در مسابقات هندبال نوجوانان دختر جهان در مقدونیه

شکست دختران هندبال ایران برابر تیم چهارم جهان

تیم ملی هندبال دختران نوجوان کشورمان دومین مسابقه خود درمرحله میانی رقابت های قهرمانی جهان را برابر دارنده یک طلا و عنوان چهارمی دوره قبل این دیدارها واگذار کرد.

شکست دختران هندبال ایران برابر تیم چهارم جهان

نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان دختر جهان از ۸ الی ۱۹ مردادماه به میزبانی اسکوپیه مقدونیه شمالی و با حضور ۳۲ تیم برگزار می‌شود. تیم هندبال دختران ایران با ثبت دو برد مقابل ازبکستان و سنگال و یک باخت برابر میزبان این رقابتها برای اولین بار در تاریخ رشته‌های توپی زنان و رشته هندبال در بین ۱۶ تیم برتر جهان قرار گرفتند.

هندبالیست‌های نوجوان کشورمان در ادامه مسابقات در گروه اول با تیم‌های اول و دوم گروه A و تیم مقدونیه هم گروه شدند. نتیجه بازی برابر مقدونیه در این جدول برای ایران ثبت شده است و تیم کشورمان دو بازی برابر تیم‌های صعود کننده گروه A دارد.

در بازی اول، چهارشنبه شب مقابل تیم سرعتی و قدرتمند ایسلند ۲۸ بر ۱۷ نتیجه را واگذار کردیم.

در دومین دیدار از این گروه جمعه شب ۱۴ مردادماه هندبالیست‌های کشورمان برای تصاحب رده سوم این گروه به مصاف تیم سوئد رفتند.

تیم سوئد ششمین تجربه جهانی خود را در مسابقات قهرمانی جهان رده سنی نوجوانان دختر طی می‌کند. این تیم سابقه کسب یک مدال طلا در سال ۲۰۱۰ را داشت و در سالهای ۲۰۱۲ ششم، ۲۰۱۴ نهم، ۲۰۱۶ هفتم و ۲۰۱۸ چهارم شده است. این تیم در سال ۲۰۱۸ با باخت ۳۴ بر ۲۷ برابر تیم کره جنوبی چهارم دنیا شد.

شاگردان محمدخانی در مسابقه امشب که در سالن بوریس تراژنوفسکی اسگوپیه برگزار شد نیمه اول را با نتیجه ۱۵ بر ۸ واگذار کردند. اولین گل این دیدار را ایران وارد دروازه تیم سوئد کرد. تا دقیقه هشتم نتیجه هر دو تیم نزدیک و تنها با یک اختلاف دنبال می‌شد و با وجود اینکه تیم کشورمان در زمین بازی سوئد بود اما توپ‌ها وارد دروازه رقیب نمی‌شدند. از دقیقه ۱۰ اختلاف گل دو تیم افزایش یافت و مدافع عنوان چهارمی جهان در نهایت توانست این اختلاف گل را به عدد هفت برساند. در این نیمه مربی تیم ایران به دلیل اعتراض به داور وسط کارت زرد دریافت کرد.

اما در نیمه دوم بازی که با قضاوت کوبل داوری از کرواسی در سالن بوریس تراژنوفسکی اسکوپیه برگزار شد تیم مقابل اختلاف گل را زیادتر کردو توانست با نتیجه ۳۹ بر ۱۹ تیم ایران را شکست دهد.

تیم سوئد با این اختلاف گل حتی شانس صعود در جدول برای کسب رتبه دوم و صعود به جمع هشت تیم را پیدا کند.

تیم هندبال دختران کشورمان با قبول این شکست در ادامه حضورشان در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان دو مسابقه دیگر را برای مشخص شدن رده بندی سیزدهم تا شانزدهم پیش رو دارند. فردا تیم کشورمان قرعه استراحت داشته و رقابتها از روز یکشنبه از سر گرفته می‌شود.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها