مراسم استقبال نمی‌خواهم!

امیرحسین فیروزپور با طلای جوانان جهان از بلغارستان برگشت اما برای دومین بار درخواست کرد مراسم استقبالی برایش برگزار نشود

مراسم استقبال نمی‌خواهم!

امیرحسین فیروزپور در مسابقات کشتی جوانان جهان که به میزبانی بلغارستان برگزار شد توانست مدال طلا را با اقتدار کامل کسب کند. فیروزپور در این رقابت‌ها بدون اینکه حتی یک امتیاز هم از دست بدهد تمام رقبایش را با امتیاز عالی شکست داد و قهرمان جهان شد. این آزادکار جوان پس از یک دور استراحت در مجموع 4کشتی گرفت که با کسب 41امتیاز و بدون از دست دادن هیچ امتیازی قهرمان جهان شد و رکوردی بی‌نظیر از خود برجای گذاشت. فیروزپور شانس پوشیدن دوبنده تیم ملی بزرگسالان را هم داشت اما در مرحله نهایی به سد محکمی به نام کامران قاسمپور برخورد کرد. او با قهرمانی در مسابقات جوانان جهان نشان داد سطحی بالاتر از جوانان دارد و به‌زودی در رده سنی بزرگسالان درخشش او را شاهد خواهیم بود. گفت‌وگوی زیر با امیرحسین فیروزپور را می‌خوانید.

  مسابقات جهانی را با مدال طلا تمام کردی. این رقابت‌ها را چطور دیدی؟
پایان خوشی برایم داشت. دنبال طلا بودم تا شاید با این مدال اتفاقی را که برایم در انتخابی تیم ملی بزرگسالان افتاد و دوبنده تیم ملی را از دست دادم فراموش کنم. امیدوارم با این مدال تا حدودی توانسته باشم جواب زحمات کادر فنی و خانواده‌ام را بدهم.

   پس از یک دور استراحت تمام حریفانت را با امتیاز عالی شکست دادی. به‌نظر کسب مدال طلا برایت اصلا سخت نبود؟
در کشتی حریف در هر لحظه می‌تواند خطرساز شود. خیلی وقت‌ها کشتی را جلو هستی ولی در ثانیه‌های پایانی با یک اشتباه کشتی را می‌بازی و تمام زحماتت به باد می‌رود. در این مسابقات سعی کردم بدون اشتباه کشتی بگیرم و با برنامه کار کنم. خدا را شکر نتیجه‌بخش هم بود و توانستم مدال طلا بگیرم. با تجربه‌‌ای که در رده سنی بزرگسالان داشتم زیاد اذیت نشدم و مسابقات را تمام کردم.

  در مراحل انتخابی تیم ملی بزرگسالان هم تا مرحله نهایی پیش رفتی و حتی در این مسیر قهرمان آسیا در رده بزرگسالان هم شدی. در آخرین مرحله چه اتفاقی افتاد؟
در آخرین کشتی در مقابل آقای قاسمپور قرار گرفتم که قهرمان دنیا و از بهترین‌های کشتی‌گیران جهان هستند. نتوانستم از نظر خودم کشتی خوبی بگیرم ولی به کشتی‌گیر بسیار خوبی باختم. برای ایشان در مسابقات جهانی صربستان آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم در این رقابت‌ها دومین طلای خودشان را کسب کنند.

  جویبار قهرمانان بزرگی در رشته کشتی دارد ولی هیچ وقت رسیدگی به آنها خوب نبوده و همیشه قهرمانانش از برخوردهای مسئولان گله‌مند بوده‌اند. بعد از طلای مسابقات جهانی استقبال از تو چطور بود؟
این دومین بار بود که خودم خواستم مراسم استقبالی برگزار نشود. سری‌های قبل هم که برگزار می‌شد مسئولان نمی‌آمدند و اصلا خبری نمی‌گرفتند.

منبع: همشهری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمود
    1

    نان پدر شیر مادر حلالت واقعا" . در اوج قهرمانی منش داشتن و افتاده بودن و مال پرست نبودن کلر هر کسی نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها