نارضایتی کونسیسائو از «سلطان اخراج»

مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو از زمان حضورش در این تیم چهار بار با کارت قرمز از زمین اخراج شده است که تازه‌ترین اخراج او در بازی با اتلتیکو مادرید رخ داد.

نارضایتی کونسیسائو از «سلطان اخراج»

تیم فوتبال پورتو چهارشنبه شب در نخستین دیدار خود در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا میهمان اتلتیکو مادرید اسپانیا بود.

این بازی تا دقایق پایانی با نتیجه تساوی بدون گل در جریان بود. مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو که از ابتدا در ترکیب تیمش بود، در دقیقه ۸۱ به دلیل تمارض، از سوی داور مسابقه دومین کارت زرد را دریافت کرد و از زمین مسابقه اخراج شد.

بعد از این اخراج بود که اتفاقات اصلی بازی رقم خورد. اتلتیکو ابتدا در دقیقه ۱ +۹۰ گل اول را توسط هرموسو به ثمر رساند. پورتو در دقیقه ۶+۹۰ توسط اوریبه از روی نقطه پنالتی به این گل پاسخ داد اما گریزمان در ۱۱+۹۰ گل برتری اتلتیکو را به ثمر رساند تا یاران طارمی در نخستین بازی اروپایی خود باخت را تجربه کنند.

طارمی به دلیل دریافت کارت قرمز، از سوی نشریه JN لقب سلطان کارت قرمز را گرفت تا نشان بدهد از زمان حضورش در این تیم، هیچ بازیکنی به اندازه او از زمین اخراج نشده است.

وب سایت پرتغالی zerozero هم آمار کارتهای قرمز طارمی در تیم پورتو را بررسی کرد و نوشت: «طارمی در مادرید برای چهارمین بار با پیراهن پورتو از زمین مسابقه اخراج شد.

داده‌های تاریخی ما نشان می‌دهد این بازیکن ایرانی دومین مهاجمی است که بیشترین اخراج در تیم پورتو را بعد از بنی مک کارتی و در کنار دو بازیکن از زمان‌های دور یعنی سانتوس و جابورو دارد.»

در ادامه این مطلب آمده است: «در ۱۰۳ بازی رسمی، سرجیو کونسیسائو سرمربی پورتو طارمی را چهار بار قبل از سوت پایان بازی از دست داد. در دو مورد، تیم پورتو به طور مشخص از اخراج طارمی ضرر کرد. در ۹ مارس ۲۰۲۱، در تورین، اژدها در برابر یوونتوس ۱-۱ مساوی بود که طارمی در دقیق ۵۲ اخراج شد.

بازی در نهایت با نتیجه ۳-۲ به سود یوونتوس تمام شد اما این نتیجه به پورتو اجازه داد تا جواز صعود به مرحله بعد را کسب کند. حالا در مادرید، طارمی در دقیقه ۸۲ از زمین اخراج و مسابقه با نتیجه ۲-۱ به سود اتلتیکو تمام شد.»

اخراج طارمی در دو نوبت دیگر نتیجه بازی‌های پورتو را تغییر نداد؛ یکی در ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱، زمانی که طارمی در دقیقه ۷۳ مقابل بنفیکا مستقیم قرمز گرفت و بازی با نتیجه تساوی یک - یک تمام شد. در ۲ اکتبر ۲۰۲۲، این بازیکن ایرانی در وقت‌های تلف شده و زمانی که مسابقه با نتیجه ۲-۱ در جریان بود، مقابل پاکوس دفریرا بدون تاثیر بر نتیجه نهایی اخراج شد.

روزنامه «ابولا» پرتغال امروز خبر داد سرجیو کونسیسائو سرمربی پورتو باوجود نارضایتی از اخراج مهدی طارمی، این مهاجم را در ترکیب اصلی تیمش برای دیدار مقابل چاوز در لیگ پرتغال نگه می‌دارد.

روزنامه «رکورد» هم در مطلبی مدعی شد طارمی باوجود اخراج مقابل اتلتیکو و باخت پورتو، از سوی تیم حمایت می‌شود و از انتقاد مصون است.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها