می‌دانستیم قهرمان می‌شویم

پینگ‌پنگ‌بازان زن ایران در بخش تیمی بازی‌های کشورهای اسلامی با شکست ترکیه قهرمان شدند. شیما صفایی، بازیکن این تیم می‌گوید: روی کاغذ تیم ما بازنده بود اما انگیزه تکرار قهرمانی را داشتیم.

می‌دانستیم قهرمان می‌شویم

تیم‌های ملی پینگ‌پنگ زنان و مردان همانطور که پیش‌بینی می‌شد در بازی‌های کشورهای اسلامی به قهرمانی رسیدند. ایران در دوره قبل در باکو هم قهرمان شده بود و با توجه به غیبت تعدادی از نفرات مدعی، انتظار می‌رفت که این‌بار هم تیم‌های ایرانی روی سکوی اول بایستند. تیم زنان، بنگلادش، ازبکستان و آذربایجان را شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید، با پیروزی مقابل مالدیو فینالیست شد و در فینال هم با شکست دادن ترکیه میزبان قهرمان شد. تیم مردان هم بنگلادش، مالدیو و قرقیزستان را برد و به‌ نیمه‌نهایی رسید، با پیروزی مقابل ترکیه فینالیست شد و در فینال هم عربستان را برد و به قهرمانی رسید.
شاید برای تیم مردان این قهرمانی اتفاق مهمی نباشد اما برای زنان که حداقل در مقایسه با حریف‌شان در فینال رنکینگ پایین‌تری دارند و کمتر مسابقه‌ای را تجربه می‌کنند، قهرمانی اهمیت ویژه‌ای دارد. تیم ایران با ترکیب ندا شهسواری، مهشید اشتری، شیما صفایی و با مربیگری حمیده ایرانمنش به قهرمانی رسید.
شیما صفایی درباره این قهرمانی به همشهری می‌گوید: «بعد از اینکه توانستیم به جمع 4تیم برسیم و مدال برنزمان را قطعی کنیم، به این اطمینان رسیدیم که می‌توانیم قهرمان هم بشویم.» تیم بازی سختی در فینال داشت؛ هم حریف قدر بود و هم سالن پر بود از تماشاگران میزبان: «رنکینگ بهترین نفرات ما از 230شروع می‌شود اما نفر اول ترکیه رنک90 داشت. رنک نفر آخر آنها با رنک نفر اول ما نزدیک بود.» در این شرایط است که گفته می‌شود دختران ایران به‌خاطر شرکت نکردن در مسابقات بین‌المللی‌، در رنک پایین قرار دارند. صفایی این نظر را تأیید می‌کند: «دقیقا همینطور است. تیم ترکیه بعد از فینال این بازی‌ها به مسابقات قهرمانی اروپا اعزام شدند. قبل از بازی‌ها در چند پورتور و تورنمنت بین‌المللی شرکت کرده بودند اما ما به‌خاطر شرایط بد اقتصادی نمی‌توانیم به مسابقات برویم. قبلا خود ورزشکاران هزینه می‌کردند که الان دیگر نمی‌شود شخصی هم هزینه کرد.»
فاصله ایران و ترکیه و میزبانی حریف این اطمینان را به بعضی‌ها داده بود که تیم به قهرمانی نمی‌رسد. صفایی می‌گوید: «روی کاغذ تیم آنها خیلی قوی‌تر از ما بود و کسی فکر نمی‌کرد که ما بتوانیم بازی را ببریم. بیشتر مسئولان کاروان روز قبل از بازی آمده بودند ولی در بازی فینال خیلی‌ از آنها نبودند. اما خود ما احتمال می‌دادیم که قهرمان می‌شویم. دوره قبل قهرمان شده بودیم و این انگیزه را داشتیم که قهرمانی را تکرار کنیم. از نظر بدنی هم خیلی روی فرم بودیم و تلاش کردیم و به قهرمانی رسیدیم.»
پینگ‌پنگ‌بازان در انفرادی هم 3مدال گرفتند. امیرحسین هدایی طلا گرفت و ندا شهسواری و نیما عالمیان نقره.

منبع: همشهری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مسعوداحمدی
    0

    درود به بانوان غرورآفرین میهمن مان
    آفرین به غیرت و تلاشتون ،،،دستتون طلاء

  • شبنم
    0

    انشالا از ایران هجرت کنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها