جام جهانی ۲۰۲۲؛ انگلیس و ایران ارزشمندترین تیم‌های جهان و آسیا

تیم انگلیس در رقابت گران ترین تیم ملی فوتبال حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در صدر قرار گرفت.

جام جهانی ۲۰۲۲؛ انگلیس و ایران ارزشمندترین تیم‌های جهان و آسیا

به گزارش الکره، در تازه‌ترین رده بندی گران ترین تیم‌های ملی جهان که سایت ترانسفرمارکت منتشر کرده است، تیم ملی انگلیس بالاتر از برزیل و آرژانتین قرار گرفت. این جدول با محاسبه قیمت بازیکنان ۳۲ تیم حاضر در این دوره تعیین شده است.

در این فهرست تیم ملی انگلیس با ارزش ۱.۲۹ میلیارد یورو در صدر قرار گرفته است و این موضوع با توجه به قیمت و دستمزد بالای بازیکنان لیگ برتر انگلیس تعجبی ندارد. در رده دوم این جدول تیم ملی فرانسه با ۱.۰۶ میلیارد یورو در رده دوم قرار دارد. در تیم فرانسه کیلیان امباپه به تنهایی ۱۶۰ میلیون یورو می‌ارزد. او به تنهایی گران ترین بازیکن حاضر در جام جهانی خواهد بود.

تیم ملی برزیل با ۱.۰۱ میلیون یورو در رده سوم قرار گرفت. در این تیم وینیسیوس ژونیور به تنهایی ۱۰۰ میلیون یورو می‌ارزد.

این در حالیست که برخی روش محاسبه این سایت را درست تلقی نمی‌کنند. مثلا در مورد تیم ملی ژاپن، قیمت این تیم در حالی ۲۳.۳۵ میلیون یورو در نظر گرفته شده است، اما این تیم از دو بازیکن مهم یعنی تاکومی مینامینو و تاکه هیرو تومیاسو استفاده می‌کند.

از دیگر تیم‌هایی که ملاک ارزش گذاری آن قابل انتقاد است می‌توان به تیم بلژیک اشاره کرد که ۳۳۹ میلیون یورو قیمت گذاری شده در حالی که قیمت کوین دِبروین و روملو لوکاکو در این لیست محاسبه نشده و گران ترین بازیکن این تیم یوری تیله مانس با ۵۵ میلیون یورو تعیین شده است.

در میان تیم‌های عربی حاضر، مغرب با ۲۳۷.۹۳ میلیون یورو قرار دارد و اشرف حکیمی با ۶۵ میلیون یورو گران ترین بازیکن است.

در قعر جدول تیم کاستاریکا قرار دارد که ارزش آن فقط ۱۸.۵ میلیون یورو است. در این تیم کیلور ناواس کهنه کار فقط ۸ میلیون یورو ارزش دارد.

تیم ایران در این فهرست با ارزش ۲۷.۱ میلیون یورو در رده بیست و پنجم قرار دارد و ارزشمندترین تیم آسیایی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها