باج گیری از پل پوگبا؛ دعوای خانوادگی که به تیم ملی فوتبال فرانسه هم کشیده شد

« داستان پل با برادرش ماتیاس در شهر تورین و باشگاه یوونتوس آغاز شد. پل پوگبا فصل جدید از منچستریونایتد به یوونتوس بازگشته است. او در یکی از اولین روزهایی که در تمرینات باشگاه یوونتوس شرکت کرد با ۳ نفر غریبه دیدار کرد اما پس از چند دقیقه از ماموران حراست باشگاه خواست آنها را بیرون بیندازند. »

باج گیری از پل پوگبا؛ دعوای خانوادگی که به تیم ملی فوتبال فرانسه هم کشیده شد

کمتر علاقه مندی به فوتبال است که در سالهای اخیر نام پل پوگبا، هافبک فرانسوی یوونتوس را نشنیده باشد. 

قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه که در حال حاضر و پس از انتقال مجدد به یوونتوس از مصدومیت رنج می برد، امروز بدلایل غیرفوتبالی در صدر خبرها قرارگرفته است. 

پل پوگبا، ستاره تیم ملی فوتبال فرانسه آخرین فصل، ۲۰۲۱-۲۰۲۲، خود در منچستریونایتد را به تلخی سپری کرد. در پانزده ماه مارس گذشته سارقان به خانه اش حمله کردند، پس از آن دچار مصدومیت شد و با انتقال به یوونتوس هم در همان بازیهای پیش فصل دوباره مصدوم شد.

اولین شکایت پس از دیدار با سه مرد بیگانه در باشگاه یوونتوس

 داستان پل با برادرش ماتیاس در شهر تورین و باشگاه یوونتوس آغاز شد. پل پوگبا فصل جدید از منچستریونایتد به یوونتوس بازگشته است. او در یکی از اولین روزهایی که در تمرینات باشگاه یوونتوس شرکت کرد با ۳ نفر غریبه دیدار کرد اما پس از چند دقیقه از ماموران حراست باشگاه خواست آنها را بیرون بیندازند.  

دو روز پس از این واقعه، پل پوگبا از طریق وکیل خود در فرانسه شکایتی علیه چند مظنون به باج گیری را به جریان انداخت. یکی از مهم ترین کسانی که نامش در شکایت نامه وکیل پل پوگبا آمد، ماتیاس پوگبا دیگر برادر پل بود که برخلاف دو برادر دیگر هیچگاه بصورت حرفه ای موفقیت چندانی در مستطیل سبز پیدانکرد. 

ماتیاس پوگبا

 ماتیاس ۳۲ ساله سالهاست از حواشی فوتبال، دلالی و حضور در رسانه ها به عنوان کارشناس درآمدزایی دارد. حالا در این ساگای خانوادگی پل پوگبا او و دوستانش را متهم به باج خواهی می کند. هافبک یوونتوس در شکایت خود آورده که مورد تهدیدهای مکرر یک گروه گروگان گیر، از نزدیکان برادرش، قرار گرفته و یکبار هم مجبور شده به آنها مبلغ ۱۰۰ هزار یورو بپردازد.

 در سوی دیگر ماتیاس پوگبا قرار دارد. او هفته پیش ویدیویی به ۴ زبان در شبکه های اجتماعی منتشرکرد و در آن داستان های برادر خود درباره باج گیری و تهدید  را بی پایه و اساس و خیالی خواند و گفت که نهایتا این دادگاه است که با حکم خود واقعیات را روشن می کند. همزمان ماتیاس پوگبا اتهامی جدید علیه برادرش مطرح کرد که مانند بمب در دو روز گذشته فوتبال فرانسه را تحت الشعاع قرارداده است. ماتیاس پوگبا گفت که پل یک «جادوگر آفریقایی برای طلسم کردن گران ترین فوتبالیست حال حاضر جهان و همبازی پل پوگبا در تیم ملی فرانسه، امباپه» استخدام کرده است. ماتیاس پوگبا می گوید استخدام این جادوگر برای ناکام ماندن کیلیان امباپه بوده است. ادعایی که به گفته اکیپ، معتبرترین رسانه ورزشی فرانسه، مورد توجه کیلیان امباپه قرارگرفته و او هم گفته داستان را دنبال می کند تا احتمالا از پل پوگبا شکایت کند. 

در این داستان نقش مادر سه برادر فوتبالی اهمیت زیادی دارد. 

گفته می شود او نقش رهبری در خانواده دارد و تا بحال به عنوان شاهد دوباره به دادستانی رفته است. 

یئو موریبا مادر این سه برادر، پل و ماتیاس و فلوران، خود زمانی در تیم ملی فوتبال زنان گینه بازی کرده و سفیر فدراسیون فوتبال گینه در جهان نیز هم هست.  با این حال خانم موریبا تاکنون هیچ اظهارنظری درباره این دعوای خانوادگی نکرده است. 

بی تردید در هفته های آینده به زوایای تازه تری از داستان خانواده پوگبا پی خواهیم برد. 

امروز اما به جز یک دعوای خانوادگی شاهد تنش ها فراوان در میان دو ستاره تیم ملی فوتبال فرانسه هم هستیم. هرچند نویل لوگرت، رییس فدراسیون فوتبال فرانسه در روزهای گذشته بدون اظهار نظر درباره حواشی این پرونده گفته فدراسیون تا زمان روشن شدن پرونده در کنار ستاره خود، پل پوگبا می ماند.

منبع: یورو نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها