس
    0

    خسته نباشید شما نهار خوردید؟؟؟؟؟؟؟

  • علی
    1

    خدارا هزار مرتبه شکر 90 درصد مردم ایران هنوز نمیدانند کیش کجاست و پایشان به انجا نخورده چون شرایط برایشان توسط دولت طی این مدت 43 ساله فراهم نشده و بهتره که خارجی ها هم نیایند ضمنا وقتی تمام هم و غم سردمداران نظام و ائمه جمه شده روسیه و چین و کره شمالی این هم میشود نتیجه اش

    نظرات شما -
    • 1

      قبل این ۴۳ سال پاشون رسیده بود و در رفاه بودن و زندگی سرشار از خوشی بوده
      یه زمانی اون ۹میلیون نفریم که مردن از خنده زیاد بوده
      شما نه دلسوز وطن هستید نه دل نگران معیشت مردم
      آبروی ایران رو با رباتها و پیام ها و اخبار دروغ و هجمه رسانه ای گسترده بردن بعد میگن چرا نمیاد؟؟؟؟؟ شما یه لحظه خر نباش تا بفهمی چرا نمیاد
      ظاهرا کینه و دشمنی یه عده با دین خدا کر و کورشون کرده

  • عبداله
    2

    وقتی به شهروند خودمون رحم نمی کنیم و بخاطر پیدا بودن موهاش با باتوم به جونش می افتیم مگه گردشگر خارجی از جونش سیر شده که بیاد

  • ایرانی
    1

    کسی به یک کشور گروگانگیر اعتماد نمی کنه ...

  • خطاب به ۱۲:۴۲:۵۳
    0

    شما جواب خودتون رو دادید
    " اگر ایران مسئولان دلسوز داشت "
    که متاسفانه نداره و هر فرصت طلایی رو که پیشرفتی برای کشور و رفاه مردم به دنبال داشته باشه تبدیل به خاکستر میکنه!
    فرصتهای طلایی فقط برای غارتگران بیت المال و مافیاهای رنگارنگ بی وجدان هستن ، که جیب ملت رو خالی کنن !!!! لعنت بر همشون!!!!!!

  • ناشناس
    0

    مسؤل های اونا ادعای خادم بودن ندارن و عمل میکنن...اگه خودشون میخورن به ملت و مملکتشونم میرسن نه مث مسؤلای ما که....😑

  • ناشناس
    0

    توریست آزادی می خواد امکانات می خواد بیا کیش چکار کنه؟

  • ناشناس
    0

    چرا راه دور بریم؟ خود من تا حالا کیش نرفتم چرا که هر وقت تصمیم گرفتم این کار رو بکنم به جاش یا رفتم دوبی (در سالهای گذشته که وضع اقتصادی از این بهتر بود) یا رفتم ترکیه

  • asd
    1

    بیاد کیش که روسری سرش کنه فانتا بخوره؟؟

  • ناشناس
    0

    توریست نمیاد چون باید محجبه باشه،

  • بینام
    3

    آخوندا کلاشونو بالاتر بزارن با این مملکتی که ساختند.

  • من چقدر خوشحالم )):
    1

    این مسئولان مسئولیت نشناس انگار در عالم هپروت سیر میکنن، انگار که تمام این فریادهای اعتراض و به کام مرگ انداختن جوانان و مردم کشور در خارج از ایران هیچ انعکاسی نداشته!!!!!
    بله ، اینجا همه چی آرومه و مردم در رفاه
    و الان هست که میلیونها خارجی به عشق این آزادی و فرآورده هاش سر از پا نشناخته با جیب پر پول به ایران سرازیر بشن!!

  • ناشناس
    0

    افسوس صد افسوس شما از یک پاسدار چه انتظار دارید واقعا شما انظار دارید مردم اروپاو امریکا بیان ایران جا تعجب خدا برکت بده به برداران افغان وعراقی

  • ناشناس
    0

    خود مردم ایران در انتخاب میان این شهرها برای سفر اگثرا دبی را بر می گزینند.پس چه انتظاری از خارجیها می شود داشت>علت هم کاملا روشن است.مدیریت شایسته .

  • آزادی
    1

    توریست‌ بیاد ایران چیکار کنه بخاطر حجاب از گشت کشتار کتک بخوره گروگان گرفته بشه اینها به کنار یارو داره دلار خرج میکنه با قوانین احمقانه ایران نه میتونه بی حجاب باشه نه مشروب بخوره و حتی یک موسیقی خوب گوش کنه مثل این میمونه من به جای کره جنوبی به کره شمالی سفر کنم و توقع داشته باشم از سفر لذت ببرم با کارهای شما اسم ایرانی میاد انگار تروریست دیدن آبرو برای ایران نذاشتین

  • ناشناس
    0

    آخه واقعا طرف عقلش كمه دبي ول كنه بياد كيش از 80ميليون ايراني بپرسي دبي ميري يا كيش ميگه دبي

  • ناشناس
    0

    نتیجه باند بازی و جناح بازی

  • نادر
    0

    خوب شد چند سال پیش رفتم کیش با خانواده به بهترین رستوران کیش رفتیم خدا رو شاهد میگیرم هر چه سفارش دادیم یک مشت استخوان و ....برامون آورد اون موقع که قیمت دلار ۱۰۰۰تومن بود حدود ۵۰۰۰۰۰تومن پول غذا گرفت گرسنه هم رفتیم هتل تصمیم گرفتم هیچوقت دیگه کیش نرم
    از اونوقت تا حالا به کشورهای خارج با بهترین قیمت میرم متاسفم که تو ترکیه برای خرید ارزون همه میرم از جزیره خرید میکنن تو کیش اگه بگی چرا گرونه میگه چون اینجا جزیره هست

  • دلسوز
    1

    عربها كه صاحب إسلام هستند راببينيدهمه دربيشرفت وامنيت ورفاه وازادي شما در٤٣سال ايران راويران كرديد تمام دنيا بدن شما خوبيد لعنت بردروغ لعنت برظلم ستم شما إسلام رانابود كرديد بيان كه بشن جاسوس ايران زندان مردم شده

  • میجوج
    0

    بابا دیوانن مگه بیان ایران بیا اینجا مداحی گوش کنن بجای کنسرت زنده با رقص یا چای بخورن بجای انواع مشروباتی که توی دبی ریاض همون جای که اسلام پدیدار شده😑😑😑

  • هستی
    1

    از میزبانی جام ملت ها هم انصراف دادین چند دلیل داره میزبان شین نمیتونید حجابو به خارجیا وارد کنید و باید به زناهم اجازه ورود به استادیوم بدین برای همین انصراف دادین درمورد اینکه مردم چرا نیومدن هم بگم تفکرات قرون وسطی شما برای مردم خودتونم قابل تحمل نیست چه برسه مردم باقی دنیا هرکی بخواد مستند تاریخی قرون وسطی ببینه باید سفر کنه کشور ما تور گشت ارشادو له کردن زنا وسط خیابونو حذف کردن کلی زن از مناسک اجتماعی رو ببینه برای تفریح نمیان اینجا با یه مشت عقب افتاده اسید پاش مذهبی

  • محسن
    0

    یک توریست اول مشکل حجاب اجباری دارد بعدش مشکل مشروب و آزادی چرا باید وقت و پول خودشو حرام کند

  • ناشناس
    0

    کل مطلب ناهماهنگی و کم کاری مدیران هست،کل قضیه به کنار،نداشتن زیر ساخت ورزشی چه ربطی به میزبانی از تماشاگران دارد؟قرار هست فقط تماشاگران در کیش استراحت کنند نه اینکه میزبانی را از قطر بگیریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها