واقعیت‌های تلخ درباره دلالی مدیر فوتبالی!

از این ماجراها زیاد در فوتبال شنیده می‌شود. آدم‌هایی که با زد و بند در جذب بازیکنان خارجی به بیت‌المال ضرر هنگفتی می‌زنند و اصلا پاسخگو نیستند چون اصولا کسی نیست که آنها را مؤاخذه کند.

واقعیت‌های تلخ درباره دلالی مدیر فوتبالی!

قیمت فوتبالیست‌ها روز به‌ روز افزایش پیدا کرده و هیچ قانونی نمی‌تواند با آن مقابله کند. فوتبالی‌ها می‌گویند در دنیا قراردادها بالاست اما اشاره‌ای نمی‌کنند آنجا کیفیت فوتبال هم بالاست و شبیه به این چیزی نیست که آنها بازی می‌کنند.

فقط قرارداد بازیکنان داخلی بالا نیست. بارها و بارها اتفاق افتاده بازیکنی که نهایت ۵۰ تا ۷۰ هزار دلار می‌ارزیده، در فوتبال ایران ۵۰۰، ۶۰۰ هزار دلار قرارداد بسته است. همین قراردادهای نجومی دردسرساز شده و رقم‌های کلانی از جیب ایران رفته است. یکی از مربیان لیگ برتر در این باره دست به افشاگری بزرگی می‌زند و برای جام‌ جم چیزهایی را تعریف می‌کند که گواه از زد و بندهای بزرگ در بعضی باشگاه‌هاست: «بازیکنی می‌خواستم از آمریکای جنوبی. خیلی فوتبالیست خوبی بود. مستقیما با او تماس گرفتم. گفتم چقدر می‌خواهی تا به لیگ برتر ایران بیایی؟ گفت ۷۵ هزار دلار سالانه. رقم را درست فهمیدید، یک سال ۷۵ هزار دلار. بازیکن کارساز و خوبی بود. با باشگاه صحبت کردم. گفتم: فلان بازیکن عالی است. خودم بدون واسطه با او صحبت کرده‌ام. قیمتش خیلی کمتر از بازیکنان داخلی است. گفتند پیگیری می‌کنیم.»

حالا روند ماجرا عوض می‌شود: «ظاهرا نباید می‌گفتم خودم مستقیم با او حرف زده‌ام. شاید باید کارهای دیگری می‌کردم. خلاصه بعد از چند روز دیدم یک دلال به من زنگ زد. گفت اگر فلان بازیکن را می‌خواهی، می‌توانم او را بیاورم. حالا یک رقمی به شما گفته ولی الان شرایطش کمی فرق کرده. از تعجب شاخ درآوردم. گفتم شما چه کاره هستی؟ من خودم با آن بازیکن حرف زده‌ام و سر مبلغ به توافق رسیده‌ایم. گفت من مدیر برنامه‌ او هستم! به بازیکن زنگ زدم و گفتم فلانی را می‌شناسی؟ گفت: نه!»

مربی شاکی از این اتفاق، سر وقت یکی از مدیران باشگاه رفت: «به آقای مدیری که پیگیر کار بود گفتم یعنی چه که آقای دلال زنگ زده به بازیکنی که من با او صحبت کرده‌ام؟ وقتی با بازیکن توافق کرده‌ام او چه کاره است؟ گفت حالا شما سخت نگیر! آنجا بود که فهمیدم ماجرا چیست. گفتم آقا خودم صحبت کرده‌ام. چرا باید دلال وسط باشد و رقم بازیکن را سه چهار برابر کند؟ بازیکن همین الان حاضر است بیاید برایمان بازی کند. گفت خیالت راحت. حواسم هست و پیگیری می‌کنم.»

و اما آخر قصه: «بعد از چند روز همان مدیر که دید من اصرار به خرید مستقیم بازیکن دارم، گفت او به تیم و شرایط ما نمی‌خورد و متاسفانه نمی‌توانیم جذبش کنیم! گفتم من سرمربی هستم شما تعیین تکلیف می‌کنی؟ فهمیدم که دوستان ماشاءالله زورشان زیاد است. هر سال هم از این کارها می‌کنند. بازیکن خارجی می‌گیرند و آدم واسطه می‌کنند. تا ته ماجرا را خودتان بخوانید.»

از این ماجراها زیاد در فوتبال شنیده می‌شود. آدم‌هایی که با زد و بند در جذب بازیکنان خارجی به بیت‌المال ضرر هنگفتی می‌زنند و اصلا پاسخگو نیستند چون اصولا کسی نیست که آنها را مؤاخذه کند.

منبع: جام جم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    شما بگو کجا تو این مملکت زد و بند نیست!!!!فوتبال که جای خود دارد واخر همه گندها وفسادهاست

  • براخاص
    0

    وقتی که تاج را با اون همه معضلات ومشکلات سوابق فساد ریز ودرشت علیرغم همه مخالفتها منصوب میکنند وبه همه دهن کجی می‌شود چطور فساد در فوتبال هر روز عمیق تر نشود

  • حسین
    0

    این فساد آشکار است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها