هزینه سرسام آور قطری‌ ها برای جام جهانی/ ۲۰۰ میلیارد دلار ناقابل

رسانه سان انگلیس در گزارشی به بررسی هزینه سرسام آور قطری‌ ها برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ پرداخت.

هزینه سرسام آور قطری‌ ها برای جام جهانی/ ۲۰۰ میلیارد دلار ناقابل

نشریه سان انگلیس در گزارشی به واکاوری هزینه های گذاف قطری ها رای میزبانی از مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ پرداخت.

این رسانه انگلیسی فاش کرد که قطری‌ها ۲۰۰ میلیارد دلار برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ هزینه کرده اند. تنها ۶ و نیم میلیارد دلار از این ۲۰۰ میلیارد برای ساخت ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی و تدارک ویژه برای هواداران هزینه شده است.

بخش بسیاری از ۲۰۰ میلیارد دلار برای ساخت خط مترو‌های بزرگ شهر دوحه و بازسازی فرودگاه بین المللی دوحه صرف شده است.

مترو دوحه در ماه می ۲۰۱۹ افتتاح شد و هزینه ساخت آن ۳۶ میلیارد دلار (۳۳ و نیم میلیارد پوند) گزارش شده است. فرودگاه بین المللی حمد در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد و گزارش شده است که ۱۶ میلیارد دلار دیگر (۱۴ میلیارد و هشتصد میلیون پوند) برای توسعه اش هزینه شده است.

در نتیجه یک چهارم از مبلغ صرف شده که بخش عظیمی از این ریخت و پاش به شمار می‌آید برای ساخت مترو و فرودگاه صرف شده است.

این هزینه‌های در حالی از سوی قطری‌ها انجام شده که روسیه در جام جهانی ۲۰۱۸ تنها ۱۱ میلیارد دلار هزینه کرده بود، اما قطر پا را فراتر گذشته و به شکل عجیبی مبلغ ۲۲۰ میلیارد دلار هزینه کرده است. یعنی قطر ۱۰ برابر از روسیه برای جام جهانی هزینه کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • رابی
    1

    یک کشور کوچک که به اندازه تهران هم نمی شود به خاطر اداره صحیح کشور به این درجه از رفاه و آسایش رسیده است.اونها ۲۰۰میلیارد واسه یک بازی هزینه می کنند.مسئولین ایرانی هم چند سال است که تلاش می کنند که قرارداد برجام را احیا کنند که ده بیست میلیارد دلار پول بلوکه شده مردم ایران را آزاد کنند و بعدش بریزند توی حساب حسن نصرالله

  • محمد
    0

    نسبت به اختلاس. 92هزار میلیاردی چیزی نیست اونا برای کشورما برای چند نفر خدایا فرج آقا امام زمان برسون

  • ناشناس
    0

    200 میلیارد هزینه کردن که در دراز مدت چندین برابر برداشت کنند چونکه تجربه بدست آوردن منافع آموخته اند
    نه مثل کشور ما که فقط هزینه کرد یاد گرفته اند آنهم برای کشورهای بیگانه

  • ناشناس
    0

    شماها نگران نشید، گردشگرهایی که توی جام جهانی از قطر دیدن خواهند کرد چند برابر این مبلغ رو نصیب مردم و دولت قطر خواهند کرد!
    ما که سرمایه ی مملکتمون صرف سیسمونی و سوغاتی و آقازاده ها و هزینه های کمر شکن احیای برجام و هبه به لبنان و ... می شه باید نگران و ناراحت باشیم!
    واقعا چرا رسانه های داخلی به موضوع هویت افرادی که همراه رییسی به نیویورک رفتند و اون کامیون پر از سوغات که همراه خودشون آوردند نمی پردازند؟!
    به چهره هاشون نمی خورد که چیزی حالیشون باشه! انگار از این بسیجی مسیجی ها ورداشته بود با خودش برده بود!

  • بهنام
    4

    آخه کفترباز
    مزدوری و پاچه خواری هم حدی دارد بنا گفته خودت مساحت کشور قطر کمتر یا اندازه شهر تهران است و نیز جمعیت آن با مهاجرین در حدود ۳ میلیون نفر است و اما.....نکته اصلی که تو ابوعلی‌سینا نمی‌دانی و یا خودت را به نفهمی میزنی درآمد این کشور از بابت فروش گاز و گازمایع و میعانات آن است که چندین برابر فروش نفت ایران است . بعد انتظار داری با این همه درآمد و جمعیت کم که اندازه یک شهر کوچک ایران است پول زیاد نداشته باشد!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      همون موقعی که هواپیمایی هما یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین هواپیمایی های جهان بود و ایرانخودرو و سایپا و ارج و ایران ناسیونال و ... مشغول تولید وصادرات کالا بودن، همین قطری ها با شتر رفت و آمد میکردن. حماقت و جهالت چیزیه که وقتی خدا به کسی بده، غیر ممکنه ازش پس بگیره. سنگاپورم با فروش نفت و گاز جز 20 کشور صنعتی شده؟ هلندم گاز مایع صادر میکنه؟ جمعیت کره جنوبی هم یک دهم ایرانه؟ چینی که 30 سال پیش خوراک موش میخوردن، هم اندازه تهرانه؟ آذربایجان و قبرس چی؟ اونا هم کشور کوچک و نشسته بر پول نفت و گاز اند؟
      نه جناب، قرار بود ژاپن و سوئیس اسلامی بشیم، عوضش سومالی شدیم و همرده و همنشین سوریه و عراق شدیم. اینا بخاطر کمبود فروش نفت و گاز نیست، بخاطر کمبود عقل و فهم و شعور امثال توعه که قدرت رو قبضه کردین و ملت رو خائن ومزدور و پاچه خوار و وطن فروش مینامید در صورتی که خودتون برای یه مشت پول نجس ناموس فروشی هم میکنید چه برسه به وطن فروشی.
      کیا بودن که سردار سلیمانی رو فروختن؟ ملت یا خودی هایی مثل تو؟

  • ناشناس
    0

    هزینه نکرده بلکه نوعی سرمایه‌گذاری انجام داده‌اند. بر خلاف ما که پولهای کلانی را می‌دهیم به سوریه ، لبنان ، عراق ، یمن و ....

  • ناشناس
    0

    ما هم برا گرم کردن منطقه 2000میلیارد دلارخرج می کنیم .

  • ناشناس
    1

    پول مفت و باد اورده،مگه کالا و خدمات صادر کرده که پدرش در اید،تازه هیچ کشوری با این ریخت و پاش ها بزرگ نمی شور،ای کاش این ثروت خدادادی،خرج بندگان گرسنه اش در چهارگوشه جهان می شد،ای کاش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها