در پایان لیگ جهانی کاراته وان باکو

پایان کار نمایندگان ایران با ۲ نقره و ۲ برنز

در پایان رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان در باکو، نمایندگان ایران صاحب ۲ مدال نقره و ۲ برنز شدند.

پایان کار نمایندگان ایران با ۲ نقره و ۲ برنز

در پایان رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان در باکو پایتخت آذربایجان، بهمن عسگری در وزن ۷۵- کیلوگرم و سارا بهمنیار در وزن ۵۰- کیلوگرم بانوان به مدال نقره رسیدند و طراوت خاکسار و ذبیح الله پورشیب نیز صاحب مدال برنز شدند.

در بخش بانوان، سارا بهمنیار نماینده وزن ۵۰- کیلوگرم ایران در دیدار نهایی مقابل یورگلیس سالازار از ونزوئلا با نتیجه ۵ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره رسید.

بهمنیار در مرحله گروهی ابتدا مقابل کریستینا اسویلنا از بلغارستان ۳ بر یک به پیروزی رسید و در دیدار دوم نیز با همین نتیجه گما مورالیس از اسپانیا را شکست داد تا راهی مرحله حذفی این رقابت‌ها شود. وی در اولین دیدار مرحله حذفی خود مقابل بتینا پلانک از اتریش ۴ بر ۳ به پیروزی رسید و در دیدار نیمه نهایی نیز مقابل سراب اوزچلیک از ترکیه ۲ بر یک پیروز شد و به فینال رسید.

همچنین طراوت خاکسار نماینده وزن ۵۵- بانوان ایران در مرحله رده بندی مقابل توبا یاکان از ترکیه با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

خاکسار پیش از این در اولین دیدار خود در مرحله گروهی ایوانا کامنوا از بلغارستان را با نتیجه ۵ بر صفر شکست داد، وی سپس برابر ورونیکا بوروسکان از اوکراین به تساوی صفر صفر رسید و در سومین دیدار گروهی نیز ویولت لالو از ایتالیا را با نتیجه ۴ بر ۳ شکست داد و راهی مرحله حذفی شد اما مقابل آنجلیکا ارولوجا از اوکراین در حالی که با نتیجه یک بر صفر از حریف جلو بود هانسوکو شد و به رده بندی رفت.

رزیتا علیپور دیگر نماینده ایران در روز پایانی این رقابت ها بود که در دیدار رده بندی وزن ۶۱- کیلوگرم، برابر زهرا چاجای از مراکش با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.

بهمن عسگری نماینده وزن ۷۵- کیلوگرم ایران نیز در دیدار فینال مقابل نورکانات آژیکانو از قزاقستان سه بر دو نتیجه را واگذار کرد و مدال نقره این رقابت هارا بدست آورد.

عسگری پیش از این در مرحله گروهی در اولین مسابقه خود مقابل کارلوس بارگادوس از اسپانیا با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید و در دومین مسابقه گروهی نیز با نتیجه ۴ بر ۲ بیباریس ژانگبر از قزاقستان را شکست داد تا راهی مرحله حذفی شود.

وی در مرحله حذفی نیز با نتیجه یک صفر آندری زاپلیتنی از اوکراین را شکست داد و در نیمه نهایی نیز تایگو دوارته از پرتغال را با نتیجه ۴ بر ۲ پشت سر گذاشت و فینالیست شد.

همچنین ذبیح الله پورشیب نماینده وزن ۸۴- کیلوگرم ایران در دیدار رده بندی مقابل محمد رامادان از مصر پس از تساوی یک بر یک، با رای داوران، به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

پورشیب دیروز (شنبه) در دور نخست مقابل جسی داکستا از فرانسه با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید، وی سپس برابر حریفی از آذربایجان به تساوی رسید. پورشیب در سومین مبارزه مقابل محمد الجعفری از اردن ۷ بر ۶ به پیروزی رسید و راهی مرحله حذفی شد اما در این مرحله برابر شیمادا از ژاپن پس از تساوی ۴ بر ۴، با قانون سنشو شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها