آخرین شانس مسی، رونالدو و نیمار برای افتخار؟

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو هر دو در پنجمین جام جهانی خود به میدان خواهند رفت.

آخرین شانس مسی، رونالدو و نیمار برای افتخار؟

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر میزبان دو نفر از بهترین بازیکنانی است که تا به حال پا در زمین فوتبال گذاشته‌اند: لیونل مسی و کریستیانو رونالدو.

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو همیشه تکمیل کننده یکدیگر بودند، مانند راجر فدرر و رافائل نادال، محمد علی و جو فریزر.

هیچ کدام از بازیکنان با کشورشان جام جهانی را بالای سر نبرده‌اند. با این حال، بحث در مورد این که چه کسی بهترین است، مدت‌ها پس از بازنشستگی هر دو بازیکن هم ادامه خواهد داشت. سال ۲۰۲۲ می‌تواند آخرین فرصت آن‌ها برای کسب یکی از برترین جوایز تاریخ فوتبال باشد: جام جهانی فوتبال، برای مسی سی و پنج ساله و رونالدو که چند سال از او بزرگتر است و ۳۷ سال سن دارند جام جهانی قطر خیلی مهم است.

آلوارو رومئو، روزنامه‌نگار ورزشی اسپانیایی معتقد است که آرژانتین تیم قوی‌تری است و می‌تواند به مسی کمک کند تا تنها چیزی را که در دوران حرفه‌ای درخشانش از دست داده است را کسب کند. در سال ۲۰۱۴ زمانی که آن‌ها به فینال جام جهانی مقابل آلمان رسیدند، به نوعی نمایش یک نفره بود. آن زمان مسی در تیم ملی آرژانتین تنها بود. این بار او توسط مدافعان وسط و هافبک‌های بهتری احاطه شده است. من فکر می‌کنم که آرژانتین شانس دارد و لیونل مسی به این جام جهانی به عنوان آخرین شانس خود برای قهرمانی نگاه خواهد کرد.

او ادامه داد: وقتی صحبت از کریستیانو رونالدو می‌شود، موضوع کمی متفاوت است. من احساس می‌کنم تیم ملی پرتغال در حال حاضر به خوبی آرژانتین نیست. آن‌ها استعدادهای زیادی در تیم دارند، اما از طریق پلی آف به جام جهانی راه یافته‌اند. این به شما می گوید که این تیم پرتغال کامل نیست. در هر صورت، آن‌ها برای بهبود نتایج خود در روسیه در سال ۲۰۱۸ که نتوانستند از مرحله یک هشتم نهایی عبور کنند، کار سختی خواهند داشت.

بدون شک رونالدو و مسی چه در قطر خوشحال شوند و چه ناامید شوند، تیتر اخبار خواهند شد، اما آن‌ها تنها نخواهند بود؛ بیایید ببینیم چه بازیکنان سرشناسی می‌توانند در جام جهانی قطر آخرین جام جهانی خود را تجربه کنند.

لوییس سوارس

جام جهانی ۲۰۲۲: آخرین شانس مسی، رونالدو و نیمار برای افتخار؟


سن در جام جهانی: ۳۵

حضور در جام جهانی: ۳ بار(۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸)

بازی: ۱۲

گل : ۷

او هنوز هم یکی از کشنده‌ترین مهاجمان جهان است. باید دید او در جام جهانی حضور خواهد داشت یا خیر. قطعا در صورت حضور، این آخرین جام جهانی سوارس است.

لوکا مودریچ

جام جهانی ۲۰۲۲: آخرین شانس مسی، رونالدو و نیمار برای افتخار؟


سن در جام جهانی: ۳۷

حضور در جام جهانی: ۳ بار(۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸)

بازی: ۱۲

گل: ۲

به گفته آلوارو رومئو، لوکا مودریچ (بی‌شک) بهترین بازیکن تاریخ کرواسی است. علیرغم سنش هیچ نقص فیزیکی در او وجود ندارد. او در رئال مادرید به خوبی آماده حضور در جام جهانی می‌شود.  

مغز متفکر تیم ملی کرواسی در قلب خط میانی، ستاره تیم رئال مادرید است که در بازی‌های مقدماتی هم نقش مهمی در تیم خود ایفا کرد. همکاری خوب او با بازیکنان کناری خود از جمله کواچیچ باعث شد که خط میانی تیم کرواسی از صلابت بالایی برخوردار باشد.

مرد سال فوتبال کرواسی در تیم باشگاهی خود رئال مادرید هم عملکرد خوبی از خود نشان داده است و خیلی‌ها منتظر دیدن موفقیت او و تیمش در جام جهانی هستند. 

روبرت لواندوفسکی

جام جهانی ۲۰۲۲: آخرین شانس مسی، رونالدو و نیمار برای افتخار؟


سن در جام جهانی: ۳۴

حضور در جام جهانی: یک بار(۲۰۱۸)

بازی: ۳

گل: ۰

رافائل هونیگشتاین، روزنامه‌نگار ورزشی آلمانی می‌گوید: روبرت لواندوفسکی نمی‌تواند درخشش خود در سطح باشگاهی را در تیم ملی نشان دهد. جام جهانی هرگز بهترین رقابت او نبوده است. این دوره شاید آخرین دوره او در جام جهانی باشد، اما با دیدن بازی او و نحوه نگاه او به خودش. تعجب نخواهم کرد اگر مانند کریستیانو رونالدو هنوز به بازی کردن ادامه دهد.  

نیمار

جام جهانی ۲۰۲۲: آخرین شانس مسی، رونالدو و نیمار برای افتخار؟


سن در جام جهانی: ۳۰

حضور در جام جهانی: ۲ بار(۲۰۱۴ و ۲۰۱۸)

بازی: ۱۰

گل: ۶
 
نیمار در سومین جام جهانی خود در قطر به میدان می رود.  نیمار را مرد اصلی برزیل می‌دانند. "شاید او هنوز هم از اتفاقی که در جام جهانی ۲۰۱۴ برایش رخ داد ابراز تاسف می‌کند. او قبل از این که مصدومیت جام جهانی او را به پایان برساند، فوتبال فوق‌العاده‌ای بازی می‌کرد. نیمار اکنون می‌داند که اگر خوب بازی نکند، کسی مانند وینیسیوس جونیور، رافینیا، ریچارلیسون و یا آنتونی جای او را خواهند گرفت.  

گرت بیل

جام جهانی ۲۰۲۲: آخرین شانس مسی، رونالدو و نیمار برای افتخار؟

مسی، رونالدو، لواندوفسکی، مودریچ و نیمار همگی فراز و نشیب‌های زیادی در جام جهانی تجربه کردند با این حال گرت بیل در دوحه اولین و به احتمال زیاد آخرین جام جهانی خود را تجربه خواهد کرد. این بازیکن ۳۳ ساله ولزی هرگز در این رقابت‌ها به میدان نرفته است.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها